جنتی: مدیر مسئول یالثارات از قوه‌قضاییه اجازه انتشار موقت گرفته بود/ اشکالات و ناهماهنگی‌ها باید به حداقل برسد


وزیر ارشاد تاکید کرد لغو مجوز به مدیران یالثارات اعلام شده بود اما مدیر مسئول روزنامه با طرح شکایت به قوه‌قضاییه اجازه انتشار موقت گرفته بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی جنتی در حاشیه مراسم اختتامیه هفتمین جایزه ادبی پروین در پاسخ به خبرنگار ایلنا درباره موضع وزارت‌ارشاد درباره حواشی به وجود آمده میان قوه‌قضاییه و وزارت‌ارشاد بر سر لغو مجوز هفته‌نامه یالثارات، گفت: بحثی که محسنی اژه‌ای به آن اشاره کردند و در سخنان نوش‌آبادی آن را نادرست دانستند تنها به این مورد بر می‌گردد که سخنگوی ارشاد در نشست‌خبری گفته بود که رأی یالثارات به قوه‌قضاییه نیز فرستاده شده که گویا این قوه می‌گوید این رأی را دریافت نکرده‌اند.

وی تصریح کرد: من این موضوع را بررسی کردم. لغو مجوز همان‌طور که باید به خود یالثاراتی‌ها اعلام شده بود اما مدیر مسئول یالثارات با طرح شکایت به قوه‌قضاییه اجازه انتشار موقت گرفته است ولی کسی حق انتشار لغو پروانه را نداشت.

جنتی افزود: به هر حال قوه‌قضاییه قوانین مختص خود را دارد و براساس قانون، اختیاراتی به این قوه داده شده که می‌تواند از آن استفاده کند. وزارت ارشاد نیز در حال تعامل و رایزنی با مقامات عالی قوه قضاییه است تا اشکالات و ناهماهنگی‌های این‌چنینی به حداقل برسد.

او درباره زیاد بودن فاصله دو ساله بررسی آثار برای جایزه پروین نیز گفت: به نظرم بررسی یک‌ساله آثار چندان قوی نخواهد بود و نیاز داریم با برگزاری دو سالانه مجموعه قوی از کتاب و آثار را برای شرکت در این جایزه بررسی کنیم.

وزیر ارشاد همچنین در واکنش به انتقاداتی درباره برگزار نشدن نشست‌خبری وی مانند سایر وزرا گفت: وزارت‌ارشاد جزو وزارتخانه‌هایی است که سخنگو دارد و سخنگو به صورت مداوم در نشست‌ویژه با خبرنگاران و اصحاب رسانه صحبت کرده و به سوالات آنها پاسخ می‌دهد.

وی متذکر شد: من نیز حتما تا قبل از پایان این دوره دولت با رسانه‌ها نشست خواهم داشت و حتی در هفته‌دولت نشستی ویژه با حضور رسانه‌های خارجی برگزار می‌کنیم. هر چند درست است نشست‌خبری زیاد نبوده اما در حاشیه تمامی برنامه‌ها پاسخگوی سوالات بوده‌ام.

بازدیدها: 44

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *