بمناسبت چهلمین روز در گذشت هنرمند زنده یاد مهدی محمد زاده، مسئول انجمن خوشنویسان شهرستان تربت حیدریه توجه علاقمندان را به گفتگوی اقای علیرضا ناصری مدیر مسئول دوهفته نامه پیام ولایت با ایشان رادر زمان برگزاری نمایشگاه خوشنویسی جلب مینمایم


 لطفا خودتان را معرفی کنید:
اینجانب مهدی محمدزاده دبیر آموزش و پرورش که دوران بازنشستگی را سپری میکنم از کودکی به نوشتن خط علاقه داشتم اما با مشکل نداشتن استاد مسلم در آن زمان مواجه شدم ، مراحل خوشنویسی نوین را طبق برنامه انجمن خوشنویسان طی کرده و در حال حاضر
مسولیت انجمن را بر عهده دارم و در خدمت همکاران و هنر دوستان عزیز هستم .

جایگاه خوشنویسی در شهرستان و رسالت انجمن خوشنویسان شعبه تربت حیدریه چیست؟
الحمد لله هم اکنون اقبال مردمی به این هنر نسبت به گذشته بیشتر است و پتانسیل های ارزشمند در شهرستان موجود می باشد. انجمن هم با تمام توان در خدمت همشهریان و هنر دوستان می باشد و زمینه های الزم برای آموزش خط تحریری و قلم نی کامال فراهم است و همزمان با شعبات کل کشور هر ساله ۳ نوبت آزمون خوشنویسی برگزار می گردد و مدرک معتبر ارائه می دهد، اما انتظار می رود انجمن که بیش از ۳ دهه در شهرستان فعالیت دارد بروز و ظهور پر رنگ تری داشته باشد و این حاصل نمی شود مگر با نگاه مهربانانه همه مسولین ، لذا انجمن آماده تعامل با همه ادارات، سازمان ها و نهاد ها جهت برگزاری کالس می باشد.

 حال و هوای هنرمندان خوشنویس چگونه است؟
ساختار وجودی و شخصیتی هنرمندان خوش نویس از آن جهت که با مفاهیم الهی، معنوی و سخنان ارزشمند بزرگان دین و اشعار اخالقی شعرا برای نوشتن سرمشق سر و کار دارد بسیار واالست و هر چه در صفای باطن بکوشد شیرینی و جذابیت نوشته او بیشتر است. (داند آن کس که آشنای دل است که صفای خط از صفای دل است)خوش نویس با تمرین و ممارست، رنج و مرارت زیادی کشیده تا خطش به پختگی الزم برای عرضه و در معرض دید عموم قرار گرفتن پیدا کند، لذا خرید آثار و سفارش تابلو توسط ادارات، سازمان و نهادها برای نصب در اتاق ها و هم چنین به عنوان هدیه در مراسم مختلف کمترین انتظار این قشر کم توقع از آنان است.

 از مشکلات و نیازمندی های انجمن بگویید؟
باید به استحضار برسانم که با این پیشینه و قدمت هنوز در یک مکان اجاره ای به سر می بریم که برای اجاره فضا جهت آموزش و خدمت رسانی به علاقه مندان با مشکل مواجه ایم. مسئله دیگر اینکه شهرستان از داشتن نگار خانه برای به نمایش گذاشتن تابلوهای خوشنویسی برای استفاده عموم و برگزاری کارگاه های آموزشی توسط اساتید مهمان محروم است که البته این دو کمبود و نقص با یک نگاه ویژه قابل حل است. در پایان دست نیاز به سوی همه فرهیختگان، خیران، واقفان و همه انسان های بلند همتی که توانایی واگذاری مکانی را برای این منظور دارند دراز می کنیم. احداث و ایجاد این مجموعه فرهنگی ارزشمند و خدا پسندانه می تواند در هنگامه تهاجم فرهنگی دشمنان فضایی را برای اوقات فراغت سالم همه سنین فراهم کند، با تشکر از همه رسانه ها که در این خصوص تلاش و فعالیت دارند.

بازدیدها: 28

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *