مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران از ساخت و ساز در حریم مدرسه مروی خبر داد و گفت: از طریق حقوقی این موضوع پیگیری می شود.

 

مدرسه مروی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان تهران، رجبعلی خسروآبادی، مدیر کل میراث فرهنگی و  گردشگری استان تهران؛ در حاشیه دیدار با تولیت و مدیران حوزه علمیه مروی گفت: تعامل نهاد های فرهنگی با حوزه های علمیه می تواند بر مسئولیت پذیری جامعه در انجام تکالیف فرهنگی بیش از پیش تاثیر گذار باشد.

وی گفت: از نفوذ کلام روحانیت در جامعه باید برای صیانت از میراث فرهنگی بهره برد، زیرا بخشی از منبر روحانیون اختصاص به مسائل اجتماعی و فرهنگی دارد که لزوم حفظ میراث فرهنگی به عنوان سرمایه های ملی میتواند در آن دیده شود.

خسروآبادی در بازدید از روند مرمت بخش هایی از حوزه علمیه مروی با اظهار اینکه؛ اقدام متولیان حوزه مروی الگویی مناسبی از تعال سازمان میراث فرهنگی در حفظ بناهای ارزشمند مذهبی است افزود: موقوفه بودن بیشتر حوزه های علمیه و توجه متولیان آن در حفظ کالبد فیزیکی و کارکردی بنا موجب شده است تا تعاملات مناسبی برای بازسازی فضاهای آسیب دیده در حوزه های علمیه که قدمت تاریخی دارند با میراث فرهنگی صورت گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران در این دیدار گفت: ساخت و سازهای سال های گذشته در حریم حوزه علمیه مروی باید بررسی شود تا هماهنگی بیشتری با شهرداری منطقه ۱۲ برای جلوگیری از بروز چنین آسیب هایی صورت گیرد و واحد حقوقی میراث فرهنگی تهران طرح دعوی حقوقی با صادرکنندگان مجوز به حریم حوزه علمیه مروی را پیگیری خواهد کرد.

بازدیدها: 34

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *