اسامی داروخانه های توزیع کننده نسخه کرونا اعلام شد

اسامی داروخانه های توزیع کننده نسخه کرونا اعلام شد

تهران- ایرنا- سخنگوی سازمان غذا و دارو اسامی داروخانه های توزیع کننده نسخه های بیماران مبتلا به کرونا را در تهران اعلام کرد.

کیانوش جهانپور روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: داروخانه شهید کاظمی، داروخانه های هلال احمر جشنواره و سوم خرداد، هلال احمر طالقانی، داروخانه بیماریهای خاص در خیابان استاد نجات اللهی، داروخانه دکتر علی هوشمند میدان ولیعصر، داروخانه بیست و نه فروردین و داروخانه هلال احمر شهر ری هشت داروخانه ای هستند که در تهران داروهای تجویز شده برای بیماران مبتلا به کرونا را توزیع می کنند.

غلامحسین مهرعلیان،مدیرکل دارو سازمان غذا و دارو صبح امروز(دوشنبه) به ایرنا گفت: با توجه به ازدحام مردم در داروخانه‌های توزیع کننده داروهای مورد نیاز بیماران مبتلا به ویروس کرونا تعداد این مراکز در تهران به هشت داروخانه افزایش یافت. 

وی افزود: توزیع این داروها در داروخانه های منتخب تهران فقط برای بیماران بستری در بیمارستانها خواهد بود و برای بیماران سرپایی حذف می شود.

وی در پاسخ به این پرسش که اکنون چه داروهایی برای افراد مبتلا به کرونا تجویز می شود، گفت: برای بیمارانی که به صورت سرپایی درمان می شود هیچ دارویی تجویز نمی شود. داروی «اوسلتامیویر» (oseltamivir) یا «تامیفلو» که برای درمان آنفلوانزا کاربرد دارد و قبلا برای درمان کرونا هم تجویز می شد از خط درمان کرونا خارج شده و تجویز این دارو برای کرونا ممنوع شد.

مهرعلیان در پاسخ به این پرسش که برخی داروخانه ها داروهای بیماران خاص و صعب العلاج را در کنار نسخه های داروهای بیماران کرونا توزیع می کنند و این امر احتمال ابتلای این بیماران به ویروس کرونا را تشدید می کند گفت: تلاش می کنیم داروخانه های توزیع بیماران کرونایی از بیماران خاص جدا باشد.

بیماری کووید ۱۹ ناشی از ویروس کرونا هنوز داروی مشخصی ندارد و پزشکان در ایران و کشورهای دیگر از داروهای درمان بیماری های دیگر از جمله داروهای ضد ویروس ایدز یا داروهای درمان مالاریا یا آنفلوانزا برای بهبود این بیماران استفاده می کنند.

روز گذشته ویدئویی منتشر شد که در یکی از داروخانه های شمال تهران ازدحام جمعیت برای تهیه داروهای نسخه شده برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا دیده می شد، افرادی که در صف بیرون داروخانه ایستاده بودند، معتقد بودند قبلا داروخانه ۲۹ فروردین هم این داروها را عرضه می کرد اما این داروخانه نیز دیگر داروهای مورد نیاز بیماران کرونا را ندارد. تعدادی از بیماران پیوندی و خاص نیز از که از گذشته داروهای خود را در این داروخانه دریافت می کردند از اینکه در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار گرفته بودند، گلایه داشتند.

کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد: تاکنون ۱۳ هزار و ۹۳۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۷۲۴ نفر فوت کرده و ۴ هزار و ۷۹۰ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

تاکنون برآوردی از تعداد بیماران خفیف و غیر بستری مبتلا به ویروس کرونا در کشور اعلام نشده است.

بازدیدها: 9

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *