تشابه شهرت ٢نامزد خبرگان حاشیه‌ساز شد رأی «مصباح» متعلق به کیست؟

شرق: دو نفر از کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری که از قضا هر دو در یک فهرست انتخاباتی حاضر هستند، در نامه‌هایی جداگانه به وزارت کشور، اعلام کرده‌اند که شهرت آنها «مصباح» است و آرایی با این عنوان باید به نام آنها خوانده شود. 
به گزارش «میزان»، مسئولان دفتر آیت‌الله مصباح اعلام کردند: «با توجه به اینکه آیت‌الله مصباح‌یزدی به‌عنوان «مصباح» مشهور بوده و کاندیدای دیگر به این اسم در جامعه شهره نیست، قطعا آرایی با عنوان «مصباح» متعلق به مصباح‌یزدی بوده است. دفتر آیت‌الله مصباح‌یزدی با اشاره به تماس‌های متعدد مردمی به این دفتر و ابراز گلایه و نگرانی از درج عنوان «مصباح» برای یکی دیگر از کاندیداها توسط وزارت کشور، اعلام کرد در نامه‌ای رسمی به ستاد انتخابات وزارت کشور و شورای نگهبان به‌صورت قانونی به این موضوع اعتراض کرده و پیگیر اصلاح بنر نصب‌شده در شعب اخذ رأی و اصلاح این اشتباه در مرحله شمارش آرا شده است. گفتنی است، این نامه پس از آن منتشر شد که در بنر نصب‌شده از سوی فرمانداری تهران در شعب اخذ رأی، در مقابل نام حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم، شهرت او به‌عنوان «مصباح» و «مصباحی‌مقدم» قید شده است. اما دفتر آیت‌الله مصباح‌یزدی تأکید دارد که آرایی با عنوان «مصباح» باید به نام او ثبت شود. اما درحالی‌که دیروز ارسال نامه آیت‌الله مصباح‌یزدی در این رابطه بازتاب زیادی داشت، حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرآنلاین هم از ارسال نامه‌اش در روزهای پیش از این، خبر داده و گفت: «من از قبل وظیفه خودم در این‌باره را انجام داده و به استانداری و فرمانداری تهران نامه نوشتم و این مسئله را که شهرت بنده «مصباح» و همین‌طور «مقدم» است اعلام کردم. این موضوع مربوط به این انتخابات هم نیست. بنده این نامه را در دوره قبلی خبرگان، دوره قبلی و فعلی مجلس و انتخابات میان‌دوره‌ای خبرگان مشهد هم نوشته بودم. چون نام مصباح را برای من می‌نویسند، اگر من اعلام نکنم، آن را به نام من نمی‌خوانند. گاهی حتی نام «مقدم» را برای من می‌نویسند، اگر این را هم اعلام نکرده باشم باز هم آن را برای من نمی‌خوانند. گاهی دو نام مصباح را در یک فهرست می‌آورند که معلوم شود به دو «مصباح» رأی داده‌اند». مصباحی‌مقدم با بیان اینکه عجیب است که چرا این موضوع در این دوره واکنش‌برانگیز شده است، ادامه داد: «من همیشه در دوره‌های انتخابات این نامه را نوشته‌ و به وظیفه قانونی‌ام عمل کرده‌ام. وزارت کشور هم باید به وظیفه قانونی‌اش در این‌باره عمل کند. البته درباره اینکه وزارت کشور قرار است چه اقدامی انجام دهد هنوز چیزی به من اعلام نشده است. درحالی‌که آیت‌الله مصباح‌یزدی، هیچ‌گاه کاندیدای مجلس شورای اسلامی نبوده‌اند، کمااینکه هیچ‌گاه از خراسان‌رضوی کاندیدا نبوده‌اند. بااین‌حال، نسبت به این تعدد شهرت فارغ از دوره فعلی، در دوره‌های گذشته نیز اطلاع‌رسانی شده است. اکنون که نام حضرت آیت‌الله مصباح‌یزدی و بنده در فهرست جامعتین است، علی‌القاعده رأی‌دهندگان به فهرست، به هر دونفر رأی خواهند داد و جایی برای نگرانی و حساسیت باقی نخواهد ماند. متأسفانه برخی افراد که در این دوره تأییدصلاحیت نشده‌اند، نسبت به این مسئله ایجاد شبهه و حساسیت کرده‌اند و تلاش بر تفرقه میان اصولگرایان و فتنه‌انگیزی در میان پیروان ولایت فقیه دارند. ضمن احترام نسبت به استاد محترم خود، آیت‌الله مصباح‌یزدی، از مردم شریف تقاضامندم به ایشان و به این‌جانب رأی دقیق داده شود تا هیچ‌گونه تردیدی باقی نماند».
پس از این بیانیه‌ها بود که مقیمی، رئیس ستاد انتخابات کشور، نیز درباره این دو نامه گفت: «علاوه بر نامه امروز (جمعه) دفتر آیت‌الله مصباح‌یزدی، حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم هم مشابه این نامه را نوشته بود که ما هر دو نامه را به فرمانداری ارجاع دادیم تا در این‌باره طبق قانون عمل کنند». همچنین فرماندار تهران در گفت‌وگو با «فارس» درباره اینکه رئیس ستاد انتخابات گفته است نامه‌های آقایان مصباح‌یزدی و مصباحی‌مقدم را به فرمانداری منعکس کرده، گفت: «این مشکل طبق قانون حل می‌شود». اما در نهایت عصر دیروز خبرگزاری «تسنیم» نوشت: با تصمیم نهایی شورای نگهبان، برگه‌هایی که در آن نام مصباح درج شده است، به نام آیت‌الله مصباح‌یزدی محاسبه می‌شود و برگه‌‌هایی که در آن نام «مصباحی» درج شده، برای حجت‌الاسلام والمسلمین آقای مصباحی‌مقدم محاسبه خواهد شد.

بازدیدها: 40

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *