در باره خاطراتی از تاریخ تربت حیدریه که توسط همشهری عزیزمان اقای علیرضا بختیاری دبیر باز نشسته آموزش و پرورش نگارش میشود

photo_2020-04-06_09-47-41photo_2020-04-06_09-47-41photo_2020-04-06_09-47-41

 علیرضا بختیاری متولد فروردین سال ۱۳۴۰ تربت حیدریه ( البته براساس شناسنامه هایی که آن پدرها در آن زمان می گرفتند!)میباشم .

تحصیلات ابتدایی و متوسطه خودرا در شهرستان تربت حیدریه به پایان رساندم . اخذ دیپلم و راه یابی به دانشگاه ، مقارن انقلاب فرهنگی و تعطیلی دانشگاهها شد.
 پس از بازگشایی مراکز تربیت معلم ، ودرسال ۱۳۶۲موفق به اخذ مدرک فوق دیپلم حرفه و فن از مرکز تربیت معلم ( شهید خورشیدی مشهد ) شدم .
خدمت در آموزش و پرورش را با تدریس در روستا آغاز کرده و در حین خدمت ،موفق به اخذ کارشناسی و کارشناسی ارشد در دو رشته (معارف اسلامی) و (تاریخ و تمدن اسلامی) از دانشگاههای تربت حیدریه و تهران شدم .
 علاقه به تاریخ و سیره گذشتگان ، من را واداشت تادر پیشینه محل تولدم ، تحقیقاتی چند ده ساله را داشته باشم .
دراین مدت علاوه بر مصاحبه هایی با صداو سیما درمورد تاریخ تربت ،با بعضی از جراید محلی و استانی نیز همکاری داشته و مقالاتی در این رسانه ها دارم که مجموع هایی از آن به نام ( واگویه ها ) و ( قصه نانموده )موجود است.
 یکی از توفیقاتی که به یاری بسیاری از فرهنگیان ، فرهیختگان ، ادارات مختلف شهرستان  در سال ۱۳۸۷ داشتم ، راه اندازی همایشی از گرد همآیی دانش آموزان قدیمی ترین دبیرستان شهر ( رازی ) از پنجاه سال پیش و از اقصی نقاط جهان در یک زمان و محل بود.
 که به فرمایش دوستان، در تایخ تربت و حتی استان و شاید کشور نظیر نداشت.
 واین همه ، مدیون لطف حضرت حق و یاری بی دریغ و زحمات شبانه روزی ستاد مربوطه در طول مدت هشت ماه بود .
کنکاش و نگارش در مورد پیشینه زادگاهم را به هدف انتقال یکسری ارزشهای درمحاق فرورفته نسل گذشته به نسل فعلی، آغاز کردم و سعی نموده ام تا باپیچیدن مطالب  در لایه ای از حسی نوستالوژی ، آن راقابل هضم تر و جذاب تر گردانم .
 بدین خاطر نگارش موضوع مذکور را در قالب خاطرات خودم و با عنوان ( من ) آغاز کردم.
 در این راه ، مساعدت و یاری بسیاری از فرهیختگان و دوستان و همشهریها، بسیار راه گشا بوده و هست که امیدوارم بتوانم قدمی هر چند کوچک در زنده کردن فرهنگ اسلامی و ایرانی موطن خویش در این (واویلا بازار فرهنگی )برداشته و دَینی را که از قدمای خود بر گردن دارم ، به نسل جدید بپردازم .
 برادر بزرگوار و فرهیخته عزیز ، جناب آقای خطیبی ، مسئول سایت ( تربت ما ) و همشهری ساکن تهران ، با منت نهادن بر حقیر ، قصد گنجانیدن این مطالب را در سایت ( تربت ما ) مطرح نمودند که با طیب خاطر و دیده منت پذیرفته ، امیدوارم این عزیز را از ارائه چنین پیشنهادی ، پشیمان ننمایم .
با توکل برخدا

بازدیدها: 21

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *