آیت الله هاشمی رفسنجانی: مردم نفوذی‌های واقعی را می‌شناسند 


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برخی این روز‌ها از روی درماندگی و ضعف استدلال و منطق، بدور از ادب سیاسی و اخلاق اجتماعی و آداب اسلامی و انسانی، جاهلانه شخصیت‌های مبارز، سابقه‌دار و حتی مورد تایید شورای نگهبان را با انتساب تعابیری همچون انگلیسی و نفوذی یاد می‌کنند و البته مردم خوب می‌دانند این تعابیر برای کسانی صدق می‌کند که می‌خواهند دانسته یا ندانسته بین مردم و انقلاب جدایی بیندازند.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از استادان دانشگاه‌ها، پژوهشگران، اعضای هیات علمی و مراکز آموزش عالی، با تاکید بر آشنایی کامل امام راحل با شیوه‌های رفتاری و گفتاری پیامبر اسلام در سال‌های قبل و بعد از بعثت، به مواضع سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در قبل و بعداز انقلاب اشاره کرد و گفت: در زمان مبارزه بعضی‌ها 
برای کارهای مسلحانه و حتی برای ترور شاه به امام (ره) مراجعه می‌کردند که مجوز بگیرند.
وی اجازه برخوردهای قهری نمی‌دادند و در همه مقاطع مبارزه بر مردم به عنوان تمام کننده کار‌ها تاکید می‌کردند.
وی با اظهار تاسف از سخنان کسانی که این روز‌ها دم از اسلام ناب می‌زنند و با سخنان نسنجیده، مردم را از نظام اسلامی دور می‌کنند، گفت: شاید سوء‌نیت هم نداشته باشند، اما نتایج کار‌هایشان جز تفرقه‌افکنی بین مردم و دوری جوانان از انقلاب اسلامی نیست که رای مردم را برای دوام نظام بی‌تاثیر می‌دانند.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با تاکید بر این نکته که این‌گونه سخنان هیچ سنخیتی با مواضع امام (ره) و مقام معظم رهبری ندارد، گفت: تاسف بیشتر اینجاست که این جریان سخنان خود را از طریق تریبون‌های رسمی می‌زنند و ممکن است برخی نیز این‌گونه اظهارنظر‌ها را مواضع نظام بپندارند، حال آنکه موضع امام (ره) و نظام از‌‌ همان آغاز مشخص بود که در زمانی کوتاه پس از پیروزی، برای انتخاب نوع نظام به رای مردم مراجعه کرده بودند. چون انتخاباتی بودن جزو ذات نظام اسلامی است.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با تاکید بر این نکته که «هرکس با مردم مهربان‌تر باشد، رای آنان را خواهد داشت»، به تبلیغات مسموم این روز‌ها و فعالیت‌های تخریبی برخی از جناح‌ها به خاطر حمایت یا عدم حمایت بیگانگان از برخی نامزد‌ها پرداخت و گفت: معلوم است که بیگانگان برای انقلاب دل نمی‌سوزانند و از آن آشکار‌تر این است که مردم خدمتگزاران صدیق را از انسان‌های افراطی و شعاری تشخیص می‌دهند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان این جمله که «جامعه از ما کمتر اشتباه می‌کند»، خاطر نشان کرد: شیوه‌های انتخاباتی این فرصت را برای مردم ایجاد کرده که اگر در مقطعی و در انتخاباتی اشتباه کنند، در انتخابات دیگر جبران می‌کنند و نباید از عزم مردم برای جبران اشتباهات گذشته ترسید، چون آنان انقلاب و کشور را از جان و دل دوست دارند.
وی برنامه‌ریزی برای بیرون کردن مخالفان سیاسی از صحنه از جمله مبارزات انتخاباتی را یکی از زشت‌ترین کار‌ها در جامعه دانست و گفت: محافل و کسانی که دستشان از بهانه‌های تخریبی و اهانت خالی است، این روز‌ها از روی درماندگی و ضعف استدلال و منطق، بدور از ادب سیاسی و اخلاق اجتماعی، جاهلانه شخصیت‌های مبارز، سابقه‌دار و حتی مورد تایید شورای نگهبان را با انتساب تعابیری همچون انگلیسی و نفوذی یاد می‌کنند.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه در واقع عوامل نفوذی واقعی کسانی هستند که با امکانات بیت‌المال سعی در تخریب چهره‌های انقلابی دارند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در بخش دیگری از سخنان خویش به عقده‌گشایی‌های یک جریان از دولت در این روز‌ها اشاره کرد و گفت: آن جماعتی که با همه هزینه‌های تبلیغاتی از مردم شکست خوردند، این روز‌ها می‌خواهند انتقام شکست خود از مردم را با توهین به دولت و شخص رئیس‌جمهور بگیرند.
وی با تشریح تمام اتفاقات پیش و پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ و پیروزی دکتر حسن روحانی، گفت: مدت‌ها قبل از شروع بحث‌های انتخاباتی در جلسه که معمولاً پس از جلسات مجمع تشخیص مصلحت با دوستان می‌نشینیم، به دکتر روحانی پیشنهاد ثبت‌نام در انتخابات را دادیم.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با یادآوری سخنان و جملات آن مقطع برای ترغیب دکتر روحانی جهت حضور در انتخابات، با اشاره به سونامی سیاسی و موج امیدی که پس از نام‌نویسی ایشان در سراسر کشور ایجاد شده بود، اظهار داشت: برنامه‌ریزی کرده‌ بودیم که این موج نا‌امید نشود و مسلماً برای امیدوار ماندن نیاز به اقداماتی داشت که از جمله آنان انصراف آقای دکتر عارف و حمایت‌های من و اصلاحات از دکتر روحانی بود، البته به حق، سخنرانی‌ها و قوی حاضر شدن در مناظره‌ها نیز در پیروزی نهایی دکتر روحانی نقش بسیار موثری داشت.
وی خاطر نشان کرد: باید از شیوه انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ برای برگزاری یک انتخابات پرشور و پیروزی کسانی ـ ولو کمتر مشهورـ که تفکرات آنان به تفکرات اکثریت جامعه نزدیک است، 
استفاده کنیم، که دوام انقلاب و تداوم توجه به رای مردم در تصمیمات، به حضور پرشور مردم در انتخابات 
هفت اسفند بستگی دارد.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با برشمردن اقدامات موثر دکتر روحانی در دوران ریاست جمهوری، گفت: ارزش کارهای ایشان در ابعاد داخلی و خارجی آن‌گاه روشن‌تر می‌شود که مردم از موانع و مانع ترشی‌های مخالفان و دشمنان ایشان آگاه شوند که گستره‌ای از جمهوری‌خواهان آمریکا تا دلواپسان داخلی دارد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، یکی از راه‌های حمایت مردم از دولت را حضور پرشور در انتخابات دانست و گفت: پیروزی اندیشه اعتدالی جلوی ترویج تفکرات افراطی تندرو‌ها را در جامعه می‌گیرد.

بازدیدها: 47

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *