مطهری خطاب به حجت الاسلام احمدرضا احمدی رئيس سازمان تبليغات اسلامي استان گلستان : خيالتان راحت! با شما مصا فحه نخواهم كرد

آرمان: ظاهرا لغو سخنراني علي مطهري نايب‌رئيس مجلس در مشهد قرار است با پرونده‌هاي جديد همچنان دنباله‌دار باشد؛ حواشي‌اي كه از واكنش مطهري شروع شد و تا واكنش رئيس‌جمهور و روساي قواي ديگر و بسياري از نمايندگان مجلس ادامه داشت و حال رئيس سازمان تبليغات اسلامي استان گلستان در واكنش به اظهارات مطهري در پي لغو سخنراني اش در مشهد، جملاتي را بيان كرده كه قابل تامل است. حجت الاسلام احمدرضا احمدی گفته است:«اگر چنانچه در شرايطي قرار گيرم كه به شما دستي بدهم، حتما پس از آن دستان خود را خواهم شست، زيرا مبتني بر مباني فقهي و كلامي، شما را بعد از اين اهانت به معصوم قطعا نجس مي‌دانم.» وي همچنين در نامه‌اي كه خطاب به مطهري نوشته، تاکید کرده است:«طي سال‌هاي اخير در حال رصد رفتار سياسي شما بودم و از شما در شكل و محتوا رفتارهايي متناقض مشاهده نمودم كه مشاهدات ميداني حاكي از آن است بيشترين آسيب را بعد از دو جريان تروريسم و ماترياليسم، شخص شما به جايگاه رفيع انديشه زلال آيت‌ا… شهيد مطهري زده‌ايد.» و در بخش ديگري آورده است كه:«من كه خود از طلاب دانش‌آموخته حوزه مقدسه قم هستم، اگر چنانچه در شرايطي قرار گيرم كه به شما دستي بدهم، حتما پس از آن دستان خود را خواهم شست زيرا مبتني بر مباني فقهي و كلامي، شما را بعد از اين اهانت به معصوم (اگر در مقامي نباشم كه شما را مستحق اعدام بدانم كه اين مقام در حاكم شرع منحصر است؛ اما) قطعا نجس مي‌دانم؛ مگر توبه كنيد.»

امام بود، شما را توبيخ مي‌كرد

علي مطهري روز پنجشنبه به آنچه در نامه حجت‌الاسلام احمدی خطاب به او نوشته شده بود پاسخ داد. درپاسخ اينستاگرامي نايب‌رئيس مجلس آمده است: «۱-نوشته‌ايد «بعد از دو جريان تروريسم و ماترياليسم كه به انديشه زلال آيت‌ا… مطهري آسيب زده‌اند من به اين انديشه آسيب زده‌ام»، در حالي كه برعكس است، استاد مطهري به ماترياليسم و تروريسم آسيب وارد كرد، نه آنها به انديشه ايشان، و قضاوت اينكه من آسيب زده‌ام يا نه، با مردم است و ظاهرا اين هم مانند مورد اول برعكس است. ۲- از محتواي نامه شما آشكار است كه از انديشه آن بزرگمرد آگاهي كافي نداريد و صرفا خواسته‌ايد از نام ايشان به عنوان يك ابزار استفاده كنيد. ۳- سخن از اهانت به امام رضا عليه‌السلام به ميان آورده‌ايد. آيا بيان مشروع بودن و احتمال شركت حتي معصوم در برنامه‌اي كه مثلا يك شعر عرفاني حافظ را با نواي خوش بخوانند، اهانت به ساحت معصوم است؟ اشكال شما اين است كه امام معصوم را در پشت ابرها تصور مي‌كنيد، نه الگو و نمونه و قابل پيروي كه ما بايد خود را مانند او بسازيم. در واقع خودتان پاسخ خود را داده‌ايد، زيرا گله كرده‌ايد كه چرا مراجع تقليد بنده را تكفير نكرده‌اند؟ پاسخ اين است: به اين دليل كه آنها مرجع تقليد و اسلام‌شناسند، اگر بنا بود مانند شما باشند كه ديگر مرجع نبودند.۴- نوشته‌ايد كه دستان خود را پس از مصافحه با من خواهيد شست، چون بنده را نجس مي‌دانيد. خيالتان را راحت كنم كه من اصلا با فردي مانند شما مصافحه نخواهم كرد تا نياز به شستن دست‌هايتان باشد، ‌بهتر است روح و روانتان را از حقدها و كينه‌ها و هواهاي نفساني بشوييد. ۵- گفته‌ايد اگر امام (ره) بود حكمي شبيه حكم آن بانويي كه در مقايسه با حضرت زهرا (س) گفته بود الگوي من اوشين است، ‌درباره من صادر مي‌كرد. يقين دارم كه برعكس است، اگر امام با اين سخنان شما مواجه مي‌شد و اظهارنظر را لازم مي‌ديد، قطعا جناب‌عالي را توبيخ مي‌كرد. ۶-گفته‌ايد«اگر در مقامي نباشم كه شما را مستحق اعدام بدانم قطعا نجس مي‌دانم». خوشحالم كه حاكم شرع نيستيد و الا اكثر مردم را تكفير و اعدام مي‌كرديد.

سفر هيات بررسي لغو سخنراني مطهري به مشهد

اما واكنش‌ها به اينجا ختم نشد و يك عضو هيات رئيسه مجلس از تشكيل يك كميته از سوي مجلس دهم و نمايندگان مردم براي بررسي لغو سخنراني نايب‌رئيس اول مجلس در مشهد خبرداد. غلامرضا كاتب افزود: زماني كه اين اتفاق در مشهد افتاد، مجلس يكي از روزهاي بد و سخت خود را پشت سر گذاشت، لذا نمايندگان مردم در همين راستا هياتي براي بررسي موضوع انتخاب كرد تا گزارشي تهيه و آن را به محضر رهبر معظم انقلاب اعلام كند. اين هيات پنجشنبه راهي مشهد مقدس شده تا درباره اين واقعه و عوامل موثر در لغو غيرقانوني آن تحقيق و ماحصل آن را به هيات رئيسه ارائه دهد.

دهان و قلم مطهري بسته نيست

اسدا… بادامچيان هم يكي ديگر از افرادي است كه به لغو سخنراني مطهري در مشهد و حواشي آن واكنش نشان داد و اظهار كرد: رهبر معظم انقلاب اسلامي بارها سفارش كرده‌اند كه موضوعات فرعي را بزرگنمايي نكرده و آنها را به عنوان مسائل اصلي جامعه مطرح نكنيد. وي افزود: آقاي مطهري در مشهد مي‌خواستند سخنراني كنند كه دادستان محترم مشهد آن را به مصلحت ندانستند و دستور لغو اين سخنراني را صادر كردند. مطهري مي‌توانست نظر دادستان را كه مدعي‌العموم است، رعايت كرده و سپس با ذكر دلايل منطقي سخنراني را به موعد ديگري غير از روز اربعين موكول كند. نايب‌رئيس شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي تصريح كرد: متاسفانه مطهري اين موضوع را تبديل به يك مساله سياسي و جناحي كرده و به تقابل برخاسته است و به‌جاي نامه به رياست محترم قوه قضائيه كه مسئول اصلي قضات و دادستان‌ها در كشور هستند، به رياست قوه مجريه نامه‌اي كاملا سياسي و جناحي نوشته است. بادامچيان به نامه اخير روحاني در ارتباط با لغو سخنراني مطهري نيز اشاره كرد و گفت: رئيس‌جمهور مي‌توانست نامه مطهري را به رياست محترم قوه قضائيه ارجاع داده و موضوع را با آرامش فيصله دهد. وي اظهار كرد: رئيس‌جمهور اين موضوع را بستن دهان‌ها دانسته است، در حالي كه آقاي مطهري دهانش و قلمش بسته نيست. وي در مجلس بلندگوي مجلس را در اختيار دارد و غير از آن در مصاحبه‌ها نيز آنچه را مي‌خواهد گفته و مي‌گويد. ادامچيان تصريح كرد: نامه تند رياست جمهور موجب سخنراني رئيس محترم قوه قضائيه شد كه نوعي اعتراض را به‌همراه داشت، درحالي كه وي برحسب اختيارات قانوني مي‌تواند اين مساله را پيگيري كند و دستوري را نيز براي پيگيري اين مساله به معاون اول خود صادر كرده است. اگر محرز شود دادستان رعايت قوانين را نكرده، بايد جبران كند و از طرفي هم اگر مطهري قانون را پاس نداشته است، رفتارش بايد مورد پيگيري قرار گيرد.

بازدیدها: 29

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *