گفت‌و‌گو با زنان مجلس دهم،چنارانی: وقتش رسیده سهمی از کرسی‌های سیاسی نصیب زنان شود

هاجر چنارانی، نماینده مردم نیشابور در مجلس است، او در جریان انتخابات مجلس دهم توانست در رقابت با رقبای قَدری چون حسین سبحانی‌نیا و علی مروی که هر کدام سابقه نمایندگی در چند دوره مجلس را داشته‌اند، موفق به جلب اعتماد مردم نیشابور شد.

هاجر چنارانی - نماینده نیشابور

او ۳۸ ساله و دارای سه فرزند دختر محصل است، مدرک کارشناسی ارشد جامعه شناسی دارد و ۴ سال در ستاد سفرهای استانی ریاست جمهوری در دولت احمدی‌نژاد مشغول به کار بوده است. او هم‌چنین در اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، مشاور بانوان و مدیر مدارس شبانه‌روزی بوده است.

چنارانی که خود اهل روستای چناران نیشابور از محروم‌ترین روستاهای این شهرستان است، می‌گوید که در طول دوران تبلیغات انتخابات مجلس علاوه بر شهرستان‌های نیشابور و فیروزه به ۶۰۰ روستای تابعه این دو شهرستان نیز سرکشی کرده است.

نماینده مردم نیشابور در مجلس در گفت‌و‌گو با ایسنا، پارلمان را جوشش چشمه قانون زلال توصیف کرد و گفت: اگر ما به دنبال محرومیت‌زایی از جامعه هستیم این کار باید از مجلس آغاز شود و من هم با همین انگیزه وارد عرصه شدم.

او اضافه کرد:‌ من در انتخابات ۴ سال گذشته مجلس نیز کاندیدا شده بودم و این فرصتی برای شناخت بیش‌تر مردم بود. خودم هم احساس می‌کردم باید برای برطرف کردن نیازهای مردم قدمی بردارم و در این راستا نیاز است که برای رفع محرومیت، قوانینی در حمایت از محرومان نوشته شود.

چنارانی ادامه داد: ما همواره باید سپاسگذار گذشتگان و امیدوار به آیندگان باشیم. من ایمان دارم جایگاهی که در آن ایستاده‌ایم، جایگاهی است که عده‌ای زیادی برای آن زحمت کشیده‌اند. اکنون هم فضای جامعه بیش‌تر برای حضور زنان آماده است و زمان آن رسیده که سهمی از کرسی‌های سیاسی در کشور نصیب زنان شود تا قوانین حمایتی زنان تدوین شود.

وی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی مربوط به زنان سرپرست خانوار یادآور شد: در یک جامعه اسلامی ما باید به حفظ بنیان خانواده کمک کنیم و با توجه به سختی‌هایی که زنان سرپرست خانوار متحمل می‌شوند باید قوانین حمایتی برای آن‌ها تدوین کنیم. ان‌شاء‌الله  با وجود ۱۷ خانم در مجلس چشم‌انداز قوانین این دوره به نفع زنان خواهد بود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: ما هم‌چنین برنامه‌ریزی کردیم که هرکدام از زنان در یکی از کمیسیون‌های تخصصی حضور یابند. با این برنامه‌ریزی و به دور از جو سیاسی تمام تلاش‌مان این است که قانون‌هایی حمایتی را برای زنان تدوین کنیم.

او با تاکید بر پرهیز از سیاسی کاری از مجلس دهم اظهار کرد: من تعداد اصولگرایان و اصلاح‌طلبان حاضر در مجلس را مساوی می‌بینم و امیدوارم این مجلس با تعادل پیش برود. خوشبختانه مجلس دهم چنان ترکیبی دارد که در ۳۷ سال گذشته بی‌نظیر است.

چنارانی اشتغال جوانان، بهبود وضعیت اقتصادی کشور، توجه به اقشار آسیب‌پذیر به ویژه معلولان و جانبازان را از مهم‌ترین اهداف خود در مجلس دهم عنوان کرد و گفت: به اعتقاد من خیلی از قوانین در کشور وجود دارد اما اجرایی  نمی‌شود و تمام تلاش ما این است که نظارت‌مان را قوی کنیم تا ان‌شاء‌الله  بتوانیم ضمانت اجرایی برای این قوانین تعیین کنیم.

 نماینده مردم نیشابور در پایان تحکیم بنیان خانواده را از اهداف اصلی خود دانست و یادآور شد: در یک جامعه اسلامی ما اول باید روی بنیان خانواده کار کنیم زیرا تا زمانی که روی خانواده سرمایه‌گذاری نشودنمی توان سایر نهادهای جامعه را بر همین اساس ساماندهی کرد. یکی از پیشنهادات من برقراری حقوق یا مستمری برای زنان خانه‌دار است.

بازدیدها: 43

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *