ابداعات کرونایی ادارات تربت حیدریه برای ماندن در خانه

ابداعات کرونایی ادارات تربت حیدریه برای ماندن در خانه

تربت‌حیدریه – ایرنا- خوب، بد، زشت، زیبا، جانی بالفطره، فرشته عبرت و مرگ یا هر چیز دیگری که می‌خواهید اسمش را بگذارید اما چه بخواهیم و چه نخواهیم فعلا بیماری کرونا کنگر خورده و لنگر انداخته و به زور مهمان بخش زیادی از مردمان این کره خاکی شده است.

 نباید از حق گذشت که کرونا با همه شوربختی‌هایی که نصیب ما ایرانیان کرده، آرام آرام دارد تغییرات اساسی در سبک زندگی آحاد مردم ایران ایجاد می کند.
که از آن جمله است کاهش تصادفات جاده ای و معلولیت‌ها و مرگ ناشی از آن یا صرفه‌جویی در میزان مصرف قند و چای اداراتی  که در این نزدیک به یک ماه خدمات خود را به شکل دورکاری ارائه می کنند.
البته هنوز در ایران هیچ نهاد یا سازمانی به محاسبه سود و زیان واقعی کرونا از جنبه‌های مختلف نپرداخته و آنچه به ذهن نگارنده در این گزارش رسیده تنها بر اساس بررسی پیام‌های نهفته در مطالب طنز، شوخی و کنایه‌هایی است که این روزها در فضای مجازی تولید و نشر پیدا کرده‌اند.
در شهرستان تربت‌حیدریه نیز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره ورزش و جوانان اقدام به طراحی برنامه‌هایی مرتبط با شرح وظایف خود کرده‌اند که از تغییر رویه اداری در ساختار بوروکراسی ایران و تایید این مطلب که کرونا ما را به تغییر سبک زندگی سوق می‌دهد حکایت دارد. 
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت‌حیدریه در ارتباط  با این موضوع به خبرنگار ایرنا گفت: با هدف پُربار کردن اوقات فراغت همشهریان در ایام فاصله گذاری اجتماعی چند برنامه در دستور کار قرار گرفته است که یکی از آنها برگزاری مسابقه شعرخوانی است.
محمد حسن‌زاده مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره را تا ۲۰ فروردین ماه جاری اعلام کرد و افزود: درست و روان خواندن و تاکید بر رعایت بار عاطفی کلمات از موارد مهم شعرخوانی هستند و استفاده از موسیقی نیز مانعی ندارد.
وی ادامه داد: از شرکت کنندگان خواسته شده آثار خود را در شبکه اجتماعی اعلام شده  ارسال کنند.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت‌حیدریه برپایی رقابت استندآپ کمدی با محوریت شیوع ویروس کرونا و تاکید بر پویش "در خانه بمانید" و مسابقه هفتگی کتابخوانی و دعوت انجمن مثنوی‌خوانی به خوانش ابیاتی از مولانا در فضای مجازی را از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده اعلام کرد.

 حسن زاده گفت: در فضای مجازی نیز از مردم دعوت کرده‌ایم در ایام فاصله گذاری اجتماعی بیکار نباشند و نسبت به تولید و انتشار کلیپ‌های نمایشی و موسیقی اقدام کنند تا پس از بررسی آثار، به نفرات برتر  جوایز ارزنده اهدا شود. 
رییس اداره ورزش و جوانان تربت‌حیدریه نیز به خبرنگار ایرنا گفت: از تمام هیات‌های ورزشی خواسته شده برنامه‌های کاری خود را از راه دور و در فضای مجازی پیگیری کنند.
مجید رضایی افزود: برنامه‌ها با هدف تقویت فرهنگ ورزش و زندگی سالم در منزل طراحی و اجرا شده‌اند و بر این اساس کمیته بازی‌های فکری هیات ورزش‌های همگانی اقدام به طراحی و اجرای چالش بازی فکری در خانه با عنوان "تفریح و بازی خانوادگی" کرده‌ است.  
وی ادامه داد: هیات فوتبال نیز برنامه توپ زنی روپایی در خانه را تدارک دیده که به زودی در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد.

در هر حال باید بپدیریم که انتشار ویروس کرونا، باعث ایجاد تغییر در روند و سبک زندگی و برخی کارهای اداری شده است و برای ریشه‌کنی این بیماری باید علاوه بر رعایت توصیه‌های بهداشتی، ماندن در خانه را نیز جدی بگیریم.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است. 

بازدیدها: 21

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *