جانشین رئیس ستاد گردشگری شهر تهران:وجود ۱۷۴ بنای تاریخی در منطقه ۱۲ تهران

1444927196249_amin khosroshahi-3.jpg

جانشین رئیس ستاد گردشگری شهر تهران با اشاره به برنامه‌های شهرداری پایتخت برای رونق گردشگری گفت: تهران از جمله شهرهایی است که به دلیل وجود اماکن فرهنگی، ورزشی و تفریحی که در یک دهه اخیر احداث شده‌اند و اماکن تاریخی که از گذشته وجود داشتند، این قابلیت را دارد تا به یکی از شهرهای پرتردد برای گردشگران تبدیل شود.

 

به گزارش سرویس شهری ایسنا، مهدی محموداقدم با اشاره به حضور گسترده اماکن تاریخی در پایتخت اظهار داشت: بر اساس گزارش اداره کل میراث فرهنگی استان تهران تنها در منطقه ۱۲، شاهد حضور حدود ۱۷۴ بنای تاریخی هستیم که این امر نشان دهنده ظرفیت بالای گردشگری پایتخت و غنای فرهنگی منطقه است.

 

وی با تاکید بر اینکه نگاه شهردار تهران به حوزه گردشگری نگاهی سازمان یافته و مبتنی بر برنامه ریزی است، افزود: رویکرد مدیریت شهری به حوزه گردشگری رویکردی فرهنگی و اجتماعی است و بر این اساس در صدد برنامه ریزی بلندمدت است.

 

جانشین رئیس ستاد گردشگری شهر تهران تصریح کرد: تهران برخلاف تصور بسیاری تنها شهری اداری و سیاسی محسوب نمی شود. در حقیقت مستندات، حفاری های تاریخی که قدمت ۵۰۰۰ ساله تهران را نشان می دهد و اماکن فرهنگی، ورزشی و تفریحی که طی یک دهه اخیر ایجاد شده این اجازه را می دهد که تهران به شهری پرتردد برای گردشگران تبدیل شود.

 

محمود اقدم در ادامه با اشاره به برخی ناهماهنگی‌ها و عدم برنامه‌ریزی در حوزه گردشگری گفت: مهمانان بسیاری وارد تهران می‌شوند که گاه به دلیل ناهماهنگی ها و عدم برنامه ریزی تنها از یک یا دو مکان تاریخی و توریستی شهر بازدید می کنند و متاسفانه باقی اماکن مغفول می مانند.

 

به گزارش شهرنوشت، وی ادامه داد: بر این اساس تمام تلاش ما این است که با فعال کردن بخش خصوصی در کنار شهرداری تهران صنعت توریسم را رونق ببخشیم و به رشد گردشگری کمک کنیم تا از این طریق تهران از پیامدهای مثبت این امر همچون اشتغال جوانان، رونق اقتصادی، کاهش آسیب‌های اجتماعی و … بهره ببرد.

بازدیدها: 40

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *