آموزش سالانه ۱۵۰۰ دانش آموز تربت حیدریه توسط هلال احمر

تربت حیدریه- ایرنا- رئیس جمعیت هلال احمر تربت حیدریه گفت: این جمعیت سالانه به هزار تا ۱۵۰۰ دانش آموز پایه هشتم این شهرستان مهارت های هشتگانه امدادی را آموزش می دهد.

به گزارش ایرنا رضا مومن زاده دوشنبه در حاشیه برگزاری هجدهمین مانور زلزله که با همکاری هلال احمر و آموزش و پرورش در دبیرستان فرزانگان تربت حیدریه برگزار شد، گفت: این آموزش ها شامل پانسمان بانداژ، شکستگی و آتل بندی، اطفای حریق، اسکان اضطراری، احیای قلبی ریوی، خون ریزی، حمل مصدوم و ارزیابی اولیه مصدوم است.
وی ارائه این آموزش ها را در قالب طرح دادرس (دانش آموز آماده در روزهای سخت) عنوان کرد و افزود: هر سال یک المپیاد دانش آموزی در سطح مدارس شهر، شهرستان، استان و کشور برگزار می شود تا این آموزش ها و آمادگی ها ارزیابی شود.
مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه هدف از برگزاری این مانور را ارتقای سطح آمادگی دانش آموزان و مدیریت بحران در زمان بروز حادثه عنوان کرد.
سعید نیرویی افزود: در جریان این مانور عملیات تخلیه اضطراری، نحوه پناه گیری و نقطه امن، رسیدگی به مصدومان، بازگرداندن جامعه به امنیت و آموزش اطفای حریق که پیش تر به دانش آموزان آموزش داده شده بود، اجرا شد.
نیرویی نقش مانورها را در کاهش آسیب های زلزله بسیار مؤثر خواند و گفت: دانش آموزان با توجه به وضعیت سنی آمادگی بیشتری برای دریافت مباحث آموزشی در این زمینه ها دارند و به همین سبب باید از این ظرفیت نهایت استفاده را برد.
هم اکنون ۳۵ هزار و ۷۶۹ دانش آموز در ۳۱۶ آموزشگاه و یک هزار و ۶۶۶ کلاس درس و توسط دو هزار و ۵۰۰ نفر معلم تحصیل می کنند.
۱۲ باب از مدارس این شهرستان در معرض خطر زلزله قرار دارند.
مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی 
۶۱۲۱/۵۱۳۲

بازدیدها: 27

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *