روستای ده منار بخش کدکن تربت حیدریه تخلیه شد

تربت حیدریه- ایرنا- فرماندار ویژه تربت حیدریه گفت: در راستای اقدام های پیشگیرانه و به منظور جلوگیری از وقوع هرگونه حوادث ناگوار روستای ۲۵ خانواری 'ده منار' بخش کدکن این شهرستان تخلیه و مردم این روستا تا اطلاع بعدی در روستای 'عبد آباد' اسکان داده شدند.

علی رستمی روز دوشنبه در حاشیه بازدید میدانی از بخش کدکن تربت حیدریه افزود: با توجه به اقدام های پیشگیرانه و به هنگام از سوی اعضای ستاد مدیریت بحران این شهرستان، بارش شدید باران و وقوع سیلاب های مقطعی هیچگونه تلفات جانی در پی نداشته است.
وی اظهار داشت: به علت بارندگی شدید در ۲۴ ساعت گذشته جاده رباط سنگ به کدکن از دو قسمت مسدود شده و امکان تردد با وسایل نقلیه سبک از این مسیر مقدور نمی باشد و راهداران در تلاش برای بازگشایی این جاده هستند.
وی از کسانی که قصد تردد از جاده فرعی رباط سنگ – کدکن – نیشابور را دارند خواست تا بازگشایی کامل این مسیر از جاده روستای سلطان آباد عبور کنند.
رستمی گفت: کارشناسان جهاد کشاورزی برای ارزیابی دقیق میزان خسارات ناشی از وقوع سیلاب در آینده نزدیک در منطقه حضور خواهند یافت.
مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است.
بر اساس پیش بینیهای اداره کل هواشناسی خراسان رضوی بارش شدید باران که از شنبه شب در این استان آغاز شده تا فردا ۲۷ فروردین ادامه دارد. 
بارندگی شدید در این مدت موجب جریان سیل در شهرستانهای کلات، درگز و سرخس واقع در شمال، بجستان در جنوب و خلیل آباد و بردسکن در جنوب غرب خراسان رضوی و خساراتی در این مناطق شده است. 
شدیدترین این خسارتها مربوط به شهر کلات بخاطر آبگرفتگی دهها منزل مسکونی است که منجر به صدور تخلیه یکی از محلات آن شد. 
همچنین تاکنون چند راه روستایی در این استان مسدود شده، ۱۲ نقطه در سطح شهر سبزوار واقع در غرب خراسان رضوی دچار فرونشست و چهار روستای در معرض خطر سیل در شهرستانهای خلیل آباد و بردسکن در جنوب غرب و تربت حیدریه و بجستان در جنوب این استان از جمعیت تخلیه شده اند. 
در پی تداوم بارش شدید هفت سد نیز در خراسان رضوی سرریز شده و چهار سد دیگر در آستانه سرریز قرار گرفته اند. هشت رودخانه نیز در نقاط مختلف استان بخاطر حجم بارشهای شدید سیلابی شده اند. با این وجود بخاطر تمهیدات و اقدامات پیشگیرانه دستگاههای مسئول و نظارت مستقیم استاندار خراسان رضوی و دیگر مدیران استانی تاکنون سیل در این خطه خسارت جانی نداشته است.

بازدیدها: 30

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *