۲۲ گروه گردشگر وارد تربت حیدریه شدند

تربت حیدریه – ایرنا- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه گفت: با آغاز فصل برداشت محصول زعفران از مزارع شهرستان های تربت حیدریه و زاوه، ۲۲ گروه گردشگر وارد این منطقه شدند که ۹ گروه از آنها خارجی هستند.

علی محمدی روز جمعه در حاشیه ورود گردشگران ایرانی و شرکت کنندگان در رقابت رالی خانوادگی به تربت حیدریه طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ورود این تعداد گردشگر بیانگر آن است که اهمیت زعفران فقط محدود به حوزه های غذایی، درمانی و کشاورزی نیست بلکه مولفه جاذبه طبیعت گردی آن نیز بر اهمیت این محصول ویژه افزوده است.
وی اظهار داشت: در برنامه رقابت دوستانه رالی خانوادگی نیز شرکت کنندگان با ۲۰ دستگاه خودرو جدید و کلاسیک صبح امروز از مشهد حرکت کرده و وارد تربت حیدریه شدند.
وی گفت: آنان علاوه بر بازدید از مزار قطب الدین حیدر، اقامتگاه بوم گردی رباط علیا و یک مزرعه زعفران در زاوه، از کارگاه های ابریشم کشی در بسک منطقه بایگ نیز دیدن خواهند کرد.
محمدی افزود: علاوه بر آنان تعدادی گردشگر نیز با یک دستگاه اتوبوس و یک دستگاه مینی بوس وارد تربت حیدریه شده و تا عصر امروز مهمان این شهرستان هستند.
تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

بازدیدها: 21

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *