۹۰۰ زائر خارجی در هتل‌های مشهد اسکان اضطراری یافتند بیشتر آنها اتباع بحرین هستند

۹۰۰ زائر خارجی در هتل‌های مشهد اسکان اضطراری یافتند

مشهد- ایرنا- رییس هیات مدیره جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی گفت: ۹۰۰ زائر بحرینی که پیش از شیوع بیماری همه‌گیر به مشهد سفر کرده بودند تا زمان تایید سلامت و بازگشت به کشورشان بطور اضطراری در هتل‌های مشهد اسکان یافته‌اند.

امیر سزاوار عصر دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، شمار اتباع بحرینی را که پیش از این به قصد زیارت بارگاه منور حضرت علی بن موسی‌ الرضا (ع) وارد مشهد شده بودند هزار و ۲۰۰ نفر اعلام و بیان کرد: ۳۰۰ نفر از این تعداد پس از پایش سلامت به کشورشان بازگشته‌اند.

وی با توجه به شرایط ناشی از بحران بیماری همه‌گیر کرونا، اسکان زائران خارجی را در مشهد که بیشتر آنها اتباع بحرین هستند یکی از چالش‌ها طی یک ماه اخیر دانست و افزود: دولت بحرین همزمان با جدی‌تر شدن بحران کرونا از پذیرش اتباع خود برای بازگشت به وطنشان امتناع کرده بود.

رییس هیات مدیره جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی ادامه داد: در پی این اقدام و دستور ستاد ملی مدیریت و مبارزه با بیماری کرونا مبنی بر تعطیلی همه هتل‌ها، نشست‌هایی با مسوولان ذیربط در استانداری خراسان رضوی، دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در مشهد، اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی و همچنین مدیران تورهای بحرینی‌ به منظور تسهیل اسکان آنان برگزار شد.
وی گفت: بر این اساس هماهنگی لازم برای ارائه خدمات بهداشتی و پایش سلامت زائران خارجی با مدیران دانشگاه علوم پزشکی و اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی خراسان رضوی انجام شد و بنا بر سنت میهمان‌نوازی ایرانی، مراقبت‌ بهداشتی از این زائران صورت گرفت.
سزاوار افزود: زائران خارجی یاد شده پیش از این در ۱۴ هتل به صورت پراکنده سکونت داشتند لذا از یک واحد اقامتی که گنجایش لازم را دارد درخواست شد زائران را اسکان دهد که این اقدام انجام شد.

پذیرش خسارت بخاطر حفظ سلامت 

وی همچنین بر پاسداشت سلامت میهمانان به عنوان اولویت حرفه‌ای جامعه هتلداران تاکید و بیان کرد: ظرف افزون بر یک ماه اخیر شرایط برای صاحبان هتل‌ها بخاطر بحران بیماری همه‌گیر و تبعات آن بسیار سخت بوده و این وضعیت صنعت گردشگری را در خراسان‌ رضوی به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

رییس هیات مدیره جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی گفت: گرچه دست‌اندرکاران حوزه هتلداری آمادگی چنین شرایطی را نداشتند اما به سرعت خود را با وضعیت جاری وفق داده و تاکنون تمام دستورالعمل‌های ناظر بر اقدامات پیشگیرانه را اجرا کرده‌اند.

وی افزود: بر این اساس همه پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت توسط هتلداران در مشهد اجرا شده و پس از تشدید بحران نیز با ابلاغ دستور تعطیلی هتل‌ها نه تنها کار پذیرش بطور کامل متوقف شد بلکه همه موارد رزرو شده پیشین نیز لغو گردید. 

بازدیدها: 23

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *