سرپرست پایگاه انتقال خون تربت حیدریه گفت: از ابتدای امسال ۱۱ هزار و ۳۶۱ واحد خون به این مرکز اهدا شده که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال رشدی ۶ درصدی دارد

 

تربت حیدریه .ایرنا:علیرضا علاقه مند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با این حال موج سرما در فصل زمستان موجب کاهش تدریجی اهدای خون و به دنبال آن کاهش بعضی گروه های خونی و به خصوص گروه های منفی می شود که از شهروندان تقاضا داریم ما را در کمک به افراد نیازمند یاری برسانند.
وی با بیان اینکه از مجموع اهدا کنندگان خون در سال جاری، ۲ هزار و ۶۳۵ نفر برای نخستین بار خون داده اند، افزود: در این بازه زمانی پنج هزار و ۴۷۷ واحد گلبول قرمز فشرده بین مراکز درمانی توزیع و بیش از چهار هزار و ۷۰۰ واحد خون نیز به مرکز استان منتقل شده است. 
علاقه مند در خصوص وضعیت اهدای خون در این شهرستان گفت: اکنون با کمبودی مواجه نیستیم اما در کل فراوانی گروه های منفی و بخصوص AB و O در این شهرستان کمتر است.
وی در بخش دیگری تعداد بیماران تالاسمی تربت حیدریه را ۴۵ نفر عنوان کرد و افزود: نیاز این بیماران به خون در هر ماه نزدیک به ۸۰ واحد است و با توجه به اینکه بیماران تالاسمی در زمره بیماران خاص هستند، باید به این افراد خدمات مطلوبی ارائه شود. 
علاقه مند از شهروندان درخواست کرد برای اهدای خون خود در تربت حیدریه همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۲:۳۰ به این مرکز مراجعه کنند و شهروندان کاشمر در روزهای شنبه و دوشنبه و شهروندان خواف نیز روزهای سه شنبه مراجعه کنند.
پایگاه انتقال خون تربت حیدریه نیاز پنج مرکز درمانی شهرستان های تربت حیدریه، خواف، کاشمر، رشتخوار و مه ولات به فرآورده های خونی را تامین می کند. 
مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی 

 

بازدیدها: 33

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *