فرماندار ویژه تربت حیدریه:نگاه دولت یازدهم به برجام، شفاف سازی در عرصه بین الملل بود

تربت حیدریه- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه گفت: برخلاف تصور باطل برخی، نگاه دولت یازدهم به مذاکرات هسته ای و موضوع برجام، شفاف سازی در عرصه بین الملل بود که حاصل شد.

به گزارش ایرنا، حسن فتحی نیا یکشنبه در نشست خبری تشریح برنامه های هفته دولت افزود: درس بزرگی که از تحریم ها گرفتیم آن بود که باید به دنبال تحقق آرمان تاریخی مردم ایران، یعنی اقتصاد بدون اتکای به نفت باشیم و چنین بستری جز با تکیه بر اقتصاد مقاومتی محقق نخواهد شد. 
وی با بیان اینکه متاسفانه هم اکنون در شرایطی به سر می بریم که کل بودجه کشور تنها صرف امور جاری و حقوق کارکنان دولت می شود، گفت: در چنین فضایی نمی توان از دولت انتظار تعریف و آغاز پروژه های عمرانی جدید داشت و در شرایط مطلوب تنها می توان پروژه های برجای مانده از دولت قبل را به اتمام رساند.
فتحی نیا در ادامه به ویژگی دیگر دولت یازدهم اشاره و اظهار کرد: دولت خود را به تبعیت از رهبری مقید و به اجرای فرامین معظم له حریص دانسته و ایجاد هرگونه هزینه برای جایگاه رهبری را ظلم به ایشان می پندارد.
وی گفت: بر این اساس هیچ فاصله ای بین دولت و رهبری وجود ندارد، اما در ابراز ارادت به معظم له ممکن است شیوه و ابزار کار نسبت به دولت های قبل متفاوت باشد. 
فرماندار تربت حیدریه همچنین به نگاه دولت در برخورد با فساد اشاره و اظهار کرد: در عین حال که دولت برخورد با فساد را لازم می داند، در عین حال معتقد است تحقق این خواست تاریخی مردم، نیازمند عزم جدی و هماهنگی بین سه قوه است. 
فتحی نیا از ایجاد فضای باز سیاسی برای رشد، بالندگی و فعالیت احزاب به عنوان ویژگی دیگر دولت یاد کرد و گفت: اکنون احزاب آن طور که باید و شاید در تربت حیدریه فعالیت ندارند و یا حتی برخی احزاب نیز فاقد شعبه در این شهرستان هستند که ما با این رویه مخالف هستیم.
وی از کلیه احزاب دارای مجوز خواست تا با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی و میاندوره ای مجلس شورای اسلامی فعالیت های خود را پررنگ تر و شفاف تر کنند.
فتحی نیا به نگاه دولت به انتخابات پیش رو اشاره کرد و افزود: هر چند فرصت شرکت مجدد دکتر روحانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد، اما وی بر انجام فعالیت های غیرتبلیغاتی، امتناع از ارائه طرح ها و وعده های غیرعملی و پرهیز از احساسی و شعاری کردن فضای کشور تاکید دارد.
وی در بخش دیگری به پروژه های قابل افتتاح در هفته دولت اشاره کرد و گفت: در هفته گرامیداشت دولت، با صرف ۵۴۰ میلیارد ریال اعتبار، ۷۶ طرح در تربت حیدریه به بهره برداری خواهد رسید.
فتحی نیا همچنین از آغاز اجرای ۲ طرح با ۱۸ میلیارد ریال در این هفته خبر داد و گفت: یکی از این طرح ها اصلاح شبکه آبرسانی به طول ۹ کیلومتر و دیگری ساخت یک باب دبیرستان در بخش کدکن است.
وی گفت: از مجموع طرح های افتتاحی، بیشترین پروژه ها به تعداد ۴۵ پروژه و با ۴۹۶ میلیارد ریال اعتبار مربوط به بخش مرکزی و کمترین مربوط به بخش بایگ به تعداد سه طرح با ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار است.
وی سهم بخش رخ از پروژه های هفته دولت را ۱۹ طرح با ۸۷ میلیارد ریال اعتبار و کدکن را نیز هفت پروژه به ارزش ۴۰ میلیارد ریال عنوان کرد.
مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
۶۱۲۱/۵۱۳۲

بازدیدها: 55

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *