دهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه مشهد افتتاح شد

 

با حضور جمعی از مسئولان شهری پانزوهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه مشهد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، احمدرضا سلامی، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد شامگاه گذشته ۱۵ اردیبهشت ماه در مراسم افتتاح پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه، اظهار کرد: خوشبختانه امسال بخش‌های مختلفی با جدیت بیشتری کار خود را نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه آغاز کرده‌اند و امیدواریم که این نمایشگاه فرصت خوبی برای تعامل خوب و مناسب تولیدکننده، مصرف‌کننده و مشاوران تخصصی باشد.

 

وی ادامه داد: امروزه بایستی حتما از علم فضای سبز در طراحی، احداث و نگهداری استفاده کرد و دیگر با استفاده از روش‌های سنتی اداره شهرها امکان‌پذیر نیست.

 

سلامی: تمام تلاش ما در کلان‌شهر مشهد این است که آخرین یافته‌های علمی و تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری نوین به خدمت بگیریم.

 

رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد به سرانه پائین استفاده از گل در ایران، اشاره کرد و گفت: سرانه مصرف گل در ایران سالانه ۱۱ تا ۱۴ شاخه است در حالی که این آمار در کشورهای پیشرفته حدود ۷۰ تا ۸۰ شاخه گل در سال است و امیدواریم که با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی و ایجاد شرایط مناسب این سرانه را افزایش دهیم.

 

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه مصرف گل تاثیر مناسبی در روح و روان افراد دارد از این رو خرید آن، هزینه کردن نیست و ما بر خلاف بسیاری از موارد دیگر که سعی در کاهش مصرف داریم در زمینه گل و گیاه تلاش داریم تا مصرف افزایش یابد.

 

مراسم افتتاح پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه مشهد با حدود دو ساعت تاخیر آغاز شد.

بازدیدها: 47

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *