محمدصادق مجتهدی شردار تربت حیدریه : تمام برنامه های شهرداری فدای ترافیک شده است

شهردار:

 

تربت حیدریه- ایرنا- شهردار تربت حیدریه گفت: متاسفانه به علت اجرای برخی سیاستهای غلط که از دهه ۸۰ آغاز شد و تا امروز ادامه دارد تمام برنامه های خود را فدای حل مشکل ترافیک کرده ایم.

محمدصادق مجتهدی روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: این بدان معناست که غالب طرحهای تفصیلی و جامع شهری، احیای بافت شهری سنتی با ترکیب و تلفیق طرح های نوین شهرنشینی، احیای پیاده راهها، ساماندهی دستفروشان و هر برنامه ای که به شکلی برای شهروندان و شهرداری درآمدزا بوده است برای آن که مبادا زمینه راه بندان شهری را فراهم کند با بن بست و شکست مواجه شده است.
وی ادامه داد: با وجود این توجه به ترافیک هنوز در غالب شهرهای ایران و از جمله تربت حیدریه نه تنها مشکل تردد خودروها و کاهش راه بندان برطرف نشده است بلکه دچار شلختگی ترافیکی نیز شده ایم زیرا عادت کرده ایم برای حل یک مشکل، مشکل دیگری را حذف ‌کنیم.
شهردار تربت حیدریه گفت: گواه این ادعا این است که هم اکنون با هدف توسعه اقتصاد شهری، طرح جامع پیاده راه خیابان باغ ملی تربت حیدریه تعریف و کار مطالعاتی آن نیز به پایان رسیده است اما متاسفانه یکی از دستگاهها مدعی شده اجرای این طرح موجب راه بندان خیابان می شود و این یعنی تداوم همان تفکر سنتی تعریض خیابانها و تحویل آن به خودروها. مجتهدی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه شهرداری تربت حیدریه در حوزه انتقال مشاغل مزاحم به خارج شهر اشاره کرد و افزود: زمینی به مساحت شش هکتار و با گنجایش ۲۰۰ واحد صنفی در پشت اداره دامپزشکی این شهر برای استقرار مشاغل مزاحم در نظر گرفته شده است که در مرحله برطرف کردن مشکلات زیست محیطی آن هستیم.
وی ادامه داد: واقعیت این است که محور اصلی درآمدهای شهرداری مردم هستند و غالب شهرداریهای ایران به این نتیجه رسیده اند که هر گاه برای تحقق برنامه های خود از مردم فاصله گرفته اند به بن بست رسیده اند.
شهر ۱۳۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

بازدیدها: 17

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *