زیبایی‌ها و عبرت‌های انتخابات *رضا سلیمانی(برگرفته از نوید خراسان)

 

زیبایی‌ها و عبرت‌های انتخابات *رضا سلیمانی

*رضا سلیمانی

 تُعِزُّ مَنْ تَشاءُ وَ تُذِلُّ مَنْ تَشاءُ بِيَدِکَ الْخَيْرُ إِنَّکَ عَلي‏ کُلِّ شَيْ‏ءٍ قَديرٌ، (سوره آل عمران، آیه ۲۶)

 

انتخابات هفتم اسفندماه سال ۱۳۹۴ به پایان رسید و نتایج آرا در سراسر کشور، به ویژه در حوزه انتخابیه استان و شهر تهران حکایت از پیروزی جریانی دارد که طی سال‌های اخیر و به ویژه ماه‌های منتهی به انتخابات، ناجوانمردانه، بی‌رحمانه و در عین حال جاهلانه مورد همه‌گونه هجمه، پرونده‌سازی، حذف و اهانت‌های تبلیغاتی مخالفان سیاسی خود قرار گرفت. جماعتی که نمی‌دانم آنان را «دشمنان دانا» و یا «دوستان نادان» بنامم. دشمنان یا دوستان نادانی که به معنای واقعی کلمه، به خاطر دستمالی «قیصریه را به آتش کشیدند» و کار را به جایی رساندند که با همه توش و توان و امکانات خود و استفاده از بازیکنان اصلی، حتی در یک رقابت کاملاً نابرابر هم نتوانستند از پس یاران ذخیره رده سوم و حتی چهارم حریف خود برآیند! و در یک کلمه باید بگویم که روند تبلیغات قبل از انتخابات این دوره، متأسفانه، شکست اخلاق، ادب و اصول اسلامی و انسانی توسط حریف بود.

 

شاید اگر ذره‌ای، آری ذره‌ای، واقع بینی در تحلیل‌های انتخاباتی این جماعت مغرور، با انواع رسانه‌های ریز و درشت خود، به ویژه روزنامه‌هایشان وجود داشت، ناشیانه با انگ‌های لیست انگلیسی، … دچار چنین اشتباه فاحش تاریخی نمی‌شدند و اینچنین هزینه سنگینی را برای نظام اسلامی ایجاد نمی‌کردند و در واقع شعری را نمی‌سرودند که اکنون پس از نتایج آرا، این‌چنین در قافیه‌اش گیر کنند!! 

 

به هر حال این دوره از انتخابات هم سپری شد، ولی به حق عبرت‌های زیادی در آن نهفته است که اگر چشم و دل بصیری وجود داشته باشد، از آنها باید درسی گرفت. «فاعتبروا یا اولی الالباب»

اجازه دهید در آغاز بگویم که در جریان مباحث انتخاباتی، «نظام» مظلوم واقعی در تحلیل‌های غلط کسانی بود که خود را به غلط دوست جلوه می‌دادند. نظامی که به رهبری امام راحل و با تکیه کامل به مردم شکل گرفت، پیروز شد و از تمام گردنه‌ها و بحران‌های ریز و درشت تا به امروز با همت جانانه مردم گذشته است. مشکل کار اینجاست که متأسفانه جریانی که خود را تمام انقلاب می‌پندارد و همواره مخالفان سیاسی خود را دشمن اسلام، نظام، انقلاب و ولایت فقیه می‌داند، به خود اجازه و اختیار تام می‌دهد که هرگونه تهمت و اهانت را به رقیب سیاسی خویش نسبت دهد و جز رسیدن به منافع و خواسته‌های زودگذر جناحی به هیچ هدفی نیندیشد. هر چند فضای سیاسی کشور، مخصوصاً از انتخابات سال ۹۲ به بعد به گونه‌‌ای بود که هر کسی در هر جایگاهی و با هر سطحی از سواد و اطلاعات می‌دانست که مردم ایران از راه افراط، تندروی‌ و شعارهای بدون پشتوانه، بریده و از دشمن‌تراشی‌های غیر منطقی خسته شده‌اند و براساس تعالیم قرآن و اسلام و با حفظ سه اصل «عزت، حکمت و مصلحت» و گزینش اعتدال، طریق تعامل و گفت‌وگو با جهان را برگزیده‌اند و این راه موفق را در انتخابات سال ۹۴ هم ادامه خواهند داد. اما متأسفانه این جماعت به جای اینکه خود را بخشی از نظام بدانند و با رأی و نظر مردم همراه شوند، نظام را بخشی از خود دانسته و برآن اساس کوشیده‌اند تا اذهان جامعه را مشوش کنند.

 

از مدت‌ها قبل برنامه‌سازان سازمان عریض و طویل رسانه ملی!! مأموریت ویژه‌ای برای ساخت برنامه‌های تحلیلی و مستند برای حذف یک جریان خاص با محوریت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و طرفداران ایشان و تمجید و تعریف از طرف مقابل، برای مجریان خود تعریف و تدوین کردند. این مجریان با شخم زدن تمام منابع آرشیوی خود هم در صدا و هم در سیما با تجهیزات و امکانات کامل و آسمان و ریسمان بافتن‌های آنچنانی، صرفاً به دنبال القاء این پیام به مخاطبان خود برآمدند که اولاً آیت‌الله هاشمی و همفکرانش در انقلاب، بحران‌ها و فراز و نشیب‌های آن، نقشی نداشته‌اند، ثانیاً مواضع ایشان و همفکرانش از گذشته تا به حال دچار تناقض شده و ثالثاً هر آنچه خوبی، فضیلت و پیشرفت در راه امام(ره) و انقلاب اسلامی است، مربوط به مدیریت‌های قبلی و بعد از مسؤولیت‌های ایشان بوده و هر چه وابستگی، خودباختگی و قهقرا‌گرایی است، مربوط به دوران ایشان می‌شود. آنها مستقیم یا غیرمستقیم، آشکار و یا در لفافه به دنبال تزریق این نتیجه اخلاقی!! به مخاطبان بودند که مردم در انتخابات پیش‌رو نباید به آیت‌الله هاشمی و همراهانش رأی دهند. کاری نبود که بلد باشند و انجام ندهند. بارها و بارها به بهانه‌های مختلف شب و روز با صدا و تصویر، افراد لیست انتخاباتی ایشان را که از فیلتر شورای نگهبان رد شده بود، انگلیسی، وابسته، عوامل خود فروخته و غرب زده معرفی کردند و با زبان بی‌زبانی و مستقیم یا با ایما و اشاره گفتند مردم به این لیست رأی ندهید و به جای آن به لیست مقابل رأی دهید. 

 

نمی‌دانم مشاوران و به اصطلاح کارشناسان و متخصصان!! تبلیغی این سازمان عریض و طویل چه کسانی هستند که پس از شکست‌های مکرّر، هنوز هم فکر می‌کنند که با سانسور، حذف و پرونده‌سازی علیه یک شخصیت و یا جریان فکری و تحریف تاریخ انقلاب و دفاع مقدس می‌توانند افکار عمومی را فریب دهند؟! از قدیم گفته‌اند «آزموده را آزمودن خطاست»، ولی متأسفانه برای مسؤولان برنامه‌ساز این سازمان، همچنان، درب بر یک پاشنه می‌چرخد و از درک واقعیت‌های سیاسی جامعه عاجزند و همچنان می‌پندارند راهی جز موضع‌گیری خصمانه، حذف و سانسور علیه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای کاهش محبوبیت ایشان نزد مردم وجود ندارد.

 

نگاهی به تیترهای روزنامه‌ها و عناوین اخبار سایت‌های خبری آن جماعت هم نشان می‌دهد که برای بازگشت به دامان ملت، تمام پل‌های پشت سرخود را ‌شکستند. هر ایرانی با غیرت و انقلابی منطقی و دلسوز، خون دل می‌خورد، وقتی می‌دید مدعیان ارزش‌مداری برای تخریب و از میدان به در کردن رقیب خویش، به انگلیس، داعش و حتی مفتی‌های عربستان متوسل شده‌اند، روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و سایت‌های ریز و درشت در تمام ایام تبلیغات، جز نشر اخبار دروغ و تیتر‌های منفی علیه مخالفان خویش و پرونده‌سازی‌های کاذب کاری نکردند. واقعاً بنگاه       سخن پراکنی انگلیس و مفتی وهابی عربستان آیا در رؤیاهای شیطانی خویش هم فکرش را می‌کردند که تصویر و خبر آنان بارها از صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران پخش و تیتر یک برخی روزنامه‌های ایران شود؟!! آیا داعش و شبکه‌های تلویزیونی این گروهک تروریستی که مرتکب جنایات بی‌شماری علیه بشریت شده‌اند، تصورش را هم می‌کردند که برخی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری جمهوری اسلامی ایران، برایش نماهنگ بسازند و در سراسر کشور برای مردم ایران پخش کنند؟!

 

سخنان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و سایر دلسوزان فهیم نظام را در روزهای قبل از انتخابات به یاد می‌آورم که بارها و بارها در خبرها و بیانیه‌ها، نسبت دادن فرزندان انقلاب به «لیست انگلیسی» را که اتفاقاً مورد تأیید شورای نگهبان هم قرار گرفته بودند، توهین به ملت بزرگوار ایران و شورای نگهبان ذکر کردند. اوج حکمت و درایت دلسوزان انقلاب در این بود که نهیب می‌زدند، کاری نکنید که پس از انتخابات و پس از اعلام رأی مردم،  انگلیس و شبکه تلویزیونی منحرف، خود را راهنمای مردم بخواند؟!

 

در یوم‌الله ۲۲ بهمن که روز مانور اقتدار ملی مردم ایران و جشن پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و اقتدار نظام است، از یک طرف اقلام تبلیغاتی ستاد مردمی آیت‌الله هاشمی را مصادره و افرادی بازداشت شدند و در مقابل لوح‌های فشرده تخریبی ایشان، توسط دست فروشان کنار خیابان با قیمت نازل برای فروش جار زده می‌شد و حتی در مراسم عبادی نماز جمعه، ان کار بارها تکرار شد.

 

البته با وجود همه نازیبایی‌هایی که نقل بخش کوچکی از آن در این مقال قابل ذکر بود که باید عبرت ما در ادامه راه انقلاب باشد، زیبایی‌های فراوانی هم وجود داشت که آن زیبایی‌ها چون ستارگان در میان فضای سیاهی که ایجاد کرده بودند، می‌درخشند. ابتدا و انتهای این زیبایی‌ها، مردم بودند. مردمی که برای انتخاب اصلح، نه فقط به شیطنت‌های بلندگوهای مردم فریب اجنبی که حتی به دروغ سازی‌ها و تهمت‌زدن‌های برخی رسانه‌های داخلی هم توجه نکردند.

 

از کم و کیف ردّ صلاحیت‌ها می‌گذریم که موضوعی تخصصی است و باید کارشناسان فن به آن بپردازند. صحبت من در این مقال، درباره کسانی است که شورای نگهبان صلاحیت آنان را برای نامزدی مجالس خبرگان و شورای اسلامی تأیید کرده بود، نامزدهایی که با همه اختلاف سلیقه، فرزندان انقلاب اسلامی بودند، هستند و خواهند بود، اما به جرم مقبولیت عمومی، متهم به انگلیسی، وهابی و داعشی شدند و مهمتر از آن اینکه، مردم اتفاقاً همان‌ها را انتخاب کردند.

 

اینکه مردم بدون توجه به حجم سنگین هجمه‌ها، تخریب‌ها و تهمت‌ها، با ردّ  این‌گونه نگاه به رقبای سیاسی، آنچنان پرشور و حرارت و گسترده تا آخرین ساعات و دقایق رأی‌گیری در حوزه‌های انتخاباتی حضور پیدا می‌کنند و تهمت‌زنان و تخریب‌گران را حذف و رقبای آنان را انتخاب می‌کنند، از زیبایی‌های باشکوه این انتخابات، است. حمایت از کسانی که تعهد آنان به اصول اسلام، تشیّع، انقلاب و امام راحل براساس اصلاح عیوب و هموار کردن مسیر حرکت جامعه است و بالاخره تشخیص درست مردم، فریب نخوردن و لبیک به دلسوزان واقعی انقلاب و انتخاب آنان، از دیگر جلوه‌های زیبای این انتخابات بود.

 

در یک کلام باید گفت: وقتی یک جریان سیاسی برای رقابت انتخاباتی، به تبلیغات ناجوانمردانه، ناشیانه و تخریبی، روی می‌آورد و حتی در دشمنی نیز جانب اعتدال، انصاف و مروّت را رعایت نمی‌کند، وجدان عمومی جامعه برای دفاع از مظلوم و حذف برنامه‌سازان تهمت‌زن، تهییج می‌شود. 

 

مردم وظیفه دانستند خود را به حوزه‌های انتخابیه برسانند و با سکوت رأی، وفاداری به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عنوان یار دیرینه امام(ره) و رفیق شصت ساله رهبری را  فریاد کنند.

 

و سخن پایانی اینکه، منتخبین مردم باید توجه داشته باشند که اگر مردم آنها را به عنوان مسؤول انتخاب کرده‌اند، آنها نیز مسؤولانه پیگیر خواسته‌های مردم باشند و بدانند که عمر این مسؤولیت‌ها کوتاه است و مجدداً به زودی مورد قضاوت مردم قرار خواهند گرفت، لذا باید به گونه‌ای خدمت کنند که مجدداً مورد اعتماد مردم قرار گیرند.

 

از مردم فهیم، دشمن شناس، خوب و وفادار ایران نیز باید تشکر و قدردانی کنیم که به رغم همه نامهربانی‌ها و توهین‌ها، حماسه ۷ اسفند را خلق کردند، تا در بعد خارجی به انگلیس و کشورهای استعماری و در بعد داخلی به کسانی که خود را اصل انقلاب می‌دانند، بگویند که «برای مردم اصل انقلاب است و برای انقلاب هم، اصل مردم هستند.»

 

بازدیدها: 50

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *