خواهر سام رجبی خبر داد:یکی از فعالان محیط‌زیستی زندانی مشکوک به کروناست

یکی از فعالان محیط‌زیستی زندانی مشکوک به کروناست

تهران- ایرناپلاس- خواهر سام رجبی، یکی از فعالان محیط زیستی که در بازداشت به سر می‌برد خبر داد که پزشک زندان از وجود علائم ابتلای برادرش به ویروس کرونا خبر داده، اما با این حال او را به بند بازگردانده‌اند.

به دنبال شیوع کرونا در کشور، اخباری به‌صورت غیررسمی مبنی بر احتمال ابتدای چندین زندانی به ویروس کرونا منتشر شده‌بود. کتایون رجبی، خواهر سام رجبی یکی از فعالان محیط‌زیستی بازداشتی در این باره به ایرناپلاس می‌گوید: امروز برادرم به من خبر داد که وضع جسمی بدی دارد و علائمی از جمله سرفه خشک، تب، سرفه و بدن‌درد را داراست و بعد مراجعه به بهداری زندان، پزشک به او می‌گوید که علائم کرونا را دارد.

رجبی ادامه می‌دهد: اما به او می‌گویند به زندان برگرد و هروقت سرفه کردی به بهداری بیا. این درحالی است که او در بهداری نیز سرفه می‌کرده و او را با این وضعیت به زندان بازگردانده اند. همچنین برادرم مشکل ریوی دارد که این موضوع را از قبل می‌دانستند. او به من گفت که مواد ضدعفونی کننده‌ای که در زندان استفاده می‌کنند، برای او مشکل تنفسی ایجاد کرده‌اند و حالش را بد می‌کنند.
خواهر سام رجبی همچنین می‌گوید: نمی‌دانم چرا در شرایطی که همه دنیا قرنطینه است، باید افراد مبتلا را در بندها کنار سایرین قرار دهند و سلامتت آنان را به خطر بیاندازد.

البته گفتنی است که او چند روز قبل خبر داده بود که مرد مسنی در زندان به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده بوده که او را از بند خارج کرده‌اند.

گفتنی است با مرخصی فعالان محیط زیستی و تعداد زیادی از فعالان مدنی که در زندان به سر می‌برند تا کنون موافقت نشده است و خانواده زندانیان در این رابطه نامه‌ای را به رئیس دستگاه قضا نوشته بودند و خواستار اعطای مرخصی به آنان شده بودند. این در حالی است که امروز سخنگوی قوه قضائیه از به مرخصی رفتن ۸۵هزار زندانی، از جمله نیمی از زندانیان امنیتی خبر داده است.

بازدیدها: 21

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *