فرماندار تربت حیدریه: امور فرهنگی با لجبازی سامان نمی گیرد

تربت حیدریه- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه گفت: تا زمانی که برای مسائل ساختار تعریف نکنیم، تصمیمات ما تابع اغراض شخصی خواهد بود و کار به لج و لجبازی های سیاسی و فرهنگی کشیده می شود و در چنین شرایطی امور فرهنگی به سامان نخواهد رسید.

به گزارش ایرنا احمدعلی موهبتی، دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان افزود: نمی توان به صرف اینکه فعلی از سوی گروهی خلاف شرع تشخیص داده شود، جلو آنرا گرفت.
وی بابیان اینکه بهتر است با تبیین و تعریف درست و ساختاری مسائل و مشکلات، برای آنها تصمیم گیری کرد، گفت: باید امروز حرفی بزنیم که اگر فردا جایگاهمان عوض شد، حرفمان را عوض نکنیم.
موهبتی با اشاره به تفکیک وظایف قوا گفت: با وجودی که برای هر یک از قوا وظایفی تعریف شده، اما در هر سه قوه به جز وظیفه ذاتی، بخش های نظارتی و بازرسی وجود دارد و در راس سه قوه نیز دفتر بازرسی مقام معظم رهبری وجود دارد.
وی خواستار شفافیت اعضای جلسه شد و افزود: باید به گونه ای با مسائل مواجه شویم که ارزش ها جای خود را به ضد ارزش ها ندهند.
فرماندار تربت حیدریه در مورد دستور جلسه مبنی بر تصمیم گیری در خصوص اجرای کنسرت موسیقی در تربت حیدریه اظهار کرد: کسانی که با کنسرت موافقت یا مخالفت دارند، هر ۲ هدفشان اصلاح امور است، منتهی راه را غلط رفته اند.
موهبتی افزود: اینکه جلو ورود هنرمندان غیربومی به تربت حیدریه را بگیریم، کار اشتباهی است، زیرا وجهه تربت را در ایران خراب کرده ایم و ممکن است فردا در مقام پاسخگویی هنرمندان تربت حیدریه را نیز به دیگر شهرها راه ندهند.
وی با بیان اینکه بهتر است به جای مانع تراشی زمینه رقابت بین هنرمندان را در شهر خود به وجود آوریم تا موجب تعالی هنر و هنرمندان شود، افزود: با شیوه ای که در پیش گرفته ایم، زمینه تقابل بین ارزش ها را فراهم کرده و داریم بی تفاوتی را در جامعه به اوج می رسانیم.

* امام جمعه تربت حیدریه: مبنای عمل ما فتوای رهبری است
رئیس شورای فرهنگ عمومی و امام جمعه تربت حیدریه نیز گفت: ملاک ما برای برنامه ریزی های فرهنگی فتوای مقام معظم رهبری است و نظر معظم له منطبق با ضوابط امر به معروف و نهی از منکر است.
حجت الاسلام محمدرضا عصمتی افزود: ما با برگزاری کنسرت های موسیقی مخالف نیستیم بلکه با حواشی آن مخالفیم و لذا بهتر است از هنرمندان بومی استفاده شود زیرا با عرف این شهرستان آشنایی بیشتری دارند.
عصمتی با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت بین مردم و مسئولان، افزود: در عین حالی که باید خواسته های بحق مردم محترم شمرده شود، اما باید جلو امور مفسده انگیز نیز گرفته شوند.

* فرمانده سپاه تربت حیدریه: نشاط باید بعد خدایی داشته باشد
فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه گفت: از نگاه اسلام تعریفی که از شور و نشاط آمده هر چیزی است که انسان را آماده انجام کاری بکند که برای رضای خدا و خدمت به خلق باشد.
سرهنگ پاسدار فرضعلی گرایلی با بیان اینکه بر این اساس ایجاد شور و نشاط حتما نباید با ساز و دهل همراه باشد، افزود: کسی که از آن سوی کشور به تربت می آید تا کنسرت موسیقی برگزار کند، یقینا اهداف دیگری را هم دنبال می کند و چه بسا که ترویج لهو و لعب است.
وی گفت: چرا نباید به جای پرداختن به کنسرت موسیقی و باغ تالار، جوانان را به مسجد پیوند بزنیم زیرا این سنت اسلامی ماست و زمان پیامبر بسیاری از برنامه ریزی ها در همین مساجد صورت می گرفته است؟

* برای امور فرهنگی باید سازوکار روشنی تعریف شود 
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی تربت حیدریه گفت: یکی از مصوبات شورای فرهنگ عمومی شهرستان در اردیبهشت امسال، ممانعت از برگزاری کنسرت های غیربومی بود که رعایت شده، اما باید تکلیف این مساله برای همیشه معلوم شود و اعضای حاضر ساز و کار لازم را تدبیر کنند.
محمد حسن زاده افزود: اکنون متاسفانه در تربت حیدریه شاهد یک به هم ریختگی فرهنگی هستیم که همه از آن رنج می برند و این وضعیت باید ساماندهی شود.
وی به وجود مافیایی در عرصه هنر تربت حیدریه اشاره کرد و گفت: گروهی بدون اطلاع اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت حیدریه، به منظور انتفاع شخصی با هنرمندان دیگر شهرستان ها قراردادهایی منعقد می کنند و برخی مدیران تالارها نیز خودسرانه برنامه هایی برگزار می کنند که از کنترل آن از دست اداره ارشاد خارج است و این شورا باید نسبت به ساماندهی این امور برنامه ریزی کند.
مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
*خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی

بازدیدها: 31

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *