رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت حیدریه از برگزاری ۲۰۰برنامه ویژه جشنواره بین المللی امام رضا (ع) طی دهه کرامت در این شهرستان خبر داد.

غلامرضا نجفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این برنامه ها از ۲۴ مرداد ماه به مدت ۱۰ روز در تربت حیدریه برگزار می شود که ۳۵ برنامه خاص اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان است.
وی گفت: مهمترین این برنامه ها، سومین جشنواره ملی نمایش های کوتاه زائر در تربت حیدریه است که از مجموع ۶۳ اثر رسیده به دبیرخانه، ۱۴ اثر از ۱۱ استان کشور پذیرفته شده که سه اثر از این تعداد به هنرمندان این شهرستان اختصاص دارد.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت حیدریه اظهار کرد: نمایشهای سفر سوزنبان از آذربایجان غربی، در سپیده دم دیدمش از اصفهان، چهار قدم از اردبیل، سی بونار از بوشهر، کلاغپر از کرمانشاه، ناگهان اشک و جنون از گیلان، بادکنک از مازندران، رنج تار و پود از استان مرکزی و پناهم بده از همدان، اینجا بدون مرز، احیا، قدم زدن در اتاق قرمز، زائر پیاده و نیلوفرهای آبی همگی از خراسان رضوی به این جشنواره راه یافتند.
نجفی افزود: سومین جشنواره سراسری نمایش های کوتاه زائر از ۳۰ مرداد تا دوم شهریور ماه به طور همزمان در دو تالار هنر و اندیشه تربت حیدریه برگزار خواهد شد.
وی بیان کرد: جشنواره نمایش های کوتاه رضوی با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیتهای فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین(ع) به ویژه حضرت امام رضا (ع) و با همکاری بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع)، مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای اسلامی شهر و شهرداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی شهرستان تربت حیدریه برگزار می شود و دبیری جشنواره بر عهده شهردار این شهر است.
مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

بازدیدها: 21

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *