فرشید مومنی، استاد دانشگاه آزاد واحد تربت حیدریه و مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان پارت مخترع ونخبه ایرانی برنده مدال طلای جشنواره جهانی آلمان شد

فرشید مومنی

فرشید مومنی، مخترع و نخبه ایرانی، با ارائه طرح تولید ایمپلنت‌ها و نانوایمپلنت‌های ستون فقرات از ابریشم توانست مدال طلای جشنواره جهانی اختراعات نورنبرگ را از آن خود کند.

به گزارش گروه علم و فناوری آنا، فرشید مومنی، عضو باشگاه پژوهشگران و نخبگان جوان، برای تولید ایمپلنت‌ها و نانوایمپلنت‌های ستون فقرات از ابریشم موفق به کسب مدال طلای جشنواره جهانی اختراعات نورنبرگ شد.

به گفته مومنی، این پتنت کاربردهای زیادی دارد و می‌تواند انقلابی در صنعت پزشکی ایجاد کند. همچنین می‌توان از آن برای ترمیم اعصاب و بافت‌ها استفاده کرد.

فرشید مومنی که در حال حاضر استاد دانشگاه آزاد واحد تربت حیدریه و مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان پارت است، درباره این طرح گفت: «پایه اولیه ایمپلنت‌های امروزی مواد نفتی است که این مواد به دلیل نداشتن استحکام کافی می‌تواند در آینده مشکل‌ساز شود. طرح من این مشکلات را رفع می‌کند. در این طرح از مواد به‌دست آمده از ابریشم و پیله آن برای بهبودسازی ایمپلنت‌ها استفاده می‌شود».

اختراع مومنی یک پتنت بین‌المللی است که در «ای‌پی‌وی» و «یو‌اس پتنت» به ثبت رسیده است. این دومین ثبت بین‌المللی و ۲۴ اختراع مومنی است. اختراع اول وی که به ثبت جهانی رسیده است، بالش هوشمند کمک تنفسی نام دارد و به نام دانشگاه آزاد تربت حیدریه ثبت شده و کارهای تجاری‌سازی آن در این دانشگاه در حال انجام است.

جشنواره اختراعات و محصولات جدید نورنبرگ (iENA) از ۱۱ الی ۱۴ آبان ۱۳۹۶ در شهر نورنبرگ کشور آلمان برگزار شد. این نمایشگاه مهم‌ترین نمایشگاه تجاری تخصصی ایده‌ها، نوآوری‌ها و محصولات جدید در سطح بین‌المللی است.

نمایشگاه اختراعات و محصولات جدید نورنبرگ مخترعان و مبتکران را از سراسر دنیا به مدت چهار روز در نورنبرگ گرد هم می‌آورد. در این نمایشگاه بیش از ۷۰۰ اختراع ارائه شد که هنوز به بازار عرضه نشده‌اند. تقریبا ۵۰۰ مخترع در نمایشگاه امسال حضور داشتند و طرح‌ها و ایده‌های خود را به نمایش گذاشتند.

بازدیدها: 48

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *