علي مطهري: اقدامات خلاف قانون اساسی كنار گذاشته شود دغدغه اين روزهاي نواب‌مجلس! مردم با هم قهر نيستند، اما پس از حوادث سال ۸۸ مردم ازنهادهايي گلايه‌هايي دارند و معتقدند اقدامات خلاف قانون اساسي بايد كنار گذاشته شود.

آرمان: پانزدهمين كنگره حزب مردمسالاري روز گذشته با حضور اعضاي شوراي مركزي‌ واستان‌هاي اين حزب و گروهی از نمایندگان احزاب و شخصیت‌های سیاسی در مجتمع آدينه تهران برگزار شد. علاوه بر نواب رئيس مجلس يعني مطهري و پزشكيان، فائزه‌هاشمي هم در اين مراسم حضور داشت.

تقدير و لوح، به ياد آيت‌ا…

پانزدهمين كنگره حزب مردمسالاري در حالي برگزار شد كه مصطفي كواكبيان، دبيركل حزب مردمسالاري و نماينده مجلس، لوح يادبودي را به خانواده آيت‌ا…‌هاشمي اهدا كرد. در بخش آغازين كنگره مصطفي كواكبيان با اهدای لوح يادبودي به فائزه‌هاشمي، به نمايندگي از خانواده آيت‌ا…‌هاشمي، از خدمات رئيس فقيد مجمع تشخيص مصلحت نظام تقدير كرد.

همبستگي ملي نياز ضروري است

نایب‌رئيس مجلس از جمله شخصيت‌هايي بود كه در اين مراسم حضور يافت و سخنراني كرد. علي مطهري با اشاره به مزايا و معايب احزاب گفت: از مزاياي يك حزب اتاق فكر بودن آن، تربيت كادر براي حكومت، جلوگيري از ورود افراد فرصت‌طلب به صحنه قدرت و آگاهي‌بخشي به مردم است. اما پديده حزب‌پرستي يا اينكه حزب براي افراد محبوب شود، موجب مي‌شود اشخاص استقلال فكري خود را از دست بدهند. وي در ارزيابي از عملكرد حزب مردمسالاري تصريح كرد: من روش اين حزب را مي‌پسندم، چون هم به اصول توجه دارد و هم به اصلاحات و يك روش معتدل را در پيش گرفته است. مطهري در ادامه به تحولات اخير جهاني و شرايط خارجي ايران اشاره كرد و هشدار داد: بايد نسبت به برخورد با اين پديده هوشيار باشيم و از عكس‌العمل‌هاي احساسي خودداري كنيم. سپس مطهري با اشاره به عناصر انقراض جوامع بشري در قرآن بيان كرد: وقتي ظلم بر عدالت غلبه كند، فساد اخلاق، ترك امر به معروف و نهي از منكر و تفرقه از عوامل باقي نماندن جوامع است. همبستگي ملي نياز امروز ماست و بايد در اين راه تلاش كنيم. غلبه ظلم بر عدالت، فساد اخلاقي، ترك امر به معروف و نهي از منكر و تفرقه و تشتت از عوامل انقراض اجتماعات بشري است. نایب‌رئيس مجلس در بخش دیگري از صحبت‌های خود ‌گفت: مردم با هم قهر نيستند، اما پس از حوادث سال ۸۸ مردم ازنهادهايي گلايه‌هايي دارند و معتقدند اقدامات خلاف قانون اساسي بايد كنار گذاشته شود.

بايد دغدغه مردم را دنبال كنيم

مسعود پزشكيان، ديگر نایب‌رئيس مجلس هم روز پنجشنبه در اين كنگره پشت تريبون رفت و با بيان اينكه مردم اگر ما را بپذيرند اعتماد عمومي ساخته مي‌شود، به مكاتبات امام علي (ع) با مالك اشتراشاره كرد و گفت: حضرت علي(ع) به مالك اشتر تاكيد كرد مردم در خلقت و دين برابر و برادر هستند. نایب‌رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه اعتماد عمومي هنگامي به وجود مي‌آيد كه ما براي مردم تب كنيم، اظهار داشت: مردم زماني كه بدانند براي آنها خدمت مي‌كنيم، نه برای دسته و جناحي كه داريم، قطعا همراه خواهند شد. بايد رضايت همه مردم را جلب كنيم، بايد جميع مردم را ببینيم، همه مردم را راضي كنيم. وقتي عامه مردم ناراضي باشند، رضايت عده‌اي خاص به درد نمي‌خورد. نارضايتي عموم باعث مي‌شود خواص نابود شوند، اما نارضايتي عده‌اي خاص با رضايت عوام بخشيده مي‌شود. او با بيان اينكه امروز شرايط به گونه‌اي است كه آدم‌هاي گردن‌كلفت در پاسخ به خدمات مي‌گويند وظيفه شماست و بايد انجام مي‌داديد، ابراز داشت: اين افراد هنگامي كه از خدمات منع مي‌شوند، صدايشان بيشتر از همه درمي‌آيد و در مقابل سختي‌ها كمتر تحمل مي‌كنند. نایب‌رئيس مجلس افزود: هنگامي كه بلايي بر سر شهري مانند تهران مي‌آيد همه زبان باز مي‌كنند، اما خوزستان را نگاه كنيد! اين وضعيت از زمان جنگ تاكنون ادامه داشته است. آن هنگام كه دو موشك به تهران رسيد، به فكر چاره افتادند. پزشكيان در ادامه به عملكرد نامناسب صداوسيما در حادثه كولبرها واكنش نشان داد و اظهار داشت: اين روزها مي‌بينيم كه كولبرها در كردستان براي امرار معاش خود با سختي فراوان در سرما و از دره‌ها مي‌گذرند و همين چندي پيش دو نفر از آنها در اين راه فوت كردند اما رسانه ما در اين باره چيزي نمي‌گويد. در حالي كه اگر در تهران يك اسكن نباشد بيست و سي از آن گزارش تهيه مي‌كند. وي در جمع خبرنگاران نيز شايعه نامزدي در انتخابات رياست‌جمهوري سال ۹۶ را تكذيب كرد.

مشكل دلواپسان داخلي هستند

دبيركل حزب مردمسالاري هم كه ميزبان اصلي كنگره بود، گفت: هشتمين دوره شوراي مركزي حزب مردمسالاري امروز آغاز مي‌شود و فكر مي‌كنم هيچ حزب اصلاح‌طلبي تاكنون به اين تعداد كنگره برگزار نكرده باشد و ما در تمام سال‌هاي فعاليت كنگره برگزار كرده‌ايم. مصطفي كواكبيان افزود: كنگره هشتم حزب مردمسالاري سال ۸۸ برگزار شد. در اين كنگره دبيركل حزب اعتماد ملي حضور پيدا كرد كه گفت ما آقاي احمدي‌نژاد را قبول نداريم، اما چون مقام معظم رهبري ايشان را تاييد كرده، ما نيز او را به رسميت مي‌شناسيم كه اين خبر مثل بمب تركيد. كواكبيان يادآور شد: ما در سخت‌ترين شرايط حزب را پيش برديم و اكنون كه در آستانه انتخابات رياست‌جمهوري دوازدهم قرار داريم، فعاليت خود را با قدرت هرچه بيشتر ادامه خواهيم داد. دبيركل حزب مردمسالاري با تاكيد بر هماهنگي گروه‌هاي اصلاح‌طلب در انتخابات پيش رو گفت: براي ما اصل شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات است و ان‌شاءا… با همين وحدت در انتخابات‌هاي پيش رو كار خود را ادامه مي‌دهيم. وي در ادامه با بيان اينكه مشكل امروز ما ترامپ نيست، مشكل دلواپسان داخلي هستند، افزود: برجام ادامه دارد و ترامپ حق تغيير يا پاره كردن آن را ندارد، چون نظام بين‌المللي و اتحاديه اروپا به او اجازه اين كار را نمي‌دهد، اما گويا بعضي در داخل كشور از پاره كردن برجام خوشحال مي‌شوند.

بازدیدها: 38

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *