فرماندار تاکید کرد؛اجرای طرح استاد شاگردی برای رونق اشتغال جوانان تربت حیدریه

تربت حیدریه- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه اعلام کرد: برای رونق بخشیدن به اشتغال جوانان طرح استاد شاگردی در این شهرستان خراسان رضوی اجرا می شود.

به گزارش ایرنا حسن فتحی نیا سه شنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری تربت حیدریه افزود: با توجه به وضعیت بیکاری در این منطقه، اجرای این طرح می تواند به توسعه و رونق بیشتر اشتغال جوانان بینجامد.
وی گفت: بر اساس گزارش اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در قالب این طرح جوانان ۱۵ تا ۱۸ ساله از طریق فنی و حرفه ای به واحدهای صنفی معرفی شده و می توانند بدون دغدغه مسائل اداری و بیمه، به آموختن یک حرفه پرداخته و به عنوان نیروی کار ماهر وارد بازار کار شوند.
معاون استاندار خراسان رضوی بر نظارت بیشتر بر تسهیلات اعطایی و اشتغال ایجاد شده، برای پایداری اشتغال و رفع موانع احتمالی توسط دستگاهها و بانکها تاکید کرد.
معاون برنامه ریزی، اداری و مالی فرماندار تربت حیدریه نیز خواستار بررسی آخرین وضعیت اعتبارات ایجاد اشتغال و هزینه کرد آن و میزان جذب اعتبارات و پیشرفت اشتغال در این شهرستان شد.
مهدی عباسپور افزود: ثبت اطلاعات اشتغال و افراد شاغل در سامانه رصد باید به صورت دقیق و مداوم صورت گیرد تا یک بانک اطلاعاتی جامع از وضعیت اشتغال برای برنامه ریزی همیشه در دسترس داشته باشیم.

بازدیدها: 32

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *