جمع آوری زباله های تربت حیدریه از سرگرفته شد

تربت حیدریه – ایرنا- رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی تربت حیدریه اعلام کرد: با پرداخت بخشی از بدهی شهرداری تربت حیدریه، کارگران شرکت پیمانکار خدمات شهری، جمع آوری زباله های این شهر را از سر گرفتند.

جلال ناصری سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با مذاکراتی که با مدیر این شرکت به عمل آمد، قرار شد شهرداری علی الحساب حدود یک میلیارد ریال از مطالبات شرکت مزبور را واریز کند تا بتواند بخشی از حقوق معوقه کارگران را جبران کند.
وی با اشاره به مشکلات و تنگناهای مالی که شهرداری با آن دست به گریبان است، افزود: بقیه مطالبات شرکت یاد شده نیز تدریجا به حساب آن واریز می شود.
تاخیر سه ماهه شهرداری تربت حیدریه در پرداخت مطالبات شرکت پیمانکار بخش خدمات شهری، موجب شد کارگران این شرکت از ۲ روز پیش دست از کار کشیده و از جمع آوری زباله های شهری امتناع کنند.
شهرداری تربت حیدریه مجبور شد برای جلوگیری از بروز نارسایی در خدمات دهی به شهروندان، موقتا کارگران بخش فضای سبز را در این حوزه به کار بگیرد.
شرکت پیمانکار به موجب قراردادی که با شهرداری تربت حیدریه به امضا رسانده، با ۱۸۰ کارگر و در مقابل دریافت ۱۳۰ میلیارد ریال، انجام امور خدمات شهری این شهر را به مدت سه سال بر عهده گرفته است.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی تربت حیدریه کل بدهی شهرداری به شرکت یاد شده را ۱۶ میلیارد ریال عنوان کرد که براساس قرارداد و با توجه به اینکه باید دستمزد سه ماهه نخست کارگران توسط خود شرکت تامین شود، بدهی معوقه شهرداری تنها حدود ۶ میلیارد ریال است.
ناصری با اشاره به مشکلات مالی شهرداری و تنگناهایی که از ناحیه رکود فعالیت های ساختمانی دامن این نهاد را گرفته، افزود: قرار شد شرکت مزبور به تعهدات خود پایبند باشد و شهرداری نیز بتدریج بدهی خود به شرکت را تسویه کند.
وی گفت: بنا بر مذاکرات صورت گرفته تا قبل از پایان ماه جاری یک میلیارد ریال دیگر از بدهی های شهرداری به حساب این شرکت واریز خواهد شد.
وی میانگین جمع آوری زباله از سطح شهر تربت حیدریه را روزانه ۱۰۰ تن عنوان کرد.
شهر ۱۳۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری مشهد قرار دارد.
** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی 

بازدیدها: 53

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *