کنعانی مقدم در گفت‌وگو با ایلنا: کاندیداهایی با رنگ و بوی احمدی‌نژاد شانسی در انتخابات ندارند فعال سیاسی اصولگرا گفت: کسانی که رنگ و بوی آقای احمدی‌نژاد را دارند در انتخابات موفق نخواهند شد چون مردم سوالات زیادی از آقای احمدی‌نژاد و یارانشان دارند که همه آنها بی‌پاسخ مانده است. این موضوع باعث می‌شود مردم اقبالی به کسانی که در سایه احمدی‌نژاد هستند نشان ندهند.وی تاکید کرد: تا جایی که من در جریان جبهه مردمی اصولگرایان هستم، فرد مورد حمایت اصولگرایان قطعا حمید بقایی نخواهد بود.


 

یحسین کنعانی مقدم، فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص اعلام کاندیداتوری حمید بقایی، مشاور احمدی‌نژاد گفت: تجربه نشان داده کسانی که رنگ و بوی آقای احمدی‌نژاد را دارند در انتخابات موفق نخواهند شد.

این فعال سیاسی اصولگرا در همین خصوص اضافه کرد: این نوع اعلام نامزدی‌ها خارج از  چارچوب اصولگرایان است و به نوعی دهن کجی به وحدت جریان اصولگرایی محسوب می‌شود. تجربه نشان داده کسانی که رنگ و بوی آقای احمدی‌نژاد را دارند در انتخابات موفق نخواهند شد چون مردم سوالات زیادی از آقای احمدی‌نژاد و یارانشان دارند که همه آنها بی‌پاسخ مانده است. این موضوع باعث می‌شود مردم اقبالی به کسانی که در سایه احمدی‌نژاد هستند نشان ندهند.

او سپس افزود: اگر آقای بقایی بخواهد روی حمایت آقای احمدی‌نژاد حساب کند و فکر کند آرای احمدی نژاد به صندوق او ریخته خواهد شد، دستور مقام معظم رهبری مبنی بر منع دو قطبی شدن جامعه متزلزل خواهد شد. ما به هیچ عنوان نباید طوری انتخابات را پیش ببریم که به این بحث دامن زده شود.

کنعانی مقدم در ادامه در خصوص نقش احمدی‌نژاد در کاندیداتوری بقایی و انتشار بیانیه‌ای مبنی بر عدم حمایت از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ گفت: ‌ قطعا آقای بقایی به عنوان یکی از یاران نزدیک آقای احمدی‌نژاد با مشورت ایشان وارد صحنه شده است.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: ما در سیاست دو شکل از سیاست داریم که یکی سیاست‌های اعلامی و دیگری سیاست‌های اعلانی است. سیاست‌های اعلامی به بیانیه‌ها و مواردی از این دست و سیاست‌های اعلانی به مواردی که در عمل محقق می‌شود برمی‌گردد. به نظر می‌رسد بیانیه دادن آقای احمدی‌نژاد پیش زمینه‌ای برای وارد شدن افرادی با موافقت ایشان در صحنه انتخابات بوده است.

او در خصوص احتمال رد صلاحیت بقایی خاطرنشان کرد: برابر قانون، اعلام نامزدی قبل از تأیید شورای نگهبان،‌ خودش نوعی تخلف است و ممکن است شورای نگهبان نسبت به آن حساسیت نشان دهد. به همین خاطر ما اصلا نمی‌توانیم قبل از تأیید شورای نگهبان ایشان را به عنوان نامزد انتخاباتی محسوب کنیم. اعلام نامزدی در انتخابات از سوی کسانی که رأیی در جامعه ندارند، بیش از اینکه با واقعیت‌ها تطبیق داشته باشد نوعی مانور سیاسی است. به نظر من ایشان نه پایگاه اجتماعی قوی‌ای دارد و نه بدون حمایت آقای احمدی‌نژاد حرفی برای گفتن دارد.

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه با اشاره به منع احمدی‌نژاد از حضور در انتخابات افزود:  با منع احمدی‌نژاد از حضور در انتخابات،‌ این افراد احساس کرده‌اند خلائی به وجود آمده و می‌خواهند آرای خود را در سبد دیگری جمع کنند. چرا که رأی به آقای بقایی به معنای رأی به احمدی‌نژاد است. در عرصه سیاست وقتی یک نفر خودش وارد صحنه نمی‌شود و یکی از یاران اصلی‌اش به صحنه می‌آید، رأی به او نشان دهنده رأی به فرد دیگر است. به همین خاطر ممکن است آقای احمدی‌نژاد حمایت صریحی از بقایی نکند، اما رأی به بقایی نشانه رأی به احمدی‌نژاد است.

کنعانی مقدم در انتها در پاسخ به احتمال حمایت اصولگرایان از بقایی، با رد این مسئله گفت: اصولگرایان مکانیزمی دارند که بر اساس همان عمل خواهند کرد. ما سه فاز انتخاباتی داریم که فاز اول آن وحدت جریان اصولگرایی، احزاب و تشکل‌های آن حول محور جبهه مردمی؛ فاز دوم آن رسیدن به یک تصمیم قطعی در خصوص نامزدهای انتخابات و فاز سوم جمع‌بندی و حمایت از تنها یک نفر در انتخابات است.

وی تاکید کرد: تا جایی که من در جریان جبهه مردمی اصولگرایان هستم، فرد مورد حمایت اصولگرایان قطعا حمید بقایی نخواهد بود.

بازدیدها: 25

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *