وضعیت بیماری آنفلوآنزا در تربت‌حیدریه بحرانی نیست

وضعیت بیماری آنفلوآنزا در تربت‌حیدریه بحرانی نیست

تربت‌حیدریه- ایرنا- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه بر اجرای همه اقدامات لازم برای پیشگیری از بیماری آنفلوآنزا و شیوع آن در این منطقه تاکید و بیان کرد: شرایط کنونی در شهرستان‌های تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه در خصوص این بیماری به هیچوجه بحرانی نیست.

دکتر الهام بهره‌مند عصر چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با این وجود پیرو مصوبه کمیته آنفلوآنزای دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه با هدف گسترش خدمت بهداشتی درمانی و اقدامات پیشگیرانه از شیوع این بیماری همه خدمات لازم به شهروندانی که به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند ارائه می‌شود.
وی ادامه داد: هم‌اینک ارائه خدمات سطح یک در همین زمینه بطور شبانه‌روزی در محل کلینیک احمدیه واقع در شهر تربت‌حیدریه به مراجعان صورت می‌گیرد تا بیماری آنفلوآنزا مهار شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه بر لزوم رعایت توصیه‌های بهداشتی توسط عموم شهروندان تاکید و بیان کرد: به منظور پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا باید فاصله یک متری از افراد مشکوک به بیماری رعایت شود.

وی گفت: "پرهیز از در آغوش گرفتن، بوسیدن و دست دادن، لمس نکردن چشم، بینی و دهان با دست آلوده، مراجعه فوری به پزشک در صورت مشاهده علائم کسالت، استراحت در منزل در صورت شک به ابتلا به این بیماری، پوشاندن دهان و بینی هنگام سرفه و عطسه و دفع بهداشتی دستمال استفاده شده" از اقدامات لازم برای پیشگیری از انتقال بیماری آنفلوآنزا هستند. 
دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه ۳۶۰ هزار نفر را در سه شهرستان مه‌ولات، زاوه و تربت‌حیدریه زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دارد.
۱۹۰ تخت بیمارستانی در بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه و ۲۰ تخت بیمارستانی در مه‌ولات دایر است.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

بازدیدها: 10

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *