رئیس شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان خراسان رضوی: تکلیف ما را زمانی معلوم می‌کنند که اصولگرایان لیست‌های خود را هم بسته‌اند

ناصر آملی

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان خراسان رضوی گفت: ما را معطل نگه می‌دارند تا تصمیم‌ بگیرند اصلاح‌طلبان را در روزهای آخر تایید کنند یا نه، اگر هم تایید کنند زمانی است که طرف مقابل لیست خود را بسته، تدارکات مالی را انجام داده، ستادهای خود را گزینش کرده و همه کارهای خود را به انجام رسانده و تازه نامزدهای ما باید ۱۰ روز مانده به انتخابات دنبال این باشند که تایید می‌شوند یا نه.

ناصر آملی‌مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص جلسه شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان برای تعیین هیات رئیسه شورای اصلاح‌طلبان، اظهار کرد: جلسه دوشنبه شب شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان برای تعیین هیات رئیسه شورای اصلاح‌طلبان بود. وظیفه شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب، ایجاد هماهنگی بین احزاب و گروه‌های این جریان سیاسی است.

وی با بیان اینکه از دل این شورا، شورای دیگری متولد می‌شود که وظیفه آن برگزاری و ورود به امر انتخابات است، عنوان کرد: دوشنبه شب جلسه شورای هماهنگی برای انتخاب رئیس شورای اصلاح‌طلبان تشکیل و در این جلسه آقای جوادی‌ حصار به عنوان رئیس شورای اصلاح‌طلبان که کار ورود بهانتخابات را انجام می‌دهد، انتخاب شد و باید نائب‌رئیس‌ها و منشی‌های خود را به شورای اصلاح‌طلبان ارائه کند تا آنها تایید نماینده و بعد از آن وارد انتخاب گزینه‌های نمایندگی برای مجلس شود.

آملی‌مقدم بیان کرد: اگر از افرادی که ثبت نام کردند، فردی مانده باشد که اصلاح‌طلبی او محرز بوده و ضمانت‌های لازم را به شورا بدهد، لیست می‌دهند، وگرنه ممکن است لیستی ارائه ندهند. ممکن است بتوانند ۵ نفر را پر کنند یا به یک، دو و سه نفر برسند و یا ممکن است به کسی نرسند که این را آینده اعلام می‌کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: بنای دوستان ما این است که اگر در شهری نامزد داشتند، کاندیدا ارائه دهند، البته اگر گزینه‎ای مانده باشد، در این صورت می‌توانند نامزد یا لیست ارائه دهند و این کار را خواهند کرد، در غیر این صورت لیست ارائه نمی‌دهند.

رئیس شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان خراسان رضوی در خصوص تعامل شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان با شورای نگهبان، گفت: کمابیش صحبت‌هایی انجام دادند، اما آنها معمولا به دنبال وقت گرفتن هستند و همواره اینگونه بوده است، معمولا اصلاح‌طلبان را طبق دوره‌های گذشته معطل کرده و تا اواخر کار یکی، دو نفر را تایید می‌کنند، آن هم زمانی که امکان تبلیغات و رقابت نداشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در این فضای سنگین یخ‌زده‌‎ای که حتی اگر کاندیدایی هم داشته باشیم، ایجاد تحرک در میان مردم برای رقابت سیاسی مانند کندن کوه  است، ما را معطل نگه می‌دارند تا تصمیم‌ بگیرند اصلاح‌طلبان را در روزهای آخر تایید کنند یا نه، اگر هم تایید کنند زمانی است که طرف مقابل لیست‌های خود را بسته، تدارکات مالی را انجام داده، ستادهای خود را گزینش کرده و همه کارهای خود را به انجام رسانده و تازه نامزدهای ما باید ۱۰ روز مانده به انتخابات دنبال این باشند که تایید می‌شوند یا نه.

بازدیدها: 15

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *