قائم مقام وزیر صنعت: صنایع احیا شده، بازار فروش را جدی بگیرند

             تربت حیدریه- ایرنا- قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تولید گفت: با توجه به برنامه دولت برای احیای ۷۵۰۰ واحد تولیدی نیمه فعال و رونق بخشی تولید در سال جاری، این واحدها باید فروش تولیدات خود را با جدیت دنبال کنند.

به گزارش ایرنا، رضا رحمانی پنجشنبه در سومین روز از هفته دولت در آیین افتتاح یک واحد بسته بندی مرغ صنعتی در تربت حیدریه افزود: تسهیلات منظور شده برای این طرح، به واحدهایی تعلق می گیرد که فکری برای بازار فروش محصولات خود کرده و از این طریق چرخه سودآوری و فعالیت های موثر و بلندمدت خود را تکمیل کنند.
وی با بیان اینکه هماهنگی لازم با بانک مرکزی برای خارج کردن واحدهای تولیدی و صنعتی از رکود و تعطیلی صورت گرفته، گفت: یکی از راه های رسیدن به این هدف، اعطای صحیح تسهیلات به واحدهای تولیدی با رصد به موقع فعالیت های آنها، برای نظارت بر استفاده درست و هدفمند از این اعتبارات است.
نماینده تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: هر چند در تربت حیدریه سه شهرک صنعتی و در مه ولات نیز یک شهرک صنعتی داریم، اما وضعیت صنعتی منطقه انتظارات و نیاز مردم این خطه را برآورده نکرده است.
سعید باستانی افزود: نگاهی به پیشینه تاریخی تربت حیدریه از وجود ۱۵ کاروانسرا در این منطقه حکایت دارد که بیانگر آن است که روزگاری مرکز ثقل تجارت در خطه خراسان بوده است و اکنون نیز این منطقه از نظرگاه قرار گرفتن در دالان شرق کشور، وضعیت مطلوبی دارد.
رئیس واحد قطعه بندی، بسته بندی و سردخانه دومداره مرغ صنعتی تربت حیدریه نیز گفت: این واحد صنعتی در زمینی به مساحت ۱۲ هزار مترمربع و با صرف ۹۵ میلیارد ریال راه اندازی شده و اکنون با یک نوبت کاری برای۳۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.
علی اکبر صابری افزود: ظرفیت تولید و بسته بندی این واحد ۵۴ هزار تن و ظرفیت ذخیره سازی آن ۲ هزار تن در سال است و اگر مورد حمایت قرار گیرد قادر خواهیم بود در سه نوبت کاری به تولید بپردازیم.
مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
۶۱۲۱/۵۱۳۲

بازدیدها: 40

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *