یاد بود دومین سالگرد نوشین شعر نیشابور

نیشابور – خبرنگار اطلاعات: یادبود دومین سالگرد درگذشت بانو نوشین گنجی «نوشین شعر نیشابور» شاعره پیشکسوت غزل سرا و محلی سرای معاصر نیشابوری و خالق رمان «خانم کوچیک» برگزار شد.

 

زنده‌یاد نوشین گنجی فرزند اقبال گنجی، متولد ۱۳۱۹ در مشهد است که بیشتر زندگی خود را در نیشابور و مدتی را نیز در مشهد گذراند. وی از ۱۶ سالگی برای دلش شعر می‌سرود و از شاگردان زنده یاد استاد حسین مسرور استاد ادبیات و شاعر توانا بود.

 

یکی از آخرین دستاوردهای او تلاش و پیگیری در راضی کردن وراث «باغ نشاط» متعلق به پدربزرگشان سالار معتمد بود که آن را به تملک اداره میراث فرهنگی شهر فیروزه در آورد «باغ‌نشاط» با ۱۶ هکتار در زمره باغ‌های قدیم ایران است که دیدار کمال‌الملک با رجال سیاسی در این باغ صورت می‌گرفت و هم‌اکنون بخشی از این مکان به عنوان نگارخانه، اداره میراث فرهنگی شهرستان فیروزه و کارگاه فیروزه‌تراشی استفاده می‌شود.

 

زنده یاد نوشین گنجی قبل از فوت چند روزی را در حالت کما در بیمارستان در مشهد بستری بود و سرانجام سوم فروردین ۹۳ دارفانی را وداع گفت و به بهار جاودانگی پیوست و در قطعه آرامگاه هنرمندان در گلزار بهشت فضل نیشابور به خاک سپرده شد

 

بازدیدها: 50

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *