رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه: طرح تحول سلامت آغاز راهی به سوی نظام سلامت مطلوب است

تربت حیدریه- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی تربت حیدریه گفت: یکی از دستاوردهای مهم دولت یازدهم در حوزه بهداشت و درمان اجرای طرح تحول نظام سلامت است که گامی مهم برای اجرای عدالت و در حکم آغاز راهی به سوی نظام سلامت مطلوب است.

دکتر سعیدرضا قنبرزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با اجرای طرح سه هدف کلی شامل افزایش سطح سلامت مردم، حفاظت مالی از شهروندان در مقابل هزینه های سلامت و رضایت آنان فراهم شده است.
وی گفت: وزارت بهداشت، به عنوان متولی سلامت کشور با توجه به وظایف و ماموریت های کلی و نیز اسناد بالادستی، بویژه سند چشم انداز ۲۰ ساله، سیاست های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری، مواد قانونی مرتبط با سلامت در برنامه پنجم توسعه و برنامه های دولت یازدهم اجرای برنامه تحول سلامت را اجرا کرد. 
معاون درمان و دبیر کمیته طرح تحول نظام سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه نیز گفت: از زمان اجرای طرح تحول نظام سلامت که از ۱۵ اردیبهشت سال ۹۳ آغاز شده، شاهد کاهش ۱۶ درصدی زایمان غیرطبیعی (سزارین) و افزایش ۹۹ درصدی زایمان طبیعی در این منطقه بوده ایم. 
دکتر محمدرضا بهروز، افزود: همچنین در مدت یاد شده شاهد افزایش ۶۰۸ درصدی مراجعات به درمانگاه های تخصصی، ۲۱ درصدی مراجعه به اورژانس و ۳۸ درصدی بستری شدگان در بخش های مختلف بوده ایم. 
وی در بخش دیگری به طرح های راه اندازی شده برای اجرای هر چه بهتر طرح تحول نظام سلامت اشاره و اظهار کرد: راه اندازی بخش آندوسکوپی، راه اندازی بخش کولونوسکوپی، اجرای طرح هتلینگ و مراکز جامع سلامت از جمله این پروژه ها است. 
بهروز افزود: راه اندازی مرکز ام آر آی، بخش شیمی درمانی، ۲ درمانگاه تخصصی، بلوک زایمان، ایجاد نخستین مرکز سنگ شکن برون اندامی، درمانگاه چشم پزشکی و نیز آغاز اجرای ۳۵ طرح بهداشتی درمانی در دهه فجر امسال از دیگر فعالیت های حوزه طرح سلامت است که توسط این مجموعه درمانی محقق شده است. 
دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با زیرپوشش داشتن تربت حیدریه، مه ولات و زاوه به ۳۵۰ هزار نفر جمعیت این سه شهرستان جنوب خراسان رضوی خدمات می دهد. 
مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد. 
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی 

بازدیدها: 45

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *