نامزد مرحله دوم انتخابات مجلس در حوزه تربت حيدريه، زاوه و مه ولات:فقدان برنامه ريزي، اصلي ترين مشكل اين حوزه انتخابيه است

تربت حيدريه- ايرنا- يكي از نامزدهاي دومين مرحله دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي در حوزه انتخابيه تربت حيدريه، زاوه و مه ولات فقدان برنامه ريزي را اصلي ترين مشكل اين حوزه انتخابيه عنوان كرد.

به گزارش ايرنا، 'سعيد باستاني' با تشريح ديدگاه ها و برنامه هاي خود، گفت: اين نبود برنامه در همه مقاطع كوتاه مدت، ميان مدت و بلندمدت احساس مي شود.
وي از فقدان توجه تخصصي به حوزه هاي مختلف اجرايي و مديريتي شهرستان به عنوان ديگر مشكل اين حوزه انتخابيه ياد كرد و افزود: معتقدم شهرها به صورت هياتي و خارج از عرف مديريتي اداره مي شود كه نتيجه آن عقب ماندگي و نيز واپسگرايي اين منطقه است. 
فقدان نيروسازي و كادرسازي در سطح شهرستان و فقدان حمايت از مديران مستعد به منظور ارتقاي آنان به سطوح مديريتي بالاتر، از ديگر كمبودهايي است كه وي به آن ها اشاره دارد. 
باستاني در بخش ديگري اظهار داشت: در صورت موفقيت در انتخابات، از آنجا كه معتقدم شهرستان هاي تربت حيدريه، زاوه و مه ولات نياز به يك برنامه كلان و بلندمدت راهبردي دارند، در ابتدا مشخص خواهيم كرد كه اين منطقه در حوزه هاي مختلف اعم از صنعت، كشاورزي، فرهنگي، عمراني، سرمايه گذاري و ديگر بخش ها به كجا مي خواهد برسد. 
نامزد مورد حمايت ائتلاف اصلاح طلبان و حاميان دولت افزود: سعي من بر اين خواهد بود تا اولويت برنامه ها را در حوزه اقتصادي متمركز كنم زيرا معتقدم زيرساخت هاي درآمدي بايد بر اساس پتانسيل هاي موجود برنامه ريزي شود و لذا با نگاه به ظرفيت هاي موجود و به خصوص در حوزه هاي معادن، كشاورزي، گردشگري و استفاده از موقعيت جغرافيايي منحصر به فرد منطقه، كه در مسير جاده آسيايي و غرب به شرق است، بايد برنامه ريزي كرد تا بتوان با فعاليت و ارزش گذاري در اين حوزه ها زمينه توسعه پايدار و رشد اقتصادي منطقه را فراهم آوريم. 
باستاني، همچنين استفاده از ظرفيت هاي رقيب انتخاباتي و حاميان وي را مورد تاكيد قرار داد و گفت: ضرورت دارد تا از همه پتانسيل ها و ظرفيت هاي بومي و مردمي استفاده شود و بايد نگاه فردي، حزبي و گروهي را در مديريت حوزه انتخابيه كنار گذاشت زيرا آنچه مهم است منافع عمومي مردم منطقه است. 
وي افزود: بر همين اساس و با توجه به نوع تحصيلات و تجربيات چند ساله، ترجيح مي دهم به عضويت كميسيون صنايع مجلس درآيم زيرا معتقدم از طريق اين كميسيون و رايزني ها و لوايحي كه مورد بررسي و توجه قرار خواهند گرفت، مي توان زمينه رشد و توسعه و رونق حوزه صنعت اين شهرستان ها را فراهم آورد.
باستاني گفت: شرايط اقتصادي شهرستان هاي تربت حيدريه، زاوه و مه ولات مبتني بر كشاورزي است و در كنار محصولات كشاورزي، چنانچه صنايع تبديلي داير و اين محصولات فرآوري و بسته بندي شود، شرايط صادرات آنها بطور قطع محقق خواهد شد و باعث ايجاد ارزش افزوده محصولات و رونق اقتصادي در اين منطقه خواهد شد. 
وي در عين حال اظهار اميدواري كرد مردم در روز جمعه دهم ارديبهشت ماه با حضور پرشور خود در پاي صندوق هاي اخذ راي ضمن انتخاب فرد اصلح، يك بار ديگر مشروعيت و جمهوريت نظام جمهوري اسلامي را اثبات كنند.

خبرگزاري جمهوري اسلامي در راستاي وظيفه خود مبني بر ايجاد فرصت برابر براي دو نامزد انتخاباتي، از ابوالقاسم خسروي سهل آبادي، ديگر نامزد دهمين دوه انتخابات مجلس شوراي اسلامي در حوزه انتخابيه تربت حيدريه، زاوه و مه ولات ، مورد حمايت جبهه اصولگرايان نيز به صورت تلفني و مكتوب درخواست كرد تا ديدگاه هاي خود را به اين دفتر ارائه كند كه تا اين لحظه از دفتر ايشان هيچ مطلبي دريافت نشده است.
حوزه انتخابيه تربت حيدريه، زاوه و مه ولات داراي يك كرسي نمايندگي در مجلس شوراي اسلامي است كه در دور نخست انتخابات ۲۵ نفر بر سر تصاحب آن به رقابت پرداختند و دو نامزد كه حائز بيشترين آرا بودند به مرحله دوم راه يافتند.
اين حوزه انتخابيه با جمعيت ۳۵۰ هزار نفري و حدود ۲۳۰ هزار واجد شرايط اخذ راي شامل شهرستانهاي تربت حيدريه، مه ولات و زاوه است كه اكنون سعيد باستاني و ابوالقاسم خسروي سهل آبادي براي تصاحب تنها كرسي نمايندگي اين حوزه در مجلس با يكديگر رقابت دارند.
مرحله دوم انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي، جمعه ۱۰ ارديبهشت ماه برگزار مي شود و در استان خراسان رضوي، تنها انتخابات حوزه انتخابيه تربت حيدريه، زاوه و مه ولات به مرحله دوم كشيده است.

بازدیدها: 65

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *