سیلاب ۲ میلیارد ریال به بخش کشاورزی رشتخوار خسارت زد

تربت حیدریه- ایرنا- فرماندار رشتخوار گفت: بارش شدید باران و وقوع سیلاب در ۲۴ ساعت گذشته ۲ میلیارد ریال به بخش کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرد.

خالقداد عرب روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان افزود: در اثر بارش شدید باران و جاری شدن سیل در جاده روستای 'درریز' بخش مرکزی رشتخوار، مدارس این روستا امروز تعطیل شد.
وی اظهار داشت: با توجه به تلاش اعضای ستاد مدیریت بحران و اقدامات صورت گرفته از جمله مرمت، ترمیم و بهسازی سیل بند ها هیچگونه تلفات انسانی ناشی از سیل در این شهرستان گزارش نشده است.
وی با بیان اینکه از شب گذشته تاکنون ۱۱ میلیمتر باران در رشتخوار به ثبت رسید گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۰۰ میلیمتر باران در رشتخوار باریده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸۱میلیمتر افزایش داشته است.
فرماندار رشتخوار افزود: تاکنون از یک متر کسری منابع آب زیرزمینی این شهرستان ۳۰ سانتیمتر جبران شده است.
وی بر لزوم اجرای طرحهای آبخیزداری و آبخوان داری و مرمت و تقویت دیوار ساحلی شهرهای رشتخوار و جنگل تاکید کرد.
وی همچنین از اعزام ۲ گروه امدادی و موکب امام رضا (ع) از رشتخوار برای کمک به سیل زدگان استان گلستان خبر داد وگفت: مردم این شهرستان نیز ۱۵۰میلیون ریال به صورت نقدی به سیلزدگان کمک کردند.
بر اساس پیش بینی های اداره کل هواشناسی خراسان رضوی، بارش شدید باران که از شنبه شب در این استان آغاز شده تا فردا ادامه دارد. 
بارندگی شدید در این مدت موجب جریان سیل در شهرستانهای کلات، درگز و سرخس واقع در شمال و بجستان در جنوب خراسان رضوی و خساراتی در این مناطق شده است.

بازدیدها: 13

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *