فرماندار تربت حیدریه: جوانان با نگاه به آینده مسیر توسعه کشور را ترسیم کنند

تربت حیدریه- ایرنا- فرماندار تربت حیدریه با بیان این که مسئولان در کنار قشر جوان جامعه مکلف به اعتماد سازی و تسهیلگری هستند گفت: نسل جوان نیز باید با نگاه به آینده، مسیر رشد و توسعه بیش از پیش کشور را ترسیم و طی کند.

علی رستمی روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی با شماری از جوانان شهرستان تربت حیدریه افزود: جوانان این شهرستان از توانائیهای بسیار بالایی برخوردارند که در صورت استفاده صحیح از آنها می توان به شکوفایی بیش از پیش این منطقه امیدوار بود.
وی ادامه داد: هم اکنون بخش زیادی از جمعیت فعال تربت حیدریه را جوانان تشکیل می دهند که با بهره مندی و استفاده بهینه از این ظرفیت می توان پیشرفت و توسعه این شهرستان را شتاب داد.
فرماندار تربت حیدریه با اشاره به نقش جوانان در طول تاریخ انقلاب و دستاوردهای حاصل شده از این نقش آفرینی گفت: نسل جوان امروز، وارث جوانانی است که پای ارزشهای انقلاب ایستادند و عزت و سرافرازی را برای کشورمان به ارمغان آوردند.
رستمی راه اندازی مجمع مشورتی جوانان تربت حیدریه را فصل جدیدی در همراهی جوانان با مسئولان دستگاههای اجرایی شهرستان توصیف کرد و افزود: تلاش می شود با به کارگیری ظرفیتهای موجود و بسیج امکانات، از مشاوره های فکری جوانان در بخشهای مختلف استفاده کرد تا بتوان به اهداف مورد نظر دست یافت.
وی ادامه داد: باید از شعارزدگی فاصله گرفت تا بتوان به شکل کاربردی از نیروی فکری و خلاقیت جوانان در مسیر رشد و توسعه کشور استفاده کرد.
در این نشست بیش از ۳۰ جوان نخبه در حوزه های مختلف علمی، قرآنی، فرهنگی، اجتماعی، سلامت، هنر، کارآفرینی، ورزش و توان یابی به بیان دستاوردها و دغدغه های خود در بخشهای مختلف پرداختند و تقویت حضور جوانان در عرصه های اجرایی را خواستار شدند.
از مجموع جمعیت ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه حدود ۵۵ هزار نفر آنان را جوانان تشکیل می دهند که معادل سه درصد جمعیت جوانان خراسان رضوی هستند و تربت حیدریه از این حیث پنجمین شهرستان خراسان رضوی محسوب می شود.
هم اکنون ۱۱ سازمان مردم نهاد ، دو تشکل صنفی و دو تشکل سیاسی در تربت حیدریه مشغول فعالیتند. 
تربت حیدریه در فاصله ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
۱۹۲۲/۷۰۷۹

بازدیدها: 23

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *