علیزاده طباطبایی به ایلنا خبر داد؛آخرین وضعیت احسان مازندرانی و عیسی سحرخیز

 

 


وکیل مدافع احسان مازندرانی گفت: فردا با معاون دادستان جلسه دارم که موکلانم یا با قرار وثیقه آزاد شوند یا محل نگهداری آن‌ها به زندان عمومی تغییر یابد.

سید محمود علیزاده طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، ‌با اشاره به پرونده احسان مازندرانی عنوان کرد: در مورد پرونده‌های احسان مازندرانی، عیسی سحرخیز و آقای اسدی علی‌رغم همه تلاش‌هایی که صورت گرفت تا بگویند این سه نفر از عوامل نفوذی هستند اما بازپرس پرونده به این نتیجه نرسید و برای همین هم از لفظ نفوذ در قرار مجرمیت استفاده نکرد بلکه جرم موکلان را فعالیت تبلیغاتی علیه نظام تشخیص داد.

وی افزود: با همه این‌ها دادیار پرونده با قرار بازپرس موافقت نکرد و معتقد بود که علاوه بر فعالیت تبلیغاتی علیه نظام باید توهین به نظام و اجتماع و تبانی علیه نظام نیز به جرائم اضافه شود بنابراین در این مورد بین بازپرس و دادیار اختلاف نظر ایجاد شد و پرونده پیش قاضی رفت و او نیز با نظر دادیار پرونده موافقت کرد.

وکیل مدافع احسان مازندرانی، عیسی سحرخیز و اسدی عنوان کرد: در ادامه این مساله برای موکلان من قرار مجرمیتی با همین سه عنوان صادر شد و کیفرخواست به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه ارجاع داده شد اما زمان برگزاری دادگاه هنوز مشخص نیست.

وی گفت: موکلان بنده به ویژه آقای مازندرانی و سحرخیز در شرایط جسمی مناسبی نیستند تا زمانی که تحقیقات انجام می‌شود طبیعی است که متهم در اختیار ضابط قضایی باشد اما وقتی تحقیقات تمام شد باید متهمان به زندان عمومی زیر نظر سازمان زندان‌ها منتقل شوند که این کار در مورد موکلان بنده صورت نگرفته است.

علیزاده طباطبایی با بیان اینکه احسان مازندرانی مشکل ریه پیدا کرده است، گفت: علیرغم درخواست‌های مکرر موکل من را پیش پزشک متخصص نفرستاده‌اند من فردا با معاون دادستان جلسه دارم که موکلانم یا با قرار وثیقه آزاد شوند یا محل نگهداری آن‌ها به زندان عمومی تغییر یابد.

بازدیدها: 84

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *