معاون وزیر راه وعده داد؛بیمارستان امام حسین(ع) تربت حیدریه، سال ۹۶ پذیرای بیماران

تربت حیدریه- ایرنا- معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان مجری ساختمانها و تأسیسات دولتی و عمومی گفت: تا پایان سال ۹۶ بیمارستان ۲۷۶ تختخوابی امام حسین(ع) شهر تربت حیدریه تکمیل و آماده بهره داری خواهد شد.

به گزارش ایرنا، محمدجعفر علیزاده پنجشنبه در جلسه بررسی میدانی دلایل عقب افتادن تکمیل این طرح آموزشی و درمانی افزود: تحریم ها موجب شد بیمارستانی که سال ۸۸ کلنگ خورده و تا سال ۹۳ باید به پایان می رسید، با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی، آماده بهره برداری نشود.
وی گفت: پارسال برای این طرح ۱۳۵ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفتیم که با توجه به منابع محدود مالی، تنها ۲۲ میلیارد ریال تحقق یافت و امسال نیز ۱۶۰ میلیارد ریال دیگر از محل اعتبارات وزارتخانه های راه و بهداشت و نیز ۴۵ میلیارد ریال از اعتبارات ارزش افزوده پیش بینی شده که با تخصیص آن، گام بزرگی در تکمیل این طرح برداشته می شود.
علیزاده افزود: البته با توجه به اینکه سرفصل تخصیصی اعتبارات سال ۹۵ بسته شده، پیمانکار طرح و مدیران دستگاه های سهیم در زمینه فراهم آوردن زیرساخت ها باید ظرف مدت ۲ ماه دیگر سقف اعتبار مورد نیاز خود را اعلام کنند تا در بودجه سال ۹۶ گنجانده شود و سهل انگاری از سوی مدیران محلی، قابل اغماض نیست.
وی ایجاد راه دسترسی به بیمارستان را از اولویت های مهم تامین زیرساخت طرح برشمرد و افزود: با توجه به عریض بودن جاده و حجم زیاد مراجعان و نیز به منظور پیشگیری از تلفات جاده ای، شهرداری تربت حیدریه کار مطالعاتی آن را آغاز کرده و قرار است کارشناسان ما نیز آن بررسی و در نهایت از محل اعتبارات ملی، مبلغ قابل توجهی در این خصوص تخصیص یابد که امیدواریم تا قبل از بهره برداری بیمارستان، مشکل برطرف شود.
علیزاده افزود: با توجه به اینکه تربت حیدریه در دالان اصلی ارتابطی شمال به جنوب کشور قرار گرفته و جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر را تحت پوشش خدمات درمانی خود دارد، اتمام این طرح ملی به عنوان طرح اصلی استان خراسان رضوی در سال آینده در اولویت کاری وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.
سعید باستانی، نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مهمترین دغدغه ما در خصوص این بیمارستان، بحث تامین زیرساخت های لازم است و اگر بودجه لازم به موقع تزریق نشود، این بیمارستان جزو طرح های زیانده خواهد شد.
حسن فتحی نیا، فرماندار ویژه تربت حیدریه نیز گفت: اشراف و اهتمام خوبی از سوی رئیس سازمان مجری ساختمانها و تأسیسات دولتی و عمومی نسبت به این طرح وجود دارد که ما را به انجام امور زیربنایی همزمان با ساخت پروژه امیدوار کرده است.
عملیات ساخت بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی امام حسین(ع) تربت حیدریه که به ۲۷۶ تخت ارتقا یافته، در ۲۲ دیماه سال ۸۸ آغاز و طبق وعده دولت دهم قرار بود ۳۰ مرداد ۹۳ به اتمام برسد اما تا آن موعد تنها ۶۰ درصد پیشرفت داشت.
این بیمارستان در زمینی به مساحت ۲۲ هزار مترمربع، در ساختمانی به مساحت ۱٫۷۰۰ مترمربع با ظرفیت اسمی ۲۰۰ تختخواب و ظرفیت واقعی ۲۷۶ تخت شامل بخش های آی سی یو، داخلی، جراحی، زنان و زایمان، اطفال و کودکان، دیالیز، مراقبت های ویژه، اورژانس، بیوشیمی، پاتولوژی، انگل شناسی، میکروب شناسی، بانک خون، فیزیوتراپی، حرکت درمانی و همچنین هشت اتاق عمل و آزمایشگاه های مختلف است.
دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با زیر پوشش داشتن سه شهرستان تربت حیدریه، مه ولات و زاوه به ۳۵۰ هزار نفر جمعیت سه شهرستان در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می دهد. 
این دانشگاه با ۶۱۸ دانشجو در ۹ رشته دانشگاهی، ۱۶۲ تخت نیز در دو بیمارستان شهرستان های مه ولات و زاوه دارد.
شهرستان تربت حیدریه دارای چهار بخش مرکزی، جلگه رخ، کدکن و بایگ، چهار شهر، هشت دهستان و ۱۳۶ آبادی با جمعیت ۶۹ هزار و ۹۷۴ نفر است که از این تعداد ۱۲۱ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند
حدود ۷۰ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند.
مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد. 
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
۶۱۲۱/۵۱۳۲

 

 

انتهای پیام /*

بازدیدها: 54

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *