شناسایی ۲۲۰۰ دیابتی در بردسکن بردسکن- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان بردسکن اعلام کرد: تاکنون ۲ هزار و ۲۰۰ بیمار دیابتی در این شهرستان شناسایی شده اند

د

دکتر محمد حسین زاده روز یکشنبه به مناسبت هفته ملی دیابت، به خبرنگار ایرنا گفت: این رقم نسبت به سال های گذشته افزایش دو برابری دارد که ضورت دارد برای مهار رشد این بیماری سبک زندگی افراد تغییر کند.
وی افزود: به منظور افزایش سطح آگاهی این مرکز در یکسال گذشته اقداماتی را در خصوص دیابت و راه های پیشگیری و کنترل آن به اجرا درآورده و مبتلایان به این بیماری را زیر پوشش برنامه کنترل دیابت قرار داده است.
وی گفت: دیابت بیماری مزمنی است که بر اثر کاهش یا کمبود ترشح هورمون انسولین در بدن و یا ناتوانی بدن در استفاده از انسولین بروز می یابد و بر این اساس اصلاح شیوه زندگی، که هیچ گاه برای انجام آن دیر نیست می تواند گام موثری در پیشگیری از ابتلا به دیابت باشد.
وی اساس پیشگیری از دیابت را کاهش وزن و رعایت رژیم غذایی سالم و بهداشتی خواند و گفت: افزایش فعالیت های فیزیکی، دریافت بیشتر فیبر با مصرف میوه ها، سبزی ها، غلات سبوس دار، گردو و آجیل، کاهش وزن و گرایش به سمت رژیم های غذایی سالم تر برای جلوگیری از ابتلا به دیابت موثر است.
شهرستان ۷۶ هزار نفری بردسکن در ۲۷۳ کیلومتری مشهد قرار دارد

بازدیدها: 26

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *