افزایش ۳۵ درصدی دعاوی کارگری تربت حیدریه شمار کنونی مقرری بگیران بیمه بیکاری این شهرستان ۳۱۷ نفر میباشد

 

تربت حیدریه- ایرنا- رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تربت حیدریه گفت: پارسال ۷۹۵ شکایت کارگری به هیات تشخیص شهرستان واصل شد که این رقم نسبت به سال پیش از آن افزایش ۳۵ درصدی را نشان می دهد.

علی اکبر اسماعیل پناه، چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا میزان شکایات کارگری سال ۹۴ را ۵۸۹ فقره عنوان کرد و افزود: پارسال بازرسان این اداره هزار و ۳۵۶ مورد بازرسی از واحدهای کارگری، به منظور بررسی چگونگی اجرای قانون کار و آییننامه های مربوط انجام دادند که این رقم نیز نسبت به سال پیش تر حدود ۴۳ درصد افزایش داشته است.
وی شمار کنونی مقرری بگیران بیمه بیکاری این شهرستان را ۳۱۷ نفر عنوان و اظهار کرد: این رقم نسبت به ۲۴۱ مقرری بگیر سال پیش از آن رشدی ۳۱٫۵ درصدی یافته است.
اسماعیل پناه در بخش دیگری گفت: پارسال همچنین به منظور ارتقای سطح آگاهی مشمولان قانون کار، سه هزار و ۲۴۸ نفرساعت آموزش ایمنی برای کارگران و کارفرمایان برگزار شده که نسبت به سال پیشین حدود ۴۷ درصد بیشتر شده است. 
به گفته وی برپایی ۱۳ هزار و ۹۳۲ نفر ساعت دوره آموزشی برای ارتقای آگاهی مدیران، اعضای هیأت مدیره و اعضای تعاونی ها، برگزاری ۹ جلسه کارگروه اشتغال و پنج جلسه کمیته راهبردی اقتصاد مقاومتی به منظور تبیین موضوعات مرتبط با اشتغال از دیگر اقدامات اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تربت حیدریه در سال گذشته بوده است.
اسماعیل پناه شمار کارجویان ثبت نام شده در کایابی های این شهرستان را ۷۰۳ نفر عنوان کرد و افزود: برای ۴۱۴ نفر از این تعداد اشتغال ایجاد شد و ۲۶ موافقت نامه تشکیل تعاونی نیز صادر شده و ۱۸ تعاونی به ثبت رسیده است.
وی با اشاره به فعالیت تیم بازرسی مشترک این اداره با نمایندگان دادستانی، شهرداری و نظام مهندسی ساختمان، برای بررسی وضعیت ایمنی کارگاه های ساختمانی و جلوگیری از بروز حوادث ناشی از کار، گفت: حوادث ناسی از کار در کارگاه های ساختمانی از ۱۰ مورد سال ۹۴، به ۷ مورد در سال ۹۵ رسیده و ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است.
مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی

بازدیدها: 26

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *