یادی از بنیانگذار انجمن خوشنویسی ایران بزرگداشت سید حسین میرخانی، بنیانگذار انجمن خوشنویسی ایران عصر روز پنجشنبه (۱۴ بهمن) برگزار می شود.

 

مراسم خوشنویسی

 

به گزارش ایسنا، نمایشگاه آثار این هنرمند تا ۲۳ بهمن ماه از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در گالری ترانه باران دایر است.

استاد میرخانی علاوه‌بر رسیدن به مقام استادی در هنر خوشنویسی، سال‌ها در حوزه موسیقی نیز فعالیت کرده است. او آموختن موسیقی را از مکتب «باقرخان رامشگر» آغاز کرد و مدتی در کنار حسین‌خان اسمعیل‌زاده و مکتب استاد رضا محجوبی تعلیم دید.

هرچند بسیاری از اهل موسیقی او را در کمانچه‌نوازی، هنرمندی توانا می‌دانستند، اما استاد میرخانی تمام وقت خود را صرف آموزش خوشنویسی کرد.

سیدحسین میرخانی علاوه‌بر کتابت دو جلد «قرآن مجید»، کتاب‌های «رهروان شب»، «موش و گربه» عبید زاکانی، جزوه «چهار فصل»، دوره سه‌جلدی «رسم‌المشق» برای مدارس و بسیاری آثار دیگر را به خط خود به نگارش درآورده است.

او از بنیان‌گذاران انجمن خوشنویسان ایران است که به دلیل کتابت قرآن، تقدیرنامه‌ای از «دانشگاه الازهر مصر» دریافت کرد. «فتحعلی واشقانی»، «کیخسرو خروش» و «سعید شمس انصاری» و «مهدی فروزنده» از جمله شاگردادن او هستند.

استاد سیدحسین میرخانی ۱۱ خرداد سال ۱۳۶۱ پس از چند سال نابینایی درگذشت.

گالری باران در خیابان شریعتی، بالاتر از پل صدر، خیابان پل رومی به سمت الهیه، خیابان شریفی منش، نبش کوچه لادن، پلاک ۲۷ واحد ۲ قرار دارد.

بازدیدها: 21

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *