و باز هم محسن رضایی!محسن رضایی یک بار در سال ۹۲ پاسخ‌های صریحی در قبال سوالات خود از روحانی دریافت کرد. درآن مناظره روحانی خطاب به رضایی گفت: «آقای رضایی،جنابعالی همان کسی هستید که گفتید که شورای امنیت سازمان ملل به مراتب بهتر از شورای حکام است و آقای روحانی چرا جلو این کار را گرفته است که پرونده از شورای حکام نرود به شورای امنیت؛ شما همان هستید؛ آن وقت اینجا ما را نصیحت می‌کنید

رمان: چهارمین بار است که سودای نشستن برصندلی پاستور را درسر می‌پروراند. حاج محسن رضایی، کاندیدای کاندیدای۱۳۹۶۶ ریاست‌جمهوری می‌شود. وی اعلام کرده است.«اگرجبهه مردمی نیروهای انقلاب تکلیف کند، به کاندیداتوری فکر می‌کنم.» سردار سرلشکر محسن رضایی، فرمانده سپاه پاسداران در زمان جنگ و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام این روزها در قامت استاد دردانشگاه امام حسین مشغول فعالیت علمی است. همچنین برخی از رسانه‌ها بعد از سال ۹۲ خبر دادند که سردار به سپاه پاسداران بازگشته است. محسن رضایی چند باری هم با لباس دوران دفاع مقدس در راهپیمایی حاضر شد که این خبر را تایید می‌کرد. اگر سردار شناخته‌شده روزهای جنگ تحملی قصد نامزدی ریاست جمهوری را داشته باشد و به تعبیر خودش جبهه مردمی از او بخواهد که در انتخابات شرکت کند، اگر وی در سمت نظامی قرار داشته باشد، احتمالا با مشکل قانونی برای نامزدی در انتخابات روبه‌رو خواهد شد. البته رضایی سه بار سابقه ناکامی در انتخابات ریاست‌جمهوری را دارد. وی بعد از سال‌ها لباس فرماندهی سپاه را از تن خارج کرد تا با شعارهای اقتصادی وارد عرصه سیاست شود. در سال ۸۴ برای نخستین بار کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری شد،اما بعدتر با صدور بیانیه‌ای از کاندیداتوری کناره‌گیری کرد. دومین کارزار انتخاباتی رضایی در سال ۸۸ بود. وی در ابتدا به نتیجه انتخابات اعتراض کرد، اما طول نکشید که نتیجه انتخابات را پذیرفت. سومین مرتبه‌ای که رضایی به‌عنوان کاندیدای رئیس‌جمهوری ثبت‌نام کرد، در انتخابات ۹۲ بود. او در این انتخابات به‌رغم رایزنی با اصولگرایان، مستقل از آنها وارد صحنه انتخابات شد. در آن انتخابات سه نامزد اصولگرای دیگر هم حضور داشتند. اما حاج محسن مانند انتخابات ۸۸ مستقل از اصولگرایان وارد کارزار انتخابات شد.

محسن رضایی ناکام درمناظره با روحانی

محسن رضایی یک بار در سال ۹۲ پاسخ‌های صریحی در قبال سوالات خود از روحانی دریافت کرد. درآن مناظره روحانی خطاب به رضایی گفت: «آقای رضایی،جنابعالی همان کسی هستید که گفتید که شورای امنیت سازمان ملل به مراتب بهتر از شورای حکام است و آقای روحانی چرا جلو این کار را گرفته است که پرونده از شورای حکام نرود به شورای امنیت؛ شما همان هستید؛ آن وقت اینجا ما را نصیحت می‌کنید. من نمی‌خواهم اینها را بگویم؛ چون شما آغازکننده هستید، من اینها را می‌گویم. من نظرات دیگرشما را هم دارم. اولین جلسات هسته‌ای که ماگذاشتیم و به کلی سری بود، کدام سایت افشا کرد، چه کسانی در جلسه سران بودند که همه ناراحت شدند. آقای دکتر ولایتی حضور داشت آنجا و دید که کدام سایت بود افشا کرد و اینجا خیلی حرف‌هاست و نباید گفته شود و جای این بحث‌ها نیست.» در ادامه مناظره، رضایی گفت: «آقای روحانی، صبر کنید؛ ما اینجا می‌خواهیم اطلاعاتی به مردم بدهیم که مردم تصمیمی بگیرند برای سرنوشت خودشان. چرا طوری صحبت می‌کنید که هیچ اشکالی نیست؟» وی تصریح کرد: «به عنوان نمونه، عرض کنم که شما می‌گویید آن مذاکرات منجر به این شد که جنگ نشود و نظام هم کنترل می‌کرد. هم حرکات آقای جلیلی را بالاخره نظام دارد کنترل می‌کند، هم آقای روحانی را؛ ولی بحث من این بود که آیا نمی‌شد شما با هزینه کمتری این کار را می‌کردید؟» هرچند در آن مناظره محسن رضایی زمین بازی را طراحی کرد که سایر رقبای اصولگرای وی نیز بتوانند در آن زمین بر کاندیدای اصلاح‌طلبان بتازند، اما خطیب نام‌آور و شیخ دیپلمات توانست آرایش سیاسی اصولگرایان را به نفع خود به پایان برساند.

دست خالی رضایی

هرچند رئیس دولت اصلاحات و سردارسازندگی درسال ۹۲ شیخ دیپلمات را به مردم معرفی کردند، اما حسن روحانی بیشتر از یک دیپلمات در لباس روحانی، برای مردم شناخته‌شده نبود. شرایط حساسی که به واسطه تحریم‌های بین‌المللی برای ایران در سال ۹۲ به وجود آمده بود، ذهن مردم را به آن سمت متمایل کرده بود که تنها یک دیپلمات شناخته‌شده می‌تواند گره کور مذاکرات هسته‌ای را بگشاید. البته روحانی در مناظره‌های انتخاباتی توانست توانایی خود را به اثبات برساند و به پیروز رقابت‌های ۹۲ تبدیل شود. درسال ۹۲ روحانی تنها به راهبر پرونده هسته‌ای مشهور بود، اما در ۹۶ او حلال پرونده هسته‌ای است؛ ضمن اینکه توانسته تورم ۴۴درصدی را تک‌رقمی و رشد اقتصادی منفی۶درصد را به‌اذعان صندوق بین‌المللی پول به حدود ۴ درصد برساند. هیچ کاندیدایی، حتی اگر مورد اجماع اصولگرایان باشد، نمی‌تواند رقیبی جدی برای روحانی باشد. محسن رضایی هم از این اصل مستثنا نیست. او یک بار با دست باز روحانی را مورد هجمه قرار داد. اکنون هم با شرایط موجود، نه او، نه جلیلی و نه بقایی و نه هیچ‌یک از رقبای روحانی نمی‌توانند رئیس دولت یازدهم را از صحنه خارج کنند.

بازدیدها: 47

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *