ما هستيم؛ نااميدي هرگز!

 

آرمان: عصر پنجشنبه ۲۹ بهمن ماه و در نخستين روز از تبليغات انتخاباتي مجلس دهم، نخستين گردهمايي اصلاح‌طلبان در سالن حجاب تهران برگزار شد. گردهمايي‌ای كه به همت معاونت زنان ستاد ائتلاف فراگير اصلاح‌طلبان برگزار و با استقبال گرم و پرشوري از سوي بدنه حامي اصلاح‌طلبان به ويژه جوانان روبه‌رو شد. در اين گردهمايي بسياري از چهره‌هاي اصلاح‌طلب ازجمله عارف، مطهري، فائزه هاشمي، موسوي‌لاري، ميرلوحي، جعفر توفيقي، الهه كولايي، آذر منصوري، شهربانو اماني، نجفقلي حبيبي و بسياري ديگر از چهره‌هاي سياسي حضور داشتند و سخنرانان اين مراسم بر لزوم حضور گسترده مردم در پاي صندوق‌هاي راي تاكيد كردند. آنچه مشخص است اينكه اصلاح‌طلبان با اين گردهمايي قدم محكمي براي پيروزي در انتخابات پيش رو برداشتند.

ايستاده‌ايم تا نهاد انتخابات را پاس بداريم

دبيركل حزب اتحاد ملت ايران در اين گردهمايي با بيان اينكه اميدواريم باز هم حماسه‌اي ديگر بيافرينيم، گفت: طي سال‌هاي اخير شاهد حماسه‌هاي بسياري بوديم اما حضور اين‌بارمان در انتخابات پيش رو رنگ ديگري دارد. در حالي كه سختي‌هاي زيادي كشيديم بار ديگر كنار هم هستيم تا طعم پيروزي را بچشيم. علي شكوري راد با بيان اينكه اصلاحات را پايه‌گذاري كرديم تا انقلاب گرفتار انقلاب ديگري نشود، خاطرنشان کرد: امروز در مسير اصلاحات گرد هم آمديم تا با راي خود سرنوشت خود را رقم بزنيم، اصلاحاتي را ايجاد كنيم تا آينده‌اي روشن پيش چشم فرزندان‌مان قرار داشته باشد. وی افزود: ما براي همه تفكرات جامعه احترام قائليم. هر فكري روش و برنامه خودش را دارد اما ما ايستاده‌ايم تا نهاد انتخابات را پاس بداريم و نامزدهايي را به مجلس بفرستيم كه پاسدار حقوق ملت و كرامت انسان باشند.

مي‌خواهيم شاهد برجام‌هاي مختلف باشيم

محمدرضا عارف سرليست اصلاح‌طلبان در اين همايش اظهار داشت: ما در ليست ائتلاف اصلاح‌طلبان از يك سو منافع ملي را ديديم و از سوي ديگر هويت اصلاح‌طلبي را اصل قرار داديم. ما مجلسي مي‌خواهيم كه در رأس امور باشد. مجلسي كه در شأن ملت ايراني و ياور دولت باشد و خود را در اجرايي كردن برنامه‌ها شريك دولت بداند. رئیس شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصصلاح‌طلبان با بیان اینکه ما مجلسي مي‌خواهيم كه از حق نظارت خود براي بهبود امور به نحو احسنت استفاده كند؛ تصریح کرد: مجلسي مي‌خواهيم كه در آن فرجي‌داناها استيضاح نشوند و اولويت اول خود را رونق اقتصادي بداند. وی خاطرنشان كرد: ما افتخار اين را داشتيم كه در نخستين روز تبلیغات ميثاق مجدد با آرمان‌هاي امام و شهدا كنيم. اميدواريم با پشتوانه معنوي و با اتكا به رأي شما كاري كنيم كارستان. محمدرضا عارف در ادامه تاکید کرد: راهبرد ما اين است كه اگر به مجلس راه پيدا كرديم مجلسي شكل دهيم كه مهم‌ترين دغدغه آن نيازهاي مردم و اولويت‌ دادن به مسائل امور زنان باشد. مجلسي مي‌خواهيم كه شاهد برجام‌هاي مختلف در امور داخلي كشور باشيم و فرجام اقتصادي و فرهنگي و اجتماعي را در مجلس كليد بزنيم.

راه اصلاح امور، تشكيل مجلس قوي است

در اين دوره از انتخابات ليست ارائه شده از سوي اصلاح‌طلبان شاهد حضور سه چهره اصولگرا اما ميانه‌رو و حامي دولت نيز در فهرست اصلاح‌طلبان بود: علي مطهري، بهروز نعمتي و كاظم جلالي. در گردهمايي روز پنجشنبه هرچند كه جلالي غايب بود، اما مطهري و نعمتي حضور داشتند و در ميان تشويق حاضران در سالن به سخنراني پرداختند. علي مطهري نماينده مردم تهران در مجلس در اين گردهمايي و در پاسخ به شعارهاي حاضران اظهار داشت: اگر مي‌خواهيد خواسته‌هايتان محقق شود، از جمله شعاري كه الان داديد بايد پاي صندوق‌هاي رای بیایید. همه ما خواهان اجراي قانون در كشور هستيم و معتقديم كه راه اصلاح امور، تشكيل مجلس قوي است. مطهري در ادامه خاطرنشان كرد: بايد مجلسي شكل بگيرد كه علاوه بر توجه به مسائل اقتصادي، به مسائل سياسي هم توجه كند. همه حرف من اين است كه در انتخابات پرشور و با مشاركت بيشتر وارد شويد. بهروز نعمتي نيز در گردهمايي فراگير اصلاح‌طلبان اظهارداشت: درواقع اين ما بوديم كه با حضور در مجلس نهم بيش از هر كسي اذيت شده و خون دل خورديم. اين نماينده مجلس نهم كه با حضور در ليست ۳۰ نفره اصلاح‌طلبان در رقابت‌هاي انتخاباتي مجلس وارد شده، خاطرنشان كرد: در جريان تصويب برجام با وجود اينكه به ما اجازه نمي‌دادند حتي يك كلمه حرف بزنيم با شجاعت و اقتدار حرفمان را به كرسي نشانديم. او با بيان اينكه در چهارسال گذشته در مجلس نهم در اقليت قرار داشتیم، اعلام كرد: بار‌ها در مجلس نهم كتك خورديم و در واقع كساني كه خون‌ دل واقعي خورده‌اند ما هستيم. نعمتي با اشاره به جلسات راي اعتماد به كابينه دولت يازدهم در مجلس نهم اعلام كرد: برنامه تندرو‌ها اين بود كه حداقل ۹ نفر از كابينه روحاني را حذف كنند و اجازه تشكيل دولت را از رئيس‌جمهور منتخب بگيرند و اين ما بوديم كه با برگزاري جلسات متعدد در ساعت‌هاي متمادي و با حضور نمايندگان مختلف، مانع از پياده شدن نقشه تندرو‌ها براي كابينه شدیم.

ديگر كانديداهاي اصلاح‌طلب چه گفتند؟

در گردهمايي روز پنجشنبه، نامزدهاي ليست ائتلاف اصلاح‌طلبان در تهران نيز هركدام براي دقايقي ديدگاه‌هاي خود را مطرح كردند. اعضاي اصلاح‌طلب ليست تهران در گردهمايي فراگير اصلاح‌طلبان بر حضور گسترده مردم پاي صندوق‌هاي راي تاكيد كردند. غلامرضاحيدري اظهار داشت: اجرايي كردن برجام برنامه مهمي است كه بايد در مجلس دهم در دستور كار قرار گيرد. او گفت: اميدوارم با ايجاد فضاي اميدواري كه در جامعه شاهد هستيم كار را پيش ببريم و با حس آرامش بتوانيم در مسير جذب سرمايه‌هاي داخلي و خارجي فعاليت كنيم. فريده اولاد قباد نيز با اشاره به برخي از برنامه‌هاي خود در صورت حضور در مجلس يادآور شد: طرح نشاط و شادي ملي يكي از مسائلي است كه من به عنوان يك نامزد اصلاح‌طلب انتخابات سعي در اجرايي كردن آن دارم. محمدرضا بادامچي هم اظهارداشت: اين ائتلاف ۳۰ نفره، يك ائتلاف پيروز است؛ چراكه مردم ما رويكرد اصلاح‌طلبي دارند. این نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخي از اقدام‌هاي خلاف قانون در دولت‌ها نهم و دهم اعلام كرد: پس از روي كار آمدن دولت يازدهم شاهد بوديم كه كارشكني‌هايي در مجلس عليه دولت اتفاق افتاده است و با اين حال اين مردم بودند كه با طوفاني كه ايجاد كردند، دولت تدبير و اميد را به روي كار آوردند. فاطمه سعيدي در گردهمايي فراگير اصلاح‌طلبان اظهار داشت: من آمده‌ام كه بگويم مجلس صداي ملت است؛ من آمده‌ام كه بگويم مجلس یعنی صداي زن، مرد، جوان، دختر و پسر ايراني. سهيلا جلودارزاده نيز در این همایش گفت: هدف من از حضور در انتخابات پيش از همه احقاق حقوق كارگران و پاسخگويي به مطالبات اين قشر زحمتكش است. او گفت: آمده‌ام تا حقوق ناچيز ۷۰۰ هزار توماني كارگران را ارتقا ببخشم و چاره‌اي براي مشكلات معيشتي مردم بيابم. محمدعلي وكيلي نیز در گردهمايي فراگير اصلاح‌طلبان اظهارداشت: به حرمت بانواني كه اين جلسه را برگزار كردند مي‌خواهم بگويم مباحث حقوقي مربوط به بانوان در قانون اساسي بسيار مترقي است اما متاسفانه به دليل عملكرد ضعيف و نظارت نادرست، زنان با مشكلاتي روبه رو هستند. سيد فريد موسوي هم اظهار داشت: ما مجلسي مي‌خواهيم كه روي كسي سيمان نريزد و هنگامي كه فردي از اقدامات غيرقانوني در كشور حرف مي‌زند به سوي او حمله‌ور نشوند.

حواشي گردهمايي اصلاح‌طلبان

ظاهرا رنگ آبي فيروزه‌اي هر چند نه به صورت رسمي، به عنوان رنگ انتخاباتي ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان برگزيده شده است. چرا كه در اين مراسم اين رنگ حضور پر رنگي در سالن داشت و حتي برخي از شخصيت‌ها و كانديداهاي اصلاح‌طلب شالي به رنگ آبي فيروزه‌اي بر گردن داشتند. از نكات قابل توجه اين مراسم محبوبيت بسيارعلي مطهري بين حاضران در سالن بود كه بارها و با شعارهاي مختلف مورد حمايت اصلاح‌طلبان قرار گرفت. از ديگر حواشي اين گردهمايي شعارهايي بود كه حاضران در سالن در حمايت از اصلاحات و چهره‌هاي اصلاح‌طلب سر مي‌دادند. «اصلاحات اصلاحات پيروز انتخابات» يكي از پر تكرارترين اين شعارها بود. همچنين در بخشي از اين مراسم كليپي براي حاضران پخش شد كه در آن بريده‌هايي از تيترهاي روزنامه اصلاح‌طلب در دو سال اخير به چشم مي‌خورد. تصاويري كه باعث به وجود آمدن واكنش‌هاي متفاوتي از سوي حاضران مي‌شد. حاميان اصلاحات در سالن، با ديدن تصاوير نمايندگان اصولگراي تندروي مجلس اعتراض خود به عملكرد آنها را نشان دادند و با مشاهده تصاوير حسن روحاني، جواد ظريف، علي اكبر صالحي، رضا فرجي دانا و محمدرضا عارف و برخي ديگر از چهره‌هاي اصلاح‌طلب در صفحه اول روزنامه‌ها به تشويق آنان مي‌پرداختند.

 

بازدیدها: 59

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *