ائتلاف اصلاحات و اعتدال در روز نخست تبليغات مردم را به ميدان آوردآغاز پرشور كاروان خردورزي

محمد رضا عارف:

 مجلسی شکل نگیرد  که فرجی‌داناها‌را استیضاح کند


الياس حضرتي:

 هفتم اسفند
انتخاب بين برجاميان و نابرجاميان است

علي مطهري:

اگر رفع حصر مي‌خواهيد، پاي  صندوق بياييد

بلوار كشاورز. خيابان حجاب. سالن حجاب؛ جايي كه اصلاح‌طلبان بزرگ‌ترين همايش انتخاباتي خود را در آن برگزار كردند. گردهمايي‌اي كه به همت معاونت زنان ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان و با استقبال كم‌نظير اقشار مختلف مردم برگزار شد. حضور هواداران اصلاح‌طلبان در اين همايش انتخاباتي تا حدي بود كه بسياري از مشتاقان اصلاح‌طلب نتوانستند راهي براي ورود به سالن همايش بيابند و پشت در اصلي و در خيابان حجاب كف زدند و شعار دادند. شور و شوق حاضرين در اين همايش به گونه‌اي بود كه وقتي الياس حضرتي پشت تريبون رفت نخستين جملاتي كه بر زبان آورد اين بود: «جمع عظيم و پرشور شما مرا به ياد دوم خرداد مي‌اندازد كه موجب پيروزي دولت اصلاحات شد.» اشاره مدير مسوول روزنامه اعتماد به روزهاي قبل از انتخابات دوم خرداد ٧٦ و استقبال گسترده اقشار مختلف مردم از برنامه‌ها و شعارهاي اصلاح‌طلبان بود. همهمه و ولوله درون سالن واليبال حجاب بي‌ترديد چيزي نبود جز نمادي ناب از محبوبيت و اقتدار اجتماعي اصلاح‌طلبان در پايتخت.  شايد محمدرضا عارف پيش از ورود به سالن حجاب باورش نمي‌شد كه وقتي پايش به محل برگزاري همايش باز شود به يكباره بيش از چند هزار نفر همصدا فرياد بزنند؛ «عارف دوستت داريم.» صف طولاني از مردم براي گرفتن عكس يادگاري با دكتر عارف در طول برگزاري مراسم ايجاد شده بود. حميدرضا عارف، فرزند ارشد محمدرضا عارف به كساني كه مي‌خواستند با رييس بنياد اميد ايرانيان عكس يادگاري بگيرند كمك مي‌كرد و از آنها عكس مي‌انداخت.  بر اساس گزارش سايت‌ها و خبرگزاري‌ها در اين همايش جداي از كانديداهاي اصلاح‌طلبان چهره‌هاي شناخته شده اين جريان محبوب سياسي از جمله جعفر توفيقي، موسوي‌لاري، فائزه هاشمي، شهربانو اماني، الهه كولايي، شكوري‌راد، سيدمحمود ميرلوحي، آذر منصوري و مجيد فراهاني نيز حضور داشتند؛ همايشي كه نشان داد اصلاح‌طلبان براي تغيير تركيب مجلس دهم بيش از هر زمان ديگري آماده‌اند.

عارف: مجلسي مي‌خواهيم كه دغدغه‌اش معيشت مردم باشد
عارف در ابتداي سخنان خود كه با تشويق‌هاي مكرر حاضرين در سالن به تاخير افتاده بود، گفت: ‌خوشحالم كه در نخستين روز تبليغات در اين جمع حضور يافتم و خوشحالم كه نخستين سخنراني تبليغاتي من در جمع شماست. مجلسي مي‌خواهيم كه در راس امور و در شأن ملت ايران و ياور دولت و شريك اجرايي كردن برنامه‌هاي آن باشد.  او با اشاره به حضور نامزدهاي اصلاح‌طلب در صبح پنجشنبه بر سر مزار شهدا و حرم مطهر امام راحل گفت: اميدوارم به بركت اين حضور، اصلاح‌طلبان حضور تاثيرگذاري در انتخابات داشته باشند.  عارف گفت: ما در ليست ائتلاف اصلاح‌طلبان از يك سو منافع ملي را ديديم و از سوي ديگر هويت اصلاح‌طلبي را اصل قرار داديم. ۳۰ نفر نامزد ائتلاف اصلاح‌طلبان از افراد برجسته‌اي بودند كه دغدغه مردم را داشتند.  معاون اول دولت اصلاحات به اولويت‌هاي اصلاح‌طلبان در حوزه زنان اشاره كرد و گفت: زنان بايد از نظر تخصصي و تحصيل پا به پاي مردان در مراكز علمي حضوري جدي داشته باشند. زنان نيمي از جمعيت كشور هستند كه در دانشگاه سهميه بيش از ۵۰ درصدي به خود اختصاص دادند اما در حوزه اشتغال و مديريت به حق خود نرسيدند. راهبرد ما اين است كه اگر به مجلس راه پيدا كرديم مجلسي شكل دهيم كه مهم‌ترين دغدغه آن نيازهاي مردم و اولويت دادن به مسائل امور زنان باشد.  اين نامزد اصلاح‌طلب حوزه تهران با اشاره به اينكه اولويت‌هاي شغلي اين روز‌ها بيشتر به مسائل نرم‌افزاري توجه دارد تا سخت‌افزاري و زنان در مسائل نرم‌افزاري توانمند‌تر هستند، گفت: ارتقاي جايگاه زنان يكي از راهبردهاي اصلاح‌طلبان خواهد بود.  عارف رفع تبعيض در استخدام، رفع تبعيض در پذيرش دانشگاه‌ها، بيمه زنان خانه‌دار و تامين امنيت در محيط كار را يكي از مهم‌ترين اولويت‌هاي اصلاح‌طلبان در حوزه زنان برشمرد و گفت: الگوي ما حضرت زهرا (س) و حضرت زينب است.  محمدرضا عارف، رييس شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان گفت: خدا را شكر كه به ائتلاف و اجماع ارزشمندي رسيديم و ان‌شاءالله مردم ايران كمك كنند تا مجلس ياور دولت باشد. ما مجلسي مي‌خواهيم كه از حق نظارت خود براي بهبود امور به نحو احسن استفاده كند كه در آن فرجي‌داناها استيضاح نشوند و اولويت اول خود را رونق اقتصادي بداند. مجلسي مي‌خواهيم كه شاهد برجام‌هاي مختلف در امور داخلي كشور باشد و فرجام اقتصادي و فرهنگي و اجتماعي را در مجلس كليد بزند.  عارف با يادآوري ايام انتخابات رياست‌جمهوري سال ٩٢ و حضورش در گردهمايي اصلاح‌طلبان در روز ٢٠ خرداد در خيابان حجاب، گفت: در آن زمان گفتم جشن پيروزي را خواهيم كرد و ان‌شاء‌الله در انتخابات ٧ اسفند هم جشن پيروزي مي‌گيريم.  عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در پايان تاكيد كرد: خدا را شكر كه به ائتلاف و اجماع ارزشمندي رسيديم و ان‌شاءالله مردم ايران كمك كنند مجلس ياور دولت تشكيل شود. بعد از اتمام سخنراني عارف، سحر صباغ‌سرشت، تهيه‌كننده سينما كه اكنون فيلم «فصل نرگس» را در حال توليد دارد، به نمايندگي از اهالي سينما دسته‌گل نرگس را به وي تقديم كرد.
پاسخ عارف به سوال فتنه‌ساز يك خبرنگار
عارف پس از ايراد سخنراني با پرسش‌هايي از سوي برخي خبرنگاران مواجه شد و در پاسخ به يكي از آنها گفت سوال وي زمينه‌ساز فتنه است.  رييس بنياد اميد ايرانيان به سوال يك خبرنگار پاسخ قاطع و هوشمندانه‌اي داد. او در واكنش به سوال خبرنگاري كه خواست القا كند شبكه بي‌بي‌سي از اصلاح‌طلبان حمايت مي‌كند اين سوال را انحرافي و زمينه‌ساز فتنه دانست. عارف همين پاسخ را در واكنش به سوال خبرنگاري كه پرسيد آيا اعتدال گفتمان است يا يك جريان سياسي تكرار كرد.  
مطهري: راه اصلاح امور، تشكيل مجلس قوي است
مجري اين مراسم از علي مطهري با جملاتي مانند زنده باد دكتر علي مطهري و درود به يادگار شهيد مطهري دعوت كرد تا در جايگاه سخنران حاضر شود.  علي مطهري هم با حضور در جايگاه سخنران ضمن ابراز خوشحالي از حضور در اين جمع گفت: همه ما به دنبال اجراي قانون اساسي هستيم و معتقديم راه اصلاح امور از صندوق‌هاي راي مي‌گذرد و ان‌شاءالله با مشاركت بالاي مردم مجلس قوي‌تري تشكيل خواهد داد. مجلسي كه به فصل سوم قانون اساسي در خصوص حقوق ملت توجه داشته باشد. ان‌شاءالله با تشكيل مجلس جديد ما به هدف اجراي كامل قانون اساسي نزديك شويم و آرمان‌هاي انقلاب را آنچنان كه بايد تحقق بخشيم. تمام حرف من مشاركت بيشتر و پرشورتر در انتخابات است.  نماينده مردم تهران در مجلس نهم شوراي اسلامي ضمن اشاره به حقوق مردم گفت: وظيفه نمايندگان راه يافته به مجلس دهم علاوه بر پيگيري مسائل اقتصادي، توجه به فصل سوم قانون اساسي كه در آن حقوق مردم تسريع شده است ما نيز بايد به مسائل سياست داخلي توجه داشته باشيم.  او ادامه داد: متاسفانه در چند سال اخير وحدت سياسي كشور خدشه‌دار شده است كه بايد سريعا اين مشكل رفع شود.  مطهري در پايان در پاسخ به شعار جمعيت حاضر در سالن حجاب كه شعار پيروزي اصلاحات و برابري زن و مرد را خواستار بودند، گفت: شما در انتخابات سال ۹۲ گام اول را به خوبي برداشتيد و اميدوارم امسال نيز همه ما بتوانيم گام دوم را با اقتدار ‌برداريم.  در ميانه‌هاي سخنان مطهري حاضران شعارهايي درباره لزوم آزادي برخي زندانيان و رفع حصر سردادند كه مطهري در پاسخ به آنها گفت: اگر به دنبال تحقق اين شعار هستيد به پاي صندوق‌هاي راي بياييد.
حضرتي: ما براي يك نبرد سنگين در روز ٧ اسفند آماده هستيم
الياس حضرتي، مدير مسوول روزنامه اعتماد، عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي و عضو ليست اصلاح‌طلبان تهران نيز اظهار داشت: جمع عظيم و پرشور شما مرا به ياد دوم خرداد مي‌اندازد كه موجب پيروزي دولت اصلاحات شد. حضرتي با بيان اينكه تجمع امروز دوباره ما را به ياد شور انتخابات ٨٨ و انتخابات ٩٢ انداخت، تصريح كرد: اين سال‌ها يادآور ايثار عارف است و ما گام اول را در سال ٩٢ به خوبي برداشتيم.  اين فعال اصلاح‌طلب با بيان اينكه اصلاح‌طلبان در سال ٩٢ تصميم درست و عاقلانه‌اي‌ گرفتند، گفت: ما امروز مي‌خواهيم يك تصميم عاقلانه ديگري بگيريم، چرا كه با جريان خطرناكي مواجه هستيم.  وي كه اين جريان خطرناك را همان مخالفان برجام عنوان كرد، ادامه داد: امروز برجاميان و نابرجاميان مقابل يكديگر قرار دارند و برجام فقط مربوط به هسته‌اي نيست، بلكه يك تفكر عاقلانه و اصلاح‌طلبانه براي اداره كشور است كه مي‌تواند نگاه دنيا را به ايران و اسلام خوشبين كند. در مقابل اين تفكر، تفكري بسته قرار دارد كه مديريت آنها را در هشت سال گذشته ديده‌ايم و نابرجاميان فقط ادبيات تند و خشن، توهين و جاسوس خطاب كردن فرزندان ملت نيست بلكه نگاهي است كه بايد در پستوي خانه‌ها زندگي كنند.  عضو حزب اعتماد ملي خطاب به اصلاح‌طلبان افزود: شما رييس‌جمهور باتدبير و خاتمي و هاشمي را پشت سر خود داريد و ما براي يك نبرد سنگين در روز ٧ اسفند آماده هستيم تا تكليف برجاميان و نابرجاميان مشخص شود.  
حضور پاي صندوق، لبيك به شهداست
در ادامه اين مراسم نرگس كريمي، مشاور معاون رييس‌جمهور در امور زنان و بنياد شهيد با اشاره به شور و شوق زايدالوصف حاضرين گفت: ان‌شاءالله خداوند اين اميد و آرامش و شور را از شما نگيرد.  وي با اشاره به اينكه انقلاب اسلامي ايران حاصل خون شهداست گفت: ‌دستاورد اين انقلاب انتخابات است و همه ما بايد تلاش كنيم كه از اين امانت به درستي حفاظت كنيم. انقلاب اسلامي نهال كوچكي بود كه حال به درختي تنومند و قوي تبديل شده است و دنيا نظاره‌گر آن است.  كريمي در ادامه با تاكيد بر اينكه حضور پاي صندوق‌هاي راي نشانه رشد شما و لبيك به شهداست گفت: ان‌شاءالله با همه بي‌مهري‌هايي كه به اصلاحات مي‌شود همچنان در صحنه باشيم كه اين حضور يك تكليف است.
كواكبيان: مي‌خواهيم در مجلس خانه‌تكاني كنيم
مصطفي كواكبيان، دبيركل حزب مردم‌سالاري هم در ابتداي سخنان خود با تكذيب كناره‌گيري عارف به نفع لاريجاني، گفت: اسفندماه، زمان خانه‌تكاني است و ما آمديم كه مجلس را خانه تكاني كنيم. وي با بيان اينكه معتقديم كه با رد صلاحيت‌ها نمي‌توانند جلوي اصلاحات را بگيرند، گفت: نبايد اين گونه باشد كه افغانستان كانديداي زن رياست‌جمهوري داشته باشد ولي ما نداشته باشيم.  كواكبيان همچنين با تاكيد بر اينكه خواهان جوان‌گرايي بدون شعار هستيم، تصريح كرد: وزير نفت زمان جنگ ٢٨ساله و نخست‌وزير دوران جنگ هم ۴۰ ساله بود و بدون شعار انقلاب را جوانان اداره مي‌كردند.  دبيركل حزب مردم‌سالاري و كانديداي اصلاح‌طلب انتخابات مجلس دهم با اشاره به درد دل همه ردصلاحيت شده‌ها، همه كساني كه در اين مدت به آنها بي‌مهري شده و همه كساني كه زمان دولت احمدي‌نژاد زجر كشيدند، گفت: همان‌گونه كه شعر شاعر بسيجي، مرحوم قيصر امين‌پور را در مجلس هشتم با صداي بلند خواندم و گفتم كه اصلاحات زنده است و هرگز نمي‌ميرد، باز هم اين موضوع را مورد تاكيد قرار مي‌دهم.  وي با سرودن شعر قيصر امين‌پور سخنان خود را به پايان رساند و گفت: سراپا اگر زرد و پژمرده‌ايم/ ولي دل به پاييز نسپرده‌ايم
كولايي: آماده همراهي با دولت هستيم
الهه كولايي، عضو شوراي سياستگذاري ائتلاف اصلاح‌طلبان نيز در اين همايش گفت: با تلاش و همچنين حفظ وحدت در روز ۷ اسفندماه پاي صندوق‌ها مي‌رويم تا مجلسي كارآمد و عقل‌گرا متشكل از زنان و مردان براي اجراي مطالبات مردم ايران تشكيل دهيم. ان‌شاءالله در راهي پاي مي‌گذاريم كه از سويي آرمان‌هاي مندرج در قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران را تحقق بخشيد و از سوي ديگر شيوه اصلاح‌طلبانه و روش عقل‌محور را براي تحقق اين آرمان به اجرا دربياوريم.  او اضافه كرد: شوراي سياستگذاري اصلاح‌طلبان مجموعه‌اي از احزاب و اشخاص برجسته ملي را گرد هم آورد تا بر پايه برنامه‌هاي ارزشمند پيش‌برد دموكراسي در كشور پس از تحقق برجام، گام ديگري را براي تحقق مطالبات مردم ايران همراه با دولت‌برداريم.  عضو شوراي سياستگذاري ائتلاف اصلاح‌طلبان خاطرنشان كرد: خوشبختانه موفق شديم فهرستي واحد براي حضور در انتخابات مجلس شوراي اسلامي عرضه كنيم كه اين فهرست حاصل تلاش چندين ماهه احزاب و اشخاص اصلاح‌طلب بر پايه تجربه ارزشمند دهه‌هاي گذشته است.  او با اشاره به پيروزي جريان اصلاحات در انتخابات رياست‌جمهوري گذشته به عنوان گام نخست، تصريح كرد: امروز آمده‌ايم گام دوم را براي تحقق مطالبات مردم ايران با رويكردي واقع‌گرايانه و عقل‌مدار‌ برداريم.  كولايي در پايان خاطرنشان كرد: اميدواريم بتوانيم در ۷ اسفند گام دوم را براي اعتلاي ايران و بر پايه منافع ملي با اقتدار‌ برداريم.
شكوري‌راد: پاسدار نهاد انتخابات هستيم
علي شكوري راد، دبيركل حزب اتحاد ملت ايران هم در اين برنامه گفت: ما ايستاده‌ايم تا نهاد انتخابات را پاس بداريم و اينجا گردآمده‌ايم تا نامزدهايي را براي انتخابات مجلس به مردم معرفي كنيم كه پاسدار قانون اساسي، راي ملت و كرامت انسان باشند. ما هميشه شاهد صحنه‌هاي پرشور از سوي زنان و مردان در دوره‌هاي مختلف بوده‌ايم اما اين‌بار گرمي حضور شما در صحنه رنگ و بوي ديگري دارد و در شرايطي كه سختي‌ها و موانع بسيار بوده شما مسير را پيموده‌ايد و اين شما هستيد كه بار ديگر طعم پيروزي را به اين ملت مي‌چشانيد.  شكوري‌راد گفت: اصلاحات دو وجه عمده دارد كه يكي قانونگرايي و ديگري حفظ كرامت انساني است.  دبيركل حزب اتحاد ملت ايران گفت: حال آماده‌ايم با راي خود اصلاح ايجاد كرده و آينده روشن را پيش چشم فرزندان‌مان قرار دهيم.  او اضافه كرد: هر فكر و هر روش و برنامه‌اي بايد به استناد راي مردم در اين كشور حاكم شود.  دبيركل حزب اتحاد ملت ايران يادآور شد: ما ايستاده‌ايم تا نهاد انتخابات را پاس بداريم و اينجا گرد آمده‌ايم تا نامزدهايي را براي انتخابات مجلس به مردم معرفي كنيم كه پاسدار قانون اساسي، راي ملت و كرامت انسان باشند. مردم ولي نعمت اين كشور و مسوولان هستند و هيچ كس نمي‌تواند چيزي را برخلاف خواست آنها به اين مردم تحميل كند.  شكوري‌راد با اشاره به حضور پرشور حضار در سالن خاطرنشان كرد: هنگامي كه مي‌بينيد در روز نخست تبليغات انتخابي اين جمع پرشور گرد هم آمده و با اين اميد آماده حضور در انتخابات است، قطعا در روز ۷ اسفند اتفاق بزرگي توسط اين مردم رقم خواهد خورد. نمي‌توان بر مردم چيزي را تحميل كرد. زير پوست اين شهر جوش و خروش اصلاحات در جريان است. او در پايان پيشنهاد كرد: شما جوانان بايد در روز ۷اسفند علاوه بر اينكه پاي صندوق راي مي‌آييد هر كدام ده‌ها، صد‌ها و هزاران نفر ديگر را به پاي صندوق‌ها بكشانيد و هر راي شما بايد ده‌ها، صد‌ها و هزاران راي شود.
نامزدهاي اصلاح‌طلب تهران چه گفتند؟
نامزدهاي ليست ائتلاف اصلاح‌طلبان در تهران با حضور در گردهمايي فراگير اصلاح‌طلبان هركدام براي دقايقي ديدگاه‌هاي خود را مطرح كردند. اعضاي اصلاح‌طلب ليست تهران در گردهمايي فراگير اصلاح‌طلبان بر حضور گسترده مردم پاي صندوق‌هاي راي تاكيد كردند.
حيدري: اجرايي كردن برجام در دستور كار مجلس دهم
غلامرضاحيدري در گردهمايي فراگير اصلاح‌طلبان كه با حضور چهره‌هاي شاخص اصلاح‌طلب و اعضاي ليست ۳۰ نفره ائتلاف اصلاح‌طلبان در سالن حجاب تهران برگزار شد، اظهار داشت: اجرايي كردن برجام برنامه مهمي است كه بايد در مجلس دهم در دستور كار قرار گيرد. او گفت: اميدوارم با ايجاد فضاي اميدواري كه در جامعه شاهد هستيم كار را پيش ببريم و با حس آرامش بتوانيم در مسير جذب سرمايه‌هاي داخلي و خارجي فعاليت كنيم.  نامزد اصلاح‌طلب انتخابات مجلس در حوزه تهران با تاكيد بر اهميت آرامش در مسير پيشرفت خاطرنشان كرد: حس آرامش در مسير جذب سرمايه اهميت ويژه‌اي دارد و اين در حالي است كه جذب سرمايه مي‌تواند منجر به تقويت توليد شود و با تقويت توليد مي‌توانيم زمينه ايجاد كار و اشتغال را براي جوانان در سراسر كشور ايجاد كنيم.
نعمتي: بار‌ها در مجلس نهم كتك خورديم
بهروز نعمتي نيز در گردهمايي فراگير اصلاح‌طلبان اظهار داشت: درواقع اين ما بوديم كه با حضور در مجلس نهم بيش از هر كسي اذيت شده و خون دل خورديم.  اين نماينده مجلس نهم كه با حضور در ليست ۳۰ نفره اصلاح‌طلبان در رقابت‌هاي انتخاباتي مجلس وارد شده، خاطرنشان كرد: در جريان تصويب برجام با وجود اينكه به ما اجازه نمي‌دادند حتي يك كلمه حرف بزنيم با شجاعت و اقتدار حرف‌مان را به كرسي نشانديم. او با بيان اينكه در چهار سال گذشته در مجلس نهم در اقليت قرار داشته، اعلام كرد: بار‌ها در مجلس نهم كتك خورديم و در واقع كساني كه خون‌ دل واقعي خورده‌اند ما هستيم.  نعمتي با اشاره به جلسات راي اعتماد به كابينه دولت يازدهم در مجلس نهم اعلام كرد: برنامه تندرو‌ها اين بود كه حداقل ۹ نفر از كابينه روحاني را حذف كنند و اجازه تشكيل دولت را از رييس‌جمهور منتخب بگيرند و اين ما بوديم كه با برگزاري جلسات متعدد در ساعت‌هاي متمادي و با حضور نمايندگان مختلف، مانع از پياده شدن نقشه تندرو‌ها براي كابينه بوديم. از ابتداي كار دولت، فشارهاي غيرمنطقي وارد شد. مثلا در زمان استيضاح‌ها و رد برجام كار تشكيلاتي انجام مي‌شد.  وي با اشاره به اينكه تمام هم و غم برخي آقايان اين بود كه وزراي معرفي شده راي اعتماد نگيرند و دولت روحاني به حد نصاب نرسد، گفت: آقاي صالحي اميري انسان پرتواني است. با آقاي نادران ده بار در مورد ايشان صحبت كرد و تنها دليل ايشان اين بود كه مي‌گفت، براساسا اطلاعاتي كه به من در مورد صالحي اميري اطلاعات داده شده، حجت شرعي دارم كه به ايشان راي ندهم.  نعمتي سخنان افشاگرانه‌اش از ماجراي راي اعتماد به وزراي كابينه روحاني را اين گونه ادامه داد: حتي روي برخي وزرا چون مصطفي پورمحمدي نيز دست گذاشته بودند و روح‌الله حسينيان تلاش مي‌كرد ايشان راي اعتماد نياورد. در جلسه فراكسيون با حضور آقاي باهنر، مي‌گفتند طبيعي است كه در هر دولت حداقل ٦ نفر بيفتند (راي نياورند.) اينها ليست ٩ نفري تنظيم كرده بودند كه ربيعي، زنگنه، منفرد، مسعود سلطاني فرد، نجفي و چندين نفر ديگر در اين فهرست بودند. حتي مي‌خواستند رحماني‌فضلي هم راي نياورد. مي‌گفتند بايد او را بزنيم چون آدم لاريجاني است.  اين نامزد عضو شوراي ائتلاف اصلاح‌طلبان همچنين با اشاره به عمليات رواني رسانه‌هاي اصولگرا عليه خود اعلام كرد: همين امروز هم دستگاه تبليغاتي و رسانه‌اي اصولگرايان با نمايش دادن تصوير چشمك زدن بنده در يكي از جلسات كميسيون برجام مي‌نويسند كه نعمتي با چشمك زدن به ظريف به اردوگاه اصلاح‌طلبان غلتيد و اين در حالي است كه افراد آشنا و آگاه نسبت به ديپلماسي و روابط بين‌الملل به خوبي از موضوعي تحت عنوان «زبان بدن» آشنايي دارند و مي‌دانند ديپلماسي امروز كاملا علمي است.
اولاد قباد: اجرايي كردن طرح نشاط و شادي ملي در مجلس آينده
فريده اولاد قباد نيز در گردهمايي فراگير اظهار داشت: با توجه به تاكيدهاي ويژه‌اي كه در خصوص نامگذاري سال تحت عنوان «همدلي و همزباني» داشتيم اميدوارم در آينده نزديك مشكل حصر زندانيان سياسي با همدلي و همزباني مرتفع شود. اين نامزد اصلاح‌طلب مجلس شوراي اسلامي در حوزه تهران با اشاره به برخي از برنامه‌هاي خود در صورت حضور در مجلس يادآور شد: طرح نشاط و شادي ملي يكي از مسائلي است كه من به عنوان يك نامزد اصلاح‌طلب انتخابات سعي در اجرايي كردن آن دارم. او گفت: با توجه به اينكه يك جامعه‌شناس هستم، معتقدم جوانان ما از افسردگي رنج مي‌برند و ما نيازمند ايجاد شادي و نشاط در جامعه هستيم. اين نامزد انتخاب مجلس همچنين خاطرنشان كرد: رفع نابرابري و تبعيض جنسيتي عليه زنان يكي ديگر از مسائل مهمي است كه بايد در دستور كار مجلس دهم قرار بگيرد.
بادامچي: مردم ما رويكرد اصلاح‌طلبي دارند
محمدرضا بادامچي نيز در گردهمايي فراگير اصلاح‌طلبان اظهارداشت: اين ائتلاف ۳۰ نفره، يك ائتلاف پيروز است؛ چراكه مردم ما رويكرد اصلاح‌طلبي دارند.  او با اشاره به برخي اقدام‌هاي خلاف قانون در دولت نهم و دهم اعلام كرد: پس از روي كار آمدن دولت يازدهم شاهد بوديم كه كارشكني‌هايي در مجلس عليه دولت اتفاق افتاده است و با اين حال اين مردم بودند كه با توفاني كه ايجاد كردند، دولت تدبير و اميد را به روي كار آوردند. اين نامزد ائتلاف اصلاح‌طلبان در حوزه تهران با اشاره به موفقيت دولت در به نتيجه رساندن برجام اعلام كرد: مردم مي‌دانند با توجه به ضعف‌هايي كه در مجلس نهم شاهد بوديم پس از تصويب برجام و براي به اجرا درآوردن آن نياز به مجلسي متفاوت از مجلس نهم داريم.
سعيدي: اميد و تدبير، قانون اعتدال است
فاطمه سعيدي در گردهمايي فراگير اصلاح‌طلبان اظهارداشت: همين جا به دولت و مجلس اصلاحات اعلام مي‌كنم كه ما خواستار رفع حصر هستيم. اين نامزد ائتلاف اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس ادامه داد: من آمده‌ام كه بگويم مجلس صداي ملت است؛ من آمده‌ام كه بگوييم مجلس صداي زن، مرد، جوان، دختر و پسر ايراني است. عضو ليست ۳۰ نفره ائتلاف اصلاح‌طلبان براي انتخابات مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: اميد و تدبير، قانون اعتدال است.  
جلودارزاده: آمده‌ام مقابل كساني كه از اسلام تفاسير خشونت‌آميز ارايه مي‌كنند، بايستم
سهيلا جلودارزاده نيز در گردهمايي فراگير اصلاح‌طلبان اظهارداشت: هدف من از حضور در انتخابات پيش از همه احقاق حقوق كارگران و پاسخگويي به مطالبات اين قشر زحمتكش است. او گفت: آمده‌ام تا حقوق ناچيز ۷۰۰ هزار توماني كارگران را ارتقا ببخشم و چاره‌اي براي مشكلات معيشتي مردم بيابم. عضو خانه كارگر تصريح كرد: آمده‌ام كه غبار از چهره اسلام بزدايم و در برابر كساني كه به خاطر منافع شخصي يا گروهي از اسلام تفاسير خشونت‌آميز ارايه مي‌كنند، بايستم. جلودارزاده در پايان خاطرنشان كرد: بايد به صحنه بياييم و تمام تلاش‌مان را براي تحقق افق ۱۴۰۴ به كار بنديم. پيش به سوي افق ۱۴۰۴ و حضور ۳۰ درصدي زنان در مجلس دهم.
وكيلي: به دنبال مجلسي با رويكرد حقوق ملت هستيم
محمدعلي وكيلي در گردهمايي فراگير اصلاح‌طلبان اظهارداشت: به حرمت بانواني كه اين جلسه را برگزار كردند مي‌خواهم بگويم مباحث حقوقي مربوط به بانوان در قانون اساسي بسيار مترقي است اما متاسفانه به دليل عملكرد ضعيف و نظارت نادرست، زنان با مشكلاتي روبه‌رو هستند. او گفت: خانم‌ها و آقايان ما به دنبال مجلسي با رويكرد حقوق ملت هستيم نه مجلسي كه چشمانش را نسبت به حقايق بسته است.
سروش: اولويت ما همراهي با دولت دراجراي برجام دو و طرح تحول سلامت است
ابوالفضل سروش در گردهمايي فراگير اصلاح‌طلبان اظهار داشت: اولويت ما در مجلس آينده همراهي با دولت جهت اجراي برجام دو و طرح تحول سلامت است كه گام اول آن را دولت برداشت و گام دوم را ان‌شاءالله مجلس دهم خواهد برداشت.
رحيمي: صداي زنان از ليست اصلاح شنيده مي‌شود
عليرضا رحيمي در گردهمايي فراگير اصلاح‌طلبان اظهارداشت: آمده‌ايم تا ارزش‌هاي از دست رفته را برگردانيم آمده‌ايم تا نشان دهيم كه ايثارگران و زنان و جوانان مهم‌ترين ركن اصلاح‌طلبان هستند. وي افزود: امروز اصلاحات خانه اول ايثارگران است. من از طرف جامعه ايثارگران به آقايان مطهري و عارف دست مريزاد مي‌گويم و مي‌توانيم اين را با قاطعيت بگوييم كه صداي زنان از ليست اصلاح شنيده مي‌شود.
صادقي: زنان ما جزو بر‌ترين زنان جهان هستند
محمود صادقي در گردهمايي فراگير اصلاح‌طلبان اظهارداشت: زنان ما جزو بر‌ترين زنان جهان هستند. حضور زنان متفكر و انديشمند نشانگر تاييد اين موضوع است.
سياوشي: به دنبال جذب حداكثري مطالبات بانوان هستيم
طيبه سياوشي در گردهمايي فراگير اصلاح‌طلبان اظهارداشت: ما به دنبال جذب حداكثري مطالبات بانوان هستيم و از طرق قانوني، اصلاحات را در بخش‌هاي فرهنگي جامعه پيگيري مي‌كنيم.
مافي: آمده‌ايم كه جايگاه واقعي زنان را به آنها برگردانيم
پروانه مافي در گردهمايي فراگير اصلاح‌طلبان اظهار داشت: مطالبات زنان همواره دغدغه اصلي من بوده است و حتي زماني در انتخابات رياست‌جمهوري سال ۸۸ كه مسوول ستاد زنان ميرحسين موسوي بودم به دنبال انتقال اين دغدغه‌ها به ايشان بودم. وي افزود: امروز ما آمده‌ايم كه فقر و بيكاري را از جامعه ريشه‌كن كنيم؛ ما آمده‌ايم كه جايگاه واقعي زنان را به آنها برگردانيم.
موسوي: مجلسي مي‌خواهيم كه روي كسي سيمان نريزد
سيد فريد موسوي در گردهمايي فراگير اصلاح‌طلبان اظهارداشت: ما به دنبال آن هستيم كه به خاطر يك راي وزيري بر كنار نشود ما نمي‌خواهيم دوباره كابوس و هراس يك راي كشور را فرا بگيرد ما نمي‌خواهيم كه با چند راي بيشتر دلواپسي وارد مجلس شود. وي افزود: ما مجلسي مي‌خواهيم كه روي كسي سيمان نريزد و هنگامي كه فردي از اقدامات غيرقانوني در كشور حرف مي‌زند به سوي او حمله‌ور نشوند.
حسيني: مي‌خواهيم صداي كساني باشيم كه  دچار بي‌مهري شدند
سيده فاطمه حسيني در گردهمايي فراگير اصلاح‌طلبان اظهارداشت: ما مي‌خواهيم صداي كساني باشيم كه به بي‌مهري دچار شدند من مي‌خواهم نماينده نسلي باشم كه زندگي و اميد را حق مسلم خود مي‌داند.
مازني: در سال ۵۷ به زندان رفتم كه ديگر زنداني سياسي نداشته باشيم
حجت‌الاسلام احمد مازني در گردهمايي فراگير اصلاح‌طلبان اظهارداشت: من افتخار مي‌كنم كه شاگرد شيخ اصلاحات بودم. من در سال ۵۷ به زندان رفتم كه ديگر زنداني سياسي نداشته باشيم. در سال ۹۲ قطار اعتدال با حضور حسن روحاني سرنوشت كشور را در دست گرفت و امروز اين قطار به ايستگاه مجلس رسيده است.
فتحي: آمده‌ايم  تا مجلس واقعي تشكيل دهيم
محمدجواد فتحي در گردهمايي فراگير اصلاح‌طلبان اظهارداشت: ليست ائتلاف اصلاح‌طلبان ۳۰ نفره است و هر ليست ديگر انحرافي است. حتي ليست‌هايي كه رنگ و بوي اصلاح‌طلبي دارد براي شكستن آراي اصلاح‌طلبان آمده است. وي افزود: ما امروز اينجا جمع شده‌ايم تا مجلسي را تشكيل دهيم كه بر معناي واقعي قوه مقننه باشد.  
عليخاني زماني: مجلسي مي‌خواهيم كه به دنبال تحريم نباشد
محسن عليجاني زماني در گردهمايي فراگير اصلاح‌طلبان اظهارداشت: من از جنوب شهر از شهرري آمده‌ام و اميدوارم با توجه به در پيش بودن ايام فاطميه بتوانيم با رمز يا زهرا مجلس دهم را در اختيار بگيريم. وي افزود: ما مجلسي مي‌خواهيم كه بتواند قفل مشكلات اقتصادي كشور را باز كند. ما مجلسي مي‌خواهيم كه به دنبال تحريم نباشد و اجازه دهد تعاملات كشور با ساير كشور‌ها برقرار شود. ما مخالف كساني هستيم كه نفت را قاچاق مي‌كردند و خود را خدمتگزار مردم مي‌ناميدند.  اين همايش در سالن واليبال ورزشگاه حجاب برگزار شده بود. هر دو سوي اين ورزشگاه مملو از جمعيت بود و حاضران در اين گردهمايي با در دست داشتن پرچم‌هايي كه روي آن «گام دوم» نوشته شده بود، شعارهايي سر مي‌دادند. اصلاحات پيروز انتخابات، روحاني زنده‌باد، هاشمي پاينده باد، شعارهايي درباره رفع حصر و مجلس برابر تساوي زن و مرد از جمله اين شعارها بود.

بازدیدها: 42

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *