حضور چشمگیر بزرگان هنردر مراسم تجلیل از پرویز بهرام

مراسم تجلیل از پرویز بهرام شنبه دهم مرداد ماه با حضور چهره های پیشکسوت و هنرمندان قدیمی عرصه تصویر در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.این آیین که با سخنان جالبی از این هنرمندان همراه بود بارها با دست زدن ها و تشویق های مردم و همچنین ایستادن های آنها به احترام استادان و پیشکسوت ها مواجه شد.
در این مراسم دوبلورهایی چون مهدی علیمحمدی، منوچهر اسماعیلی، حسین عرفانی، ناصر ممدوح، بهمن هاشمی، بهرام زند، منوچهر والی زاده و هنرمندانی از جمله ناصر ملک مطیعی، پوری بنایی، فیروزه اربابی،

سعید راد، صدرالدین شجره، محمود بنفشه خواه، جعفر والی و بازیگران قدیمی عرصه تصویر و همچنین افرادی از جمله حسین کلانی بازیکن قدیمی پرسپولیس، اسحاق خانزاده صداگذار فیلم های پرویز بهرام، رضا بانکی، میلاد کیایی آهنگساز و… حضور داشتند.

حضور چشمگیر بزرگان هنردر مراسم تجلیل از پرویز بهرام

دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴

در مراسم تجلیل از پرویز بهرام هنرمندان قدیمی عرصه تصویر و صدا و دیگر حوزه ها حضور داشتند و کیک تولد وی را برش زدند.

به گزارش مهر، مراسم تجلیل از پرویز بهرام شنبه دهم مرداد ماه با حضور چهره های پیشکسوت و هنرمندان قدیمی عرصه تصویر در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.این آیین که با سخنان جالبی از این هنرمندان همراه بود بارها با دست زدن ها و تشویق های مردم و همچنین ایستادن های آنها به احترام استادان و پیشکسوت ها مواجه شد.

در این مراسم دوبلورهایی چون مهدی علیمحمدی، منوچهر اسماعیلی، حسین عرفانی، ناصر ممدوح، بهمن هاشمی، بهرام زند، منوچهر والی زاده و هنرمندانی از جمله ناصر ملک مطیعی، پوری بنایی، فیروزه اربابی،

سعید راد، صدرالدین شجره، محمود بنفشه خواه، جعفر والی و بازیگران قدیمی عرصه تصویر و همچنین افرادی از جمله حسین کلانی بازیکن قدیمی پرسپولیس، اسحاق خانزاده صداگذار فیلم های پرویز بهرام، رضا بانکی، میلاد کیایی آهنگساز و… حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم حمیدرضا آشتیانی پور رئیس هیات مدیره انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم روی سن آمد و گفت: درود بر استاد پرویز بهرام ستاره درخشان هنر دوبله و درود بر همه ستارگان درخشان هنر دوبله که یا اینجا هستند و یا در یاد ما می درخشند.وی ادامه داد: سخن گفتن از پرویز بهرام باید از طریق کسانی باشد که در شأن وی باشند و من توان سخن گفت از صفات و ویژگی های او را ندارم.در این مراسم بخش ها یی از سریال «سلطان صاحبقران» ساخته علی حاتمی، با بازی ناصر ملک مطیعی و با صدای پرویز بهرام پخش شد. سپس ناصر ملک مطیعی به سختی روی سن آمد و مردم ایستادند و او را تشویق کردند.ناصر ملک مطیعی با اشاره به سریال «سلطان صاحبقران» گفت : اگر ما سهمی در بعضی آثار داریم خوشحال می شویم که از ما یادی کنند. من عاشق سریال «سلطان صاحبقران» بودم چون نمی شود کسی عاشق امیرکبیر نباشد. من با افتخار تمام در این نقش بازی کردم و البته نمی گویم توانستم یا نه با این حال این نقش برای من یک خاطره و یک یادگار بود.

سپس منوچهر اسماعیلی استاد پیشکسوت عرصه دوبله با دست زدن های مردم که به افتخار این گوینده نامدار ایستادند، پشت تریبون قرار گرفت.

وی در ابتدای سخنان خود با سلام و خوشامدگویی عنوان کرد: شما به جشن برگ زرین دوبلاژ ایران آمدید و من به شخصه افتخار دارم که خود را به عنوان شاگرد این فرد معرفی کنم.دوبلور سریال «هزار دستان» با بیان جمله ای از فیلم «اتللو» بیان کرد: من قبل از اینکه وارد کار دوبلاژ شوم شیفته فیلم «اتللو» و بیان شیوای پرویز بهرام بودم. جمله وی در این فیلم که می گوید «اول شمع را بکشم و بعد شمع وجود تو را…» هرگز از ذهن من خارج نمی شود و شاید یکی از انگیزه هایی که مرا به عرصه دوبله کشاند همین جمله و این بیان بود. منِ حیران و سرگردان، این ناز و این حلقه عشق را که به دنبالش بودم سرانجام در وجود پرویز بهرام؛ این وجود زرین دوبلاژ ایران پیدا کردم.

از دیگر سخنرانان این مراسم منوچهر والی زاده بود که به دعوت مجری روی سن آمد و بیان کرد: در مقابل همه کسانی که اینجا هستند من کوچکتر از آن هستم که بخواهم صحبت کنم اما از خداوند سپاسگزارم که یک مساله به حقیقت پیوست، من همیشه آرزو داشتم که تا زنده هستیم از بزرگانمان تجلیل شود و خوشحالم که این مساله به حقیقت پیوست.وی به خاطراتی از ناصر ملک مطیعی و بهرام زند اشاره کرد و گفت: من فیلم «غفلت» و «ولگرد» را ۱۵بار دیده ام. تمام بچه هایی که سینما را دوست داشتند به عشق ملک مطیعی وارد سینما شدند و تمام کسانیکه وارد دوبله شدند به عشق پرویز بهرام وارد این حوزه شدند. خود من در محله لاله زار تهران به دنیا آمدم و هر بار از مدرسه فرار می کردم تا بروم فیلم و تئاتر ببینم. یک بار در حالی که به منزل برمی گشتم صدای گوینده فیلم «اتللو» را از کنار یک قنادی در همان حوالی شنیدم و قسم می خورم که همان باعث شد من وارد دوبله شوم و حالا به جا یی برسم که ۷۵سال دارم.

در پایان این مراسم و بعد از همه سخنرانی ها و پخش کلیپ های دیگری از صدای پرویز بهرام، وی روی صحنه دعوت شد. مردم بار دیگر به احترام یک هنرمند دیگر ایستادند و او را تا رسیدن پای سن تشویق کردند.

بهرام در جایگاه قرار گرفت و گفت: ببخشید من آمده ام

بالا که چه بگویم. تنها از همه کسانی که به این مراسم آمدند تشکر می کنم. من ۲۰سال در رادیو کار کردم و غیر از آن در تئاتر هم بازی کردم. این همه بیوگرافی من است و حالا دوست دارم فقط یک شعر از صائب تبریزی بخوانم که اگر زنده بود بدون شک بهترین کارگردان دنیا می‌ شد. او در این شعر می گوید «روزی که برف سرخ ببارد از آسمانر آن روز بخت سیاه اهل هنر سبز می‌شود»

در این مراسم تجلیل، لوح هایی از نهادهای مختلف به بهرام اهدا شد و از آنجایی که تولد وی در مرداد ماه است کیک تولد ۸۲سالگی او را نیز برش زدند.همچنین در پایان این مراسم از تمبر پرویز بهرام رونمایی شد.

بازدیدها: 48

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *