اجرای مشترک حسین علیزاده و پژمان حدادی در بروکلین

 

 

 

حسین علیزاده و پژمان حدادی اواخر فروردین در شهر نیویورک برنامه اجرا می‌کنند.

حسین علیزاده فروردین‌ در کنسرتی مشترک با پژمان حدادی در منطقه بروکلین شهر نیویورک در کشور آمریکا به روی صحنه خواهد رفت. در این کنسرت که علیزاده در آن به بداهه‌نوازی خواهد پرداخت، پژمان حدادی به عنوان هم‌نواز، او را همراهی می‌کند.

علیزاده و حدادی در سال ۹۱نیز تور کنسرت “آن و آن” را برپا کردند و پس از سفر به هشت شهر ایران و اجرای ۱۸کنسرت، واپسین کنسرت خود را در تالار وحدت تهران به روی صحنه بردند. آلبوم استودیوی “آن و آن” در سال ۱۳۸۷ با همنوازی سه‌تار و تنبک به هنرمندی حسین علیزاده و پژمان حدادی منتشر شده و مجموعه کنسرتی آن نیز شامل دو اجرای بداهه‌نوازی در آمریکا است. در بخش نخست این آلبوم قطعاتی در آواز دشتی و در قسمت دوم قطعاتی در آواز بیات اصفهان اجرا شده است. از دیگر همکاری‌های این دو هنرمند، مجموعه آلبوم “تربت” است که در دستگاه سه‌گاه و راست‌پنج‌گاه و بر اساس اجرای مشهد و تربت‌حیدریه ساخته شده و بر اساس حال و هوای ویژه‌ای که در اجرای آن وجود داشت، علیزاده تصمیم به انتشار آن گرفت. این آهنگساز و نوازنده، همواره اعتقاد بسیاری به اجراهای زنده و به خصوص اجرا در شهرستان‌ها دارد و حس موجود در این اجرا‌ها را بسیار خاص توصیف می‌کند.

حسین علیزاده و پژمان حدادی روز ۲۸ فروردین سال ۹۵ مصادف با ۱۶ آوریل ۲۰۱۶، ساعت ۲۰ به وقت محلی در بروکلین نیویورک میزبان فارسی‌زبان‌های مقیم آمریکا خواهند بود. قیمت بلیت‌های این کنسرت دونفره، ۵۵ دلار اعلام شده است.

حسین علیزاده ردیف‌‌دان، آهنگساز، پژوهش‌گر و نوازنده تار و سه‌تار ایرانی متولد سال ۱۳۳۰ در شهر تهران است. وی از چهره‌های تحسین‌شده موسیقی فیلم در ایران به شمار می‌آید و آثاری چون دلشدگان (۱۳۷۰)، گبه (۱۳۷۴)، زشت و زیبا (۱۳۷۷)، زمانی برای مستی اسب‌ها (۱۳۷۸)، لاک‌پشت‌ها هم پرواز می‌کنند (۱۳۸۶)، آواز گنجشک‌ها (۱۳۸۷) و ملکه (۱۳۹۰) از ساخته‌های اوست.

علیزاده با کسب ۴سیمرغ بلورین برای فیلم‌های گبه، زشت و زیبا، آواز گنجشک‌ها و ملکه، مشترکاً به همراه مجید انتظامی برنده بیش‌ترین سیمرغ بلورین در بخش بهترین موسیقی متن از جشنواره فیلم فجر است. او همچنین تا به حال سه بار برای آلبوم‌های “فریاد”، “بی تو به سر نمی‌شود” و “به تماشای آب‌های سپید”، نامزد جایزه گرمی در بخش بهترین آلبوم سنتی جهان شده ‌است.

بازدیدها: 38

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *