شرکت های دانش بنیان خراسان رضوی رتبه دوم در کشور

           

تربت حیدریه- ایرنا- رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: این مرکز از نظر صادرات تولیدات شرکت های دانش بنیان و گردش مالی رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایرنا حسن علم الهدی پنجشنبه در آیین گرامیداشت دومین سالگرد تاسیس مرکز رشد تربت حیدریه و رونمایی از دستاوردهای این مرکز افزود: تهران، خراسان رضوی و اصفهان موفق ترین پارک های علم و فناوری کشور را دارا هستند.
وی گفت: از مجموع ۱۴۱ شرکت نوپا و توسعه یافته موجود در پارک علم و فناوری خراسان رضوی، هم اکنون ۶۰ شرکت صاحب برند با کشورهای سنگاپور و کره جنوبی همکاری دارند.
وی با بیان اینکه امروز شرکت های دانش بنیان به عنوان اقتصاد درونزا مطرح هستند که می توانند برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی نقش تعیین کننده داشته باشند، گفت: در همین راستا پارک خراسان رضوی در سال های اخیر همکاری های دو جانبه و علمی و تحقیقاتی خود را با کشورهای قزاقستان، افغانستان، کره جنوبی، آلمان، سنگاپور و ایتالیا آغاز کرده است.
معاون استاندار و فرماندار تربت حیدریه نیز در این آیین گفت: وجود ۲۱ شرکت فناوری در این منطقه افتخار بزرگی است که نتیجه تحقیقات آن ها می تواند برای توسعه و آبادانی منطقه و حتی کشور موثر باشد.
حسن فتحی نیا افزود: بر این اساس از طرح هایی که جنبه کاربردی داشته باشد، در قالب اعطای تسهیلات کارآفرینی حمایت می شود.
مدیر مرکز رشد واحدهای فناور تربت حیدریه در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: از ۲۱ شرکت فناوری فعال در این مرکز، ۲ شرکت دانش بنیان است.
مسعود جمشیدیان افزود: امروز در دومین سال فعالیت مرکز از چهار محصول رونمایی شد که شامل سامانه اسکن سه بعدی شهری، تولید نخ ابریشم فرآوری شده، تولید صنعتی و بهداشتی حلوا جوزی بایگ و طرح بسته بندی سبز با کمک گلبرگ زعفران است.
مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
۶۱۲۱/۵۱۳۲

 

 

انتهای پیام /*

بازدیدها: 49

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *