مدیرجهاد کشاورزی رشتخوار گفت: ۳۰ درصد غلات رشتخوار به شکل مکانیزه کشت می‌شود این شهرستان به لحاظ در اختیار داشتن ۶۰ دستگاه کمباین یکی از شهرستان‌های برتر در استان خراسان رضوی است

 

۳۰ درصد غلات رشتخوار به شکل مکانیزه کشت می‌شود

تربت‌حیدریه- ایرنا- مدیرجهاد کشاورزی رشتخوار با اشاره به این که افزایش کشت مکانیزه محصولات کشاورزی از جمله برنامه‌های مهم و در دست اقدام است گفت: با تمهیدات صورت گرفته هم‌اکنون بیش‌ از ۳۰ درصد غلات این شهرستان به صورت مکانیزه کشت می‌شود.

محمود اعظمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رشتخوار با در اختیار داشتن حدد پنج هزار هکتار گندم، سه هزار و ۵۰۰ هکتار جو و ۳۵۰ هکتار کلزا، به عنوان یکی از قطب‌های تولید غلات در استان خراسان رضوی مطرح است.

وی اظهار داشت: در فصل زراعی امسال پیش بینی می‌شود حدود ۲۰ هزار تن گندم، ۱۴ هزار تن جو و بیش‌ از ۱۰۰ هزار تن کلزا برداشت و روانه بازارهای مصرف شود.

او با بیان این که همزمان با آغاز فصل درو، نرخ برداشت محصولات کشاورزی این شهرستان توسط انواع کمباین سبک و سنگین به ازای هر هکتار اعلام شد افزود: بر این اساس نرخ برداشت هرهکتار گندم و جو با کمباین سبک سه میلیون ریال، با کمباین متوسط سه میلیون و ۳۰۰ هزار ریال و با کمباین سنگین سه میلیون و ۷۵۰ هزار ریال تعیین شده است.

مدیرجهاد کشاورزی رشتخوار گفت:  نرخ برداشت کلزا با کمباین متوسط چهار میلیون ریال، با کمباین نیمه سنگین چهار میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و کمباین سنگین پنج میلیون ریال در نظر گرفته شده است و هرگونه دریافت وجه بالاتر از این میزان تعیین شده خلاف قانون است.

اعظمی با بیان این که این شهرستان به لحاظ در اختیار داشتن ۶۰ دستگاه کمباین یکی از شهرستان‌های برتر در استان خراسان رضوی است در مورد تامین سوخت دستگاه کمباین نیز گفت: برای کمباین سبک برای هر ۱۰ روز، دو هزار لیتر و برای کمباین نیمه سنگین و سنگین نیز سه هزار لیتر در نظر گرفته شده است. 

رشتخوار با ۶۵ هزار نفر جمعیت در ۲۰۷ کیلومتری مشهد واقع است

بازدیدها: 12

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *