مسابقات تخصصی و دوره بازآموزی طرح ملی امداد و نجات با حضور اعضای جمعیت هلال احمر منطقه سه خراسان رضوی روز چهارشنبه در تربت حیدریه آغاز شد.

 

رئیس جمعیت هلال احمر تربت حیدریه در حاشیه این رقابت ها طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا، هدف از برپایی دوره بازآموزی طرح نوروزی ۹۸ و مسابقات امداد و نجات منطقه سه خراسان رضوی را تجدید دوره های آموزشی و ارزیابی توانمندی امدادگران دانست.
رضا مومن زاده با بیان اینکه این دوره که از امروز آغاز شده است تا چهار روز ادامه خواهد داشت، گفت: در این دوره آموزشی ۱۲۰ شرکت کننده مرد در چهار ماده کوهستان، جاده، آوار و اسکان با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
وی افزود: منطقه سه خراسان رضوی شامل شهرستان های گناباد، مه‌ ولات، بجستان، بردسکن، کاشمر، تربت جام، خواف، رشتخوار، فریمان و تربت حیدریه است و شرکت کنندگان در این دوره از رقابت ها توان و مهارت های حرفه ای خود برای مقابله با شرایط بحران را مورد ارزیابی قرار می دهند.
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار تربت حیدریه نیز گفت: هر چند جمعیت هلال احمر این شهرستان از جمله دستگاههای بسیار فعال است اما امکانات آموزشی آن در شان این سازمان امدادگر و خدمت رسان و مطابق با نیازها نیست.
محمد ابراهیم داوودیان افزود: مسئولان جمعیت هلال احمر استان باید به این مهم توجه کنند که شهرستان تربت حیدریه از نظر سابقه تاریخی، دارای موقعیت خاص و مهم در منطقه است و امکانات موجود در آن نیز باید پاسخگوی نیازها در بخش های مختلف باشد.
وی اظهار داشت: همین اهمیت ها باعث شد فرمانداری تربت حیدریه به معاونت استانداری ارتقا یابد و شایسته است دستگاههای اجرایی آن نیز به موازات این ارتقا، اعتباراتشان نیز افزایش یافته و از موقعیت ممتازتر برخوردار شوند.
وی افزایش اعتبارات پژوهشی، آموزشی و پیشگیرانه را موجب کاهش هزینه های درمان و امدادرسانی دانست و از مسئولان جمعیت هلال احمر استان خواست نسبت به رفع کمبودهای آموزشی و امدادرسانی تربت حیدریه توجه بیشتری داشته باشند.
داوودیان به فعالیت های یک سال اخیر هلال احمر تربت حیدریه در حوزه آموزش اشاره کرد و گفت: آموزش همگانی و آموزش خانواده ها در مواجهه با مخاطرات به تعداد پنج هزار و ۲۰۰ خانوار و با جمعیت بالغ بر ۲۰ هزار نفر، برگزاری طرح های آموزشی دانش آموزی در ۷۲ مدرسه، عقد تفاهم نامه با شهرداری برای آموزش گروه‌ های امداد در ۲۷ محله، برگزاری دوره های آموزشی ۲۲ ساعته به تعداد ۵۰ دوره و با شرکت بیش از هزار نفر و برپایی دوره آموزش همگانی در سطح شهرستان با شرکت سه هزار و ۵۰۰ نفر از جمله این اقدامات است.
جمعیت هلال احمر تربت حیدریه دارای سه پایگاه ثابت در مناطق گرماب، کامه و زاوه می باشد.

بازدیدها: 22

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *