ساخت بیمارستان در تربت‌حیدریه ۹۰ درصد پیشرفت کرد

ساخت بیمارستان در تربت‌حیدریه ۹۰ درصد پیشرفت کرد

تربت‌حیدریه- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت‌حیدریه از پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی بیمارستان ۲۷۶ تختخوابی امام حسین (ع) این شهرستان خبر داد و گفت: با تلاش جمعی مسوولان و پیمانکار، این طرح در آینده بسیار نزدیک تکمیل می‌شود و به بهره برداری می رسد.

علی رستمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که تجهیزات مورد نیاز این مرکز درمانی خریداری شده است افزود: با توجه به همه‌گیری و انتشار ویروس کرونا و با هدف ارایه خدمات مطلوبتر به مردم، به پیمانکار و مجری این طرح ابلاغ شده هر چه سریعتر این بیمارستان را تکمیل کند تا برای پذیرش بیماران منطقه آماده تحویل شود.

وی ادامه داد: بخش‌هایی از بیمارستان امام حسین (ع) تربت‌حیدریه به زودی به بهره‌برداری می‌رسد و با توجه به بازدید صورت گرفته از این طرح، برای واگذاری انشعابات لازم نیز دستورات لازم به مسوولان دستگاههای اجرایی ذیربط صادر و مقرر شده است تا نیمه نخست اردیبهشت ماه امسال مشکلات مربوط به این بخش نیز رفع شود.

فرماندار ویژه تربت‌حیدریه با بیان این که تمام فعالیت‌های مرتبط با دولت برای افتتاح این طرح به اتمام رسیده است افزود: با تکمیل و بهره‌برداری بخشی از این بیمارستان در آینده ای نزدیک، مقدمات لازم برای پذیرش بیماران مبتلا به ویروس کرونا نیز فراهم خواهد شد.  

رستمی از آغاز اجرای طرح گازرسانی به بیمارستان امام حسین (ع) تربت‌حیدریه خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح، بیش از دو  هزار و ۲۰۰ متر شبکه تغذیه با اقطار چهار و ۶ اینچ اجرا و یک ایستگاه تقلیل فشار نیز نصب می‌شود.

وی دامه داد: این طرح که قرار بود ۴۵ روزه به پایان برسد در مدت ۱۵ روز تعطیلات نوروزی و هوای بارانی منطقه در حال انجام است.

طرح ساخت و تکمیل بیمارستان امام حسین علیه السلام از مصوبات دور دوم سفر استانی دولت دهم است که ساخت آن در ۲۲ دی ماه سال ۸۸ آغاز شد و طبق وعده آن دولت قرار بود ۳۰ مرداد ۹۳ به اتمام برسد و میانگین پیشرفت فیزیکی آن نیز بیش از ۶۰ درصد است.

این مرکز درمانی در زمینی به مساحت ۲۲ هزار مترمربع و در ساختمانی به مساحت هزار و .۷۰۰ متر مربع با ظرفیت اسمی ۲۰۰ تختخواب و ظرفیت واقعی ۲۷۶ تخت شامل بخش های آی.سی.یو، داخلی، جراحی، زنان و زایمان، اطفال و کودکان، دیالیز، مراقبت های ویژه، اورژانس، بیوشیمی، پاتولوژی، انگل شناسی، میکروب شناسی، بانک خون، فیزیوتراپی، حرکت درمانی و هشت اتاق عمل و آزمایشگاه‌های مختلف در حال تکمیل است.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌ حیدریه با زیرپوشش داشتن سه شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه به ۳۶۳ هزار نفر از جمعیت این شهرستان‌ها خدمات ارایه می‌دهد.

این دانشگاه ۱۹۰ تخت در بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه و ۲۰ تخت در بیمارستان مه‌ولات دارد.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

بازدیدها: 25

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *